Toon posts:

[BC3] dhs.org + eigen dns server -> probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo omdat planet poort 25 dicht heeft gegooid moet ik een eigen dns server gaan draaien om nog mail te kunnen ontvangen, nu heb ik mijn domein boeffie.dhs.org aangepast zodat het een static domain is en zelf een dns server. Maar het werkt niet goed omdat ik geen aanvragen krijg op mijn dns server. Dit heb ik ingevuld bij dhs.org en ik twijfel of dit goed is:

Dns server 1 name: boeffie.dhs.org
dns server 1 ip: 213.10.83.124
Dns server 2 name: boeffie.dhs.org
dns server 2 ip: 213.10.83.124

Weet iemand misschien wat er fout gaat?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Volgens mij moeten je primaire en secundaire DNS verschillende ip''s hebben (in ieder geval voor .nl domeinen).
Verder moet je in je DNS server in de zone van dhs.org ff nog een A file pleuren en een MX file voor je mailhost zetten met priority 100, en dan zou het toch moeten fietsen. Kan je anders geen nameserver check doen (zoals bij .nl domeinen) voor .org domeinen??

Goei geluk

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
OK, Ik weet niet of ik het goed heb, maar je draait thuis een eigen mailserver, en daarop wil je mail laten droppen voor je eigen domein.
Klopt dat ??.
Zo ja, wat wil je dan bereiken met een eigen DNS server.
Als planet internet (ik neem aan dat je die bedoeld) de smtp poort heeft dicht gezet dan kan je op geen enkele manier op die poort nog mail ontvagen op je eigen server.

Kan je het verhaal nog iets uitgebreider vertellen, misschien dat we er dan een gat in zien.

Ik hoor je.

Erik Kruijswijk

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
planet heeft een mailrelay server, doormiddel van het spelen met een dns server, kan het wel volgens hun maar ik denk dat ik het maar eens ga proberen via, www.zoneedit.com want dit lukt zo niet.

Verwijderd

Topicstarter
oke bedank dat ik gelijk uitproberen

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:55
Dns server 1 name: boeffie.dhs.org
dns server 1 ip: 213.10.83.124
Dns server 2 name: boeffie.dhs.org
dns server 2 ip: 213.10.83.124

moet worden:

Dns server 1 name: ipd50a537c.speed.planet.nl