[BC3] Netwerk is voor 80% goed... :(

Pagina: 1
Acties:

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Ik heb nu thuis een netwerk liggen verbonden met een edimax switch. Op het moment zijn daar 3 computers op aangesloten. Alle 3 100Mbit Full duplex net als de switch
- Mijne met win2k
- Server met Win2k
- PC voor broertje, zus, moeder :) met win9x

Het netwerk werkt allemaal wel en de transfer rates tussen server en mijn computers is prima, maar als ik met beneden wil verbinden gaat dat super traag. En als ik na een tijdje op de c zit en een file wil versturen gaat dat met ongeveer 80kb/s.
Dat is dus het probleem.

PC''s draaien protocollen TCP/IP en IPX.
De PC beneden is forced op 100mbit full dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
De Iprange die ik gebruik ik 192.168.1.*, maar dat boeit denk ik niet echt, want het werkt allemaal wel alleen de PC beneden loopt te fucken.

Van het lange verbinden tijdens spellen merk ik niks, want met een potje bomberman :) kan me broertje meteen connecten..

Iemand misschien met de oplossing voor m''n (irri) probleem?

Verwijderd

switched hub!

niet een elcheapo ding hubje

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat ziet eruit alsof je heeeeel veel collissions krijgt (kijk naar je lampjes van je hub tijdens gebruik)
Of je hebt je netwerkkaart op fullduplex gezet terwijl ie dat niet hoort te doen (zie wederom je switch/hub)

• InterCC
:? ''t is een Switch. Geen switched hub..

• InterCC
Op donderdag 17 mei 2001 08:46 schreef ACM het volgende:
Dat ziet eruit alsof je heeeeel veel collissions krijgt (kijk naar je lampjes van je hub tijdens gebruik)
Of je hebt je netwerkkaart op fullduplex gezet terwijl ie dat niet hoort te doen (zie wederom je switch/hub)
Netwerkkaart en switch zijn beide 100% zeker 100mbit. En ik heb geen last van collisions.. Als dat het probleem zou zijn had ik het hier niet gevraagd :)

• InterCC
Kom op jongens.. Weet echt niemand wat het probleem kan zijn??

Als ik in netwerkomgeving kijk op de winME computer dan zegt ie geen verbinding te kunnen maken.. Dat zal er ook wel iets mee te maken hebben denk ik..

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 10:30

GaMeOvEr

Is een hork.

Kabel ?

Prik die PC van beneden eens boven met een korte (andere) kabel op de switch. Wat doettie dan ?

Aannames zijn fataal.

• InterCC
Was het maar zo makkelijk :( De kabel is gewoon goed...

Op 10mb Full gaat het netwerk trouwens op ongeveer 325kb/s (kilobyte).
Kan de netwerkkaart niet goed met de computer overweg ofzo?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Wat gebeurt er met je doorvoer rate als je een theoretische bench doet met NetCPS of Sisoft Sandra ? (Zie de FAQ voor links)

Zijn het allemaal dezelfde NIC''s ? Heb je al een keer een NIC geswapped met een ander PC om te kijken of het probleem "meeverhuist" ?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

kan het zijn dat de pc van je broettje het niet trekt.
langzame cpu of weinig geheugen.

vor games heb je weinig netwerk traffic nodig.
maar om bestanden van 100 meg over te sturen en stuk meer

• InterCC
Op donderdag 17 mei 2001 19:07 schreef GaMeOvEr het volgende:
Wat gebeurt er met je doorvoer rate als je een theoretische bench doet met NetCPS of Sisoft Sandra ? (Zie de FAQ voor links)

Zijn het allemaal dezelfde NIC''s ? Heb je al een keer een NIC geswapped met een ander PC om te kijken of het probleem "meeverhuist" ?
SiSoft Sandra ziet m''n hele netwerk niet als ik wil benchmarken (heb de geregistreerde).
Netwerk info geeft Sandra alleen goed, maar bij de benchmark geeft ie niks aan (geen domein etc)

• InterCC
Op donderdag 17 mei 2001 19:21 schreef elmo22 het volgende:
kan het zijn dat de pc van je broettje het niet trekt.
langzame cpu of weinig geheugen.

vor games heb je weinig netwerk traffic nodig.
maar om bestanden van 100 meg over te sturen en stuk meer
Aan de cpu en geheugen ligt het niet. PII-300 met 160mb geheugen moet meer dan genoeg zijn. Zelfs een P133 met 64mb EDO en een trage WD 850mb HD haald de 3,5mb/s (megabyte)

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

kan het misschien zijn dat je knikken in je kabel hebt liggen.

dan kabel die je hebt het wel aan zet er eens een andere pc op of iets dergelijks

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Kabel tegen een electriciteitsleiding liggen, lang TL-balken of transformatoren?? Heb je UTP of STP gebruikt?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
net wat game zegt sleep die pc mee naar boven leg em aan jou kabel en tray again...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Volgens mij is:

- je kabel rot (sleep die PC eens naar boven en hang hem eens aan jouw kabel)
- je gebruikt de standaard Win9x driver voor die NIC.
- Die NIC zit een irq te sharen

Trouwens, als je de driver op full-duplex moet forceren klopt er al iets niet. Ik ken geen NIC''s die dat zelf niet detecteren en met een switch hoort ie op full-duplex te staan.

• InterCC
Op vrijdag 18 mei 2001 02:44 schreef MarcoTC het volgende:
Volgens mij is:

- je kabel rot (sleep die PC eens naar boven en hang hem eens aan jouw kabel)
- je gebruikt de standaard Win9x driver voor die NIC.
- Die NIC zit een irq te sharen

Trouwens, als je de driver op full-duplex moet forceren klopt er al iets niet. Ik ken geen NIC''s die dat zelf niet detecteren en met een switch hoort ie op full-duplex te staan.
Ik hoef de NIC niet op full duplex te forceren hoor. Heb ik alleen gedaan om te kijken of het daar niet aan ligt.
En ik gebruik iid de standaard win9x driver. Zal vanmiddag als ik thuis kom de bijgeleverde driver dan maar eens installeren en anders ff kijken of er op internet een nieuwere driver staat.

Ik hoop dat de driver het probleem is. tnx alvast.

Oohja. De kabel is 100% goed. Geen breuken, slecht gedrukt RJ-45 kopjes ofzo.

• InterCC
Op vrijdag 18 mei 2001 00:35 schreef axis het volgende:
Kabel tegen een electriciteitsleiding liggen, lang TL-balken of transformatoren?? Heb je UTP of STP gebruikt?
Nope. UTP kabel heb ik gebruikt. STP is overbodig, want het ligt gewoon binnen en niet langs scherpe dingen cq dingen die het signaal kunnen verstoren waar je al een paar voorbeelden van geef.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb ook wel eens zoiets gehad en heb het uiteindelijk opgelost door (en dit is echt waar),
alle netwerkprotocollen en adapters er uit te mikken en de NIC en tcp/ip opnieuw te installeren.
Ben er nooit achter gekomen wat de oorzaak nu was.:?

Grotjes

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• InterCC
Op vrijdag 18 mei 2001 12:31 schreef marcob het volgende:
Ik heb ook wel eens zoiets gehad en heb het uiteindelijk opgelost door (en dit is echt waar),
alle netwerkprotocollen en adapters er uit te mikken en de NIC en tcp/ip opnieuw te installeren.
Ben er nooit achter gekomen wat de oorzaak nu was.:?

Grotjes
Alleen op de computer die problemen gaf neem ik aan..?

Verwijderd

Zet die pc beneden eens op 100mbit/half duplex. Mischien is die netwerkkaart (half ;]) gaar en kan hij niet op full duplex samen werken met je switch.

Probeer eventueel ook alles op 100mbit/half duplex te zetten.

• InterCC
Ik heb alle protocollen weggegooid en alles opnieuw geinstalleerd + nieuwste drivers gebruikt ipv de standaard windows drivers.. ''t heeft niks geholpen.

Wat kan ik trouwens verkeerd hebben staan omdat de computer beneden (die winme computer) geen computers ziet in z''n netwerkomgeving?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op vrijdag 18 mei 2001 23:46 schreef InterCC het volgende:
Ik heb alle protocollen weggegooid en alles opnieuw geinstalleerd + nieuwste drivers gebruikt ipv de standaard windows drivers.. ''t heeft niks geholpen.

Wat kan ik trouwens verkeerd hebben staan omdat de computer beneden (die winme computer) geen computers ziet in z''n netwerkomgeving?
Prik die NIC eens in een andere PC, om te checken of het probleem mee verhuist. Weet je iig of die NIC gaar is, ofdat het een vaag configuratie iets is.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Weet je wat jij zegt heb ik ook gehad.

Bij mij is het simpel opgelost die andere comp had een realtec kaart erin zitten, klote dingen zijn dat probeer gewoon is om op alle comps een 3com in te zetten (bij mij was het toen over) Ik hoop dat dat het is, en zo niet dan kun je ook nog proberen om een ndis driver op de server comp te installeren :z

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
kijk eens in de event viewer van je server?

staat daar nix

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Pagina: 1