There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik heb een ''probleem'' met sommige games die ik wil spelen op een gedeelde kabelmodem. Voor het delen van de kabelmodem gebruik ik WinGate 3.05 en dat werkt perfect met voor browsen en mailen. Ook doen games als UT het gewoon goed op beide pc''s. Mááárrr rarara... als ik Risk2 wil spelen op beide pc''s, dan gaat dat voor geen meter, het spel is dan meteen ''out of sync''... Het schijnt dat dit komt omdat je gewoon 2 verschillende ip-adressen moet hebben omdat het een peer-to-peer spel is ofzo. Jaaaaaja, maar daar moet toch wel wat aan te doen zijn?
Wie o wie helpt me hierbij, ik kom er niet uit!
Ik heb Windows modemsharing trouwens ook al geprobeerd, maar dat werkte ook niet goed.
systeeminfo:
- Kabelmodem gedeeld met WinGate 3.05 (Professional)
- Windows ME op beide systemen
- wat wil je nog meer weten?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Als jij risk 2 in je lan wilt spelen, dan heeft dat niets te maken met je kabelmodem. En hebben beidde pc''s een ander IP adres. En kan je dus een peer to peer opzetten.
Als je Risk 2 wilt spelen over het internet (weet niet eens of dit kan) dan heeft die andere pc ook zeker weten een verschillend ip adres. Dus kan je ook een peer tot peer verbinding maken.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Is dat van die verschillende ip-adressen dan onzin? De pc die zelf geen internetverbinding heeft, die heeft toch geen echt ip-adres? (ja een netwerk ip ja...)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Het protocol zit zo in elkaar dat voor elke speler een uniek IP nodig is...en dat kan je met geen mogelijkheid omzeilen....:(
Jammer hor, maarwij lieten altijd 1 playertje inbellen...niet zo leuk, wel zo handig...!
Ook
Wees consequent, maar niet altijd
Routen doe je alsvolgt:
Ga naar dos prompt. Type in : Route add [ip van degene die je wilt routen] [ip van de gateway van je ISP]
Dit werkt alleen als je internet niet hebt gedeelt. Als je in een LAN zit en internet hebt gedeelt dan moet je portmappen.. ik weet niet welke poorten Risk 2 gebruikt. Voor aoe2 weet ik het wel, dus als iemand dat wilt weten hoe je ''t met aoe2 doet icq me dan maar. Verdere problemen kan je me ook op ICQ ff berichtje sturen. Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb