Toon posts:

[BC3] Traag printen onder Netware 4.2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Netware 4.2 server draaien met SP9 en Pserver 5.00. Er hangen ongeveer 50 printers aan die lokaal aan het werkstation zitten op de LPT port. De job van bv 500kb staat binnen een seconde in de queue maar wanneer deze weer vanaf de server naar het werkstation gaat duurt het een 1/2 minuut voor de 500 kb over is.

Server kan het makkelijk aan util < 1% op werkstation wordt het afgehandeld met nptwin95.exe

Buffers verhogen heeft geen nut.

Iemand ideetje??????

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 13:44

Shift

[] Dual crazy []

Op woensdag 16 mei 2001 19:21 schreef RenevdVeen het volgende:
Ik heb hier een Netware 4.2 server draaien met SP9 en Pserver 5.00. Er hangen ongeveer 50 printers aan die lokaal aan het werkstation zitten op de LPT port.
50 Werkstations op je LPT :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 09:40 schreef Shift het volgende:

[..]

50 Werkstations op je LPT :?
50 Printers zijn er bekend op de Pserver die elk via de LPT aan een workstation hangen...

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
moet in het werkstation zitten. die kijkt om de zoveel tijd of er iets in de queue staat.

Deze methode is niet bedoeld voor snel printen. Het lijkt goedkoop, geen printserverkaarten kopen, maar ondertussen kost het je veel tijd aan support.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op woensdag 16 mei 2001 19:21 schreef RenevdVeen het volgende:
Ik heb hier een Netware 4.2 server draaien met SP9 en Pserver 5.00. De job van bv 500kb staat binnen een seconde in de queue maar wanneer deze weer vanaf de server naar het werkstation gaat duurt het een 1/2 minuut voor de 500 kb over is.
Ik heb hetzelfde, (ook de omgeving) maar alleen op een HP2100. HP4/HPIII/HP5Si/HP8000 hebben er geen last van, maar als ik de 2100 op een andere PC zet gaat het als een speer. Als ik de 2100 op de ''trage aansluiting'' vervang door een ander type (alleen de printer verder niets!) gaat-ie ook als een speer. (Configuratie van de Queues/printers zijn trouwens identiek op de snelle en langzame verbindingen)

Schiet mij maar lek ....:'(

Of iemand moet een briljant idee hebben ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Wat een beetje helpt is om de buffers te verhogen en om de polled naar interrupt te zetten. Maar nog steeds duurt het te langen voordat de job eruit komt...

Iemand nog meer ervaringen?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is ook dat wanneer er geprint wordt, dat de nptwin95 bijna alle resources opeist zodat alles erg traag gaat op het werkstation...

Is de Pserver van Novell nou gewoon K*T of doen we iets vaud???

Anyway als ik probeer het nog een week anders stap ik weer over op een aparte printservert...
Pagina: 1