Toon posts:

[BC3] [Sygate] Wat doe ik fout ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb 2 PC''s, waarvan er eentje met Internet verbonden is. In het netwerk staan de PC''s keurig in het rijtje en ook kunnen de PC''s elkaar pingen. Ik heb Sygate op allebei de computers geinstalleerd en de PC''s kunnen elkaar zien in de Sygate Browser. Ik kan zelfs met de client PC IP''s pingen op Internet, maar het rare is dat ik op de client PC niet kan Internetten, ICQ''en of kan IRC''en :(

Kan iemand me helpen, want ik kom er niet uit :(

Verwijderd

Heb je op de client pc ook de server pc als dns server ingetseld? lijkt mee een dns probleem

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik gedaan.

Verwijderd

heb je dan een firewall of zo op je server staan? en je hebt gateway ook ingesteld neem ik dan aan. hoe heb je sygate geinstalleerd op beide computers? heb je sygate al een keer opnieuw opgestart?

Verwijderd

Topicstarter
heb je dan een firewall of zo op je server staan?
Euh .. nee.
je hebt gateway ook ingesteld neem ik dan aan.
Yep op de cleint staat Gateway op 192.168.1.1
hoe heb je sygate geinstalleerd op beide computers?
Server: Server Mode
Client: Client Mode
heb je sygate al een keer opnieuw opgestart?
Paar keer ge-reboot :P

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Je kunt een keer de zelf test in sygate uitvoeren misschien dat dit helpt om je probleem op te lossen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

kan je even een printscreen posten van sygate waar computernamen en ipinstellingen en zo staan.

Verwijderd

Hmm.. Ik heb nog nooit de client geinstalleerd. Puur voor internet delen met Sygate doe ik het zo:

Installeer Sygate op je server als server.
Reboot
Als sygate weer opstart: advanced settings
configuration
en dan rechts alleen ''Auto-start internet sharing service'' en ''Enable Adress Server (DHCP)'' aangevinkt.

Dan geef ik op een client aan dat de gateway, dhcp en proxy mijn server zijn, voor jou dus 192.168.1.1.

Succes

Verwijderd

En je kunt trouwens de clients zelf laten zoeken naar hun dhcp, dns, gateway en proxy.

Verwijderd

Ik heb ook sygate geinstalleerd en dit programma is echt heel makkelijk (geen intentie tot belediging overigens).

Ik heb het als volgt geinstalleerd:

1. Installeer op de server sygate als in de server mode. Ga nu naar de instellingen en zorg dat er *geen* vinkje staat Enable Address Server (DHCP)

2. Op de andere pc installeer je *niet* sygate, maar vul je handmatig het volgende in:

ip adres : bijv. 192.168.0.2 of 10.0.0.2
subnetmask: 255.255.255.0 of 255.0.0.0
gateway en dns : ip-adres van de server waar sygate is geinstalleerd.

en klaar is kees.

btw : stap 2 kan je ook uitvoeren door een client diskette te maken Tools > Create Client Setup Floppy

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt!

Wel heel vaag, had DNS en GATEWAY weer weggegooid en opnieuw geinstalleerd en toen deed het het wel. Mja, Windows he ...

Iig bedankt voor al jullie behulpzame reacties!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:09

Blauw

De Schreeuw

Wat moet ik bij gateway invullen als Host en Domein?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Bij gateway ??? bij DNS bedoel je !

Host : jouw computernaam.
Domain : naam van het domain waar de computers op zitten.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1