Toon posts:

[BC3] email in chello netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik heb een vraag. Zal eerst wat uitleggen.
Ik heb thuis een netwerkje met 3 pc''s, waarvan 1 pc winproxy draait voor het chello delen. Ik wil graag ook email delen, omdat je bij chello ook aliassen krijgt, dus iedereen zijn eigen emailadres, maar nu nog iedereen zijn eigen mailbox. Heeft iemand voor mij een oplossing?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
ik snap je probleem niet zo:
iedere computer kan dan toch eigen emailinstellingen gebruiken?
bijv. pc1@chello.nl, pc2@chello.nl enzovoorts?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
maar omdat het aliassen zijn halen beide computers alles van de server af dus de email die niet voor pc1 bestemd is (dus voor pc2) krijgt hij wel. en andersom

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:22
gewoon een paar gratis wanadoo/hetnet/etc accountjes openen
zit standaard pop3 emailadres bij

Verwijderd

Dat kan dus niet. Een alias wijst naar het enige email adres wat je hebt gekregen. Als de rest ook een email adres wil, zou ik maar eens gaan kijken bij webmail servers zoals Hotmail en Yahoo.

Of bouw zelf een mailhost.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is waar, maar dat vind ik lelijk, is er echt geen andere oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
een servertje heb ik wel, is daar dan een makkelijk progje voor?

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:22
lelijk?
en je vindt een @chello adres niet lelijk?
vraag een domeinnaam aan, 200 piek per jaar heb je ongelimiteerd emailadressen

Verwijderd

Nee, het kan echt niet anders. Of je moet systeembeheerders bij Chello kennen, dan krijg je bijna alles voor elkaar >:).

Ik ken ze dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
in ieder geval bedankt

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Nou, het hoort niet zo ingewikkeld te zijn hoor. Als je winroute pro installeerd (op i-net te vinden) dan kan die voor jou alle post ophalen van het internet (dus wat op het standaard mail adres binnenkomt).

Nu is de grap dat je ''users'' kan aanmaken, die dan via hun outlook express (o.a.) als server voor pop3 (en smtp!) het ip adres van de winroute pro server kunnen invoeren, en een poortje. Als username gebruiken ze dan hun username (joop, piet etc.)

Dan kan je in Winroute instellen dat de mail joop@chello.nl naar user ''joop'' doorgestuurd wordt, piet@chello.nl naar ''piet'' en de rest naar admin (of zo iets). Erg simpel, als je het niet begrijpt gebruik je de helpfile!

Cheerio,

David

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Op woensdag 16 mei 2001 18:52 schreef jonggoud het volgende:
Nou, het hoort niet zo ingewikkeld te zijn hoor. Als je winroute pro installeerd (op i-net te vinden) dan kan die voor jou alle post ophalen van het internet (dus wat op het standaard mail adres binnenkomt).

Nu is de grap dat je ''users'' kan aanmaken, die dan via hun outlook express (o.a.) als server voor pop3 (en smtp!) het ip adres van de winroute pro server kunnen invoeren, en een poortje. Als username gebruiken ze dan hun username (joop, piet etc.)

Dan kan je in Winroute instellen dat de mail joop@chello.nl naar user ''joop'' doorgestuurd wordt, piet@chello.nl naar ''piet'' en de rest naar admin (of zo iets). Erg simpel, als je het niet begrijpt gebruik je de helpfile!

Cheerio,

David
Dat werk alleen bij twee verschillende e-mail adressen. Het woord zegt het al "Alias" Dat wil zeggen dat het een verwijzig is naar een e-mail adres. Je hebt dus maar één e-mail adres. Bij de chello mailserver wordt het naar het naampje gekeken, als dit de alias is, pleurt ie de mail gewoon in de mailbox van het echte e-mail adres.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

Kan wel met Batched SMTP (bSMTP) als chello dit ondersteund

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ja, en dat is nou gelijk het handige van dit systeem! Iemand heeft het mailadres a@chello.nl en de alias b@chello.nl

Er zijn 2 gebruikers op het thuisnetwerk geinstalleerd, a en b. Alle e-mail haalt winroute op via de pop3 die naar a@chello.nl wijst (dus krijgt ook b@chello etc. binnen).

NU ziet winroute dat er een mailtje via a@chello.nl binnen gekomen is dat naar b@chello.nl gestuurd is (de TO regel in de header van een mailtje). Winroute begrijpt dit, en stuurt het door naar b op het netwerk.

B kan in Outlook express (0.a.) de mail dan versturen via de oude smtp of die van winroute (die ook de oude gebruikt), en instellen als ''reply'' adres b@chello.nl

Daaaaaaaaaag
Op woensdag 16 mei 2001 18:59 schreef Fox-Web het volgende:

[..]

Dat werk alleen bij twee verschillende e-mail adressen. Het woord zegt het al "Alias" Dat wil zeggen dat het een verwijzig is naar een e-mail adres. Je hebt dus maar één e-mail adres. Bij de chello mailserver wordt het naar het naampje gekeken, als dit de alias is, pleurt ie de mail gewoon in de mailbox van het echte e-mail adres.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1