Toon posts:

[BC3] Geen netw-verbinding operatingsys: Win98SE + WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stukkie geschiedenis:
Ik was al een tijdje aan een netwerk van +/- 25 pc''s. Ik had alleen Win98SE en een realtek kaartje. Later wou een vriend van mij alleen met mij een netwerkje hebben (voor printer en file sharing) dus kwam er een 2e netwerkkaart erin, ook een realtek.

Probleem:
Ik kan het netwerk niet meer op.
Die vriend van mij kan ik wel vinden (het is een crosslinkje). Verder heb ik op beide netwerk kaarten het link lampje branden. Het crosslinkje doet het overgens op beide kaarten.
Als ik iemand probeer te pingen op het netwerk dan neemt mijn pc keurig het goede kaartje maar dan gaan bij elke ping de lampjes op de hub uit :? Verder werken alle poorten op die hub goed....

Ik heb WinXP (Whistler beta2) ook maar eens uitgeprobeerd maar die heeft dezelfde problemen.

PC config: AMD Duron 700, ASUS A7V Classic, 256MB intern, 30Gig schijf, DVD speler (Creative), ATI Radeon 32MB DDR en een Soundblaster 1024

Ik hoop dat iemand een ideetje heeft
(ik kan niet vaak/snel terug reageren omdat ik op het werk ben.)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
geen last van conflicten?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Heb je zelf ip''s ingesteld voor beide kaarten? Zo ja , welke?
Gebruik je dhcp voor het grotere netwerk?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd zelf de ip''s ingesteld: 192.168.100.68 (groot) 192.168.50.1 (crosslink).

Geen conflicten.... jammer maar helaas, Dan wist ik tenminste wat er aan de hand is....

• BC3 Victim
kan je pingen naar 192.168.100.68?
van jouw computer?

Verwijderd

Topicstarter
Ehh, nee want das een apart netwerk.... ik zou kunnen proberen om een crosskabeltje er tussen te zetten en zien wat die dan doet (dat word dan niet eerder dan vanavond..)

• BC3 Victim
misschien was ik niet duidelijk, kan je wanneer je achter jouw computer zit met de netwerkkaarten 192.168.100.68 en 192.168.50.1 pingen naar 192.168.100.68?
dus naar je eigten computer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe wil je dat doen als die twee netwerkkaarten elk een eigen netwerk hebben, gescheiden netwerken dus.. :?

Verwijderd

Dan moet je even vanaf het net de nieuwe drivers downloaden. De standaard realtek drivers kunnen niet met 2 kaarten overweg en gaan dan hele over de rooie.

Verwijderd

Topicstarter
Dankje ik zal ff kijken :)

Verwijderd

Topicstarter
Reply op naibr:
Je was wel duidelijk maar ik wist niet dat je vanaf je eigen compu naar je eigen ipnummer kon pingen.

Ik heb nog ff de ipnummers gecheckt en het is 192.168.100.65 ipv .68 . Maar goed, het pingen is wel gelukt.

Overgens als ik een computer op het netwerk zoek "kijkt" ''ie op beide netwerken, dwz beide netwerkkaarten gaan zenden/kijken, maar vinden niets.... ;(

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
De ping naar je eigen netwerkkaart gaat altijd via 1 netwerkkaart, niet via de andere..oftewel : als je één kaart op 192.168.0.65 hebt zitten en de andere op 192.168.0.69 en je probeert de .65 te pingen dan gaat het ook via DIE kaart (de .65)

Euhm, wat je kan proberen is om het kleine netwerkje op een ander subnet te laten draaien, denk alleen niet dat het lukt.. (en ook win98se sux hiervoor)

Verwijderd

Topicstarter
idd Dat hat ik thuis al gemerkt.
Ehhh ander subnetmask.... ja leuk, alleen weet ik niet echt hoe je dat dan allemaal moet uitrekenen, ik bedoel dus de ipnummers want voor zover ik gehoord heb moeten die dan ook mee veranderen. Heb je misschien een voorbeeldje??

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Wat je het beste kunt doen is dus twee verschillende IP''s met Subnet toekennen, bijvoorbeeld :

Netwerkkaart 1 : IP 192.168.100.68/255.255.255.0
Netwerkkaart 2 : IP 192.168.50.1/255.255.255.0

(Zo heb je het als het goed is nu al)

En dan pas je je hosts en lmhosts file in \Windows\System aan, en daar zet je alle PC''s met hostnaam en IP in. Zou gewoon moeten werken.

In principe zat je al in een andere IP-range, maar als je subnetmask maar 255.255.0.0 was i.p.v. 255.255.255.0 zou dat misschien voor problemen kunnen zorgen. Als het subnetmask al 255.255.255.0 is, (beide NIC''s) zou het gewoon moeten werken.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
De subnetmasks heb ik nu beide gelijk.
Maar waarom zou ik dan alle hostnamen en IPnummers in die bestanden invoeren :?
Pagina: 1