[BC3] [Netwerk newbie] Bedrijfsnetwerk

Pagina: 1
Acties:

• Krooswijk.com
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08-2024
Medetweakers, van netwerken weet ik niet zo veel af. Op de search van GOT heb ik geen bevredigende matches gehad met de volgende vraag:

Ik ben bezig met een communicatieverbeterplan voor verschillende
organisaties die met een beurs te maken hebben.
Nu wil ik advies geven over het gebruik van intranet en/of extranet. Ik weet alleen iets van de theorie, maar hoe het nu precies zit? Is het mogelijk om een intranet te gebruiken tussen 4 verschillende organisaties?
Deze organisaties werken samen aan 1 project: een beurs. Deze organisaties werken alleen samen voor deze beurs. Voor andere werkzaamheden die elk bedrijf doet, wordt niet samengewerkt met de andere 3 bedrijven. Of moet er dan gebruik gemaakt worden van een extranet? Ik weet dat het
extranet klanten, leveranciers en andere relaties kan koppelen. Of kan het
allebei?
Intranet kan wel binnen 1 bedrijf of organisatie, maar wil dat ook zeggen
dat onder die organisatie 4 verschillende bedrijven kan vallen? Moeten zij
dan allemaal dezelfde hardware hebben?
Of kan er in elk bedrijf een intranet komen, die via internet met de andere bedrijven gekoppeld wordt ofzo. Of heeft er iemand een andere oplossing?

Ik hoop dat jullie mij duidelijkheid kunnen verschaffen...
Alvast bedankt.

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-12-2025

7th

Wat moet er gedeelt worden tussen de 4 bedrijfen?
Jij zei dat de dagelijkse werkzaamheden niet gedeelt word tussen de 4 bedrijfen(Dus het typen van word docs enz enz)

Wat moeten ze dan delen met een netwerk?

Thy will see the light...

• Krooswijk.com
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08-2024
Het gaat erom dat er alleen bij ''beurzen'' samengewerkt gaat worden. Bij de andere werkzaamheden niet. Bij beurzen moeten ze dan inderdaad bestanden kunnen delen en makkelijk samen kunnen werken...

Verwijderd

VPN kan mischien ook een oplossing zijn.

MVGR

Sebastiaan

• THW Mark
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Onder in intranet versta ik hier: een aantal pagina''s die alleen toegankelijk zijn binnen de 4 locaties? dan is dat toch een kwestie van een webserver op een van de locaties zetten en die andere 3 daarnaartoe linken?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Of gewoon een webserver neerplanten, koppelen aan inet. dikke vuurmuur ertussen.
Hoge security en iedereen vanaf inet laten aanloggen?

Suc6
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 13:44

Shift

[] Dual crazy []

Koppel de kleine LAN''s met een WAN aanelkaar, het kan via VPN of directe modem verbinding. Of eengeheel opzetten en iedereen die met dat project bezighoud de toeganggeven om data uit te wisselen.
Pagina: 1