Ik wil Bomberman via netwerk spelen. Aan de ene kant een P60 met Win95, aan de andere kant een Athlon 1Ghz met Win2k. Ik heb aan beide kanten IPX geinstalleerd, en aan de server op win2k gaat het goed, maar in win95 blijft bomberman zoeken naar een server en vindt niets. Ook als ik de P60 server laat zijn vind ie geen netwerk. Ligt het aan de instellingen van IPX in win95? Wie weet er meer?
Hebben ze allebei hetzelfde FRAME_TYPE. Ik neem aan dat je Ethernet draait. Dan kun je kiezen uit een aantal FRAME_TYPE''s. Standaard staat Win9X en Win2K dacht ik op Autodetect. Als dat niet werkt, kun je altijd zelf een FRAME_TYPE selecteren. Datr doe je binnen het IPX protocol in Netwerk Eigenschappen. Je kunt kiezen uit Ethetnet_802.2, Ethernet_802.3, etc . . .
Ikzelf kies in dit soort gevallen altijd voor Ethernet_802.2. Zorg er in ieder geval voor dat op alle machines die in dat Netwerk hangen, en over IPX moeten kunnen communiceren, dat ze hetzelfde FRAME_TYPE habben.
DJ
Ikzelf kies in dit soort gevallen altijd voor Ethernet_802.2. Zorg er in ieder geval voor dat op alle machines die in dat Netwerk hangen, en over IPX moeten kunnen communiceren, dat ze hetzelfde FRAME_TYPE habben.
DJ
Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
[beetje off-topic]
Ik kan me bijna niet voorstellen, dat iemand die IEEE802.5 als nick gebruikt alleen maar TR LAN''s kent en niks over de 802.2 en 802.3 settings weet.
[/beetje off-topic]
Ik kan me bijna niet voorstellen, dat iemand die IEEE802.5 als nick gebruikt alleen maar TR LAN''s kent en niks over de 802.2 en 802.3 settings weet.
[/beetje off-topic]
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(