[BC3] Wel internet geen Thuisnetwerk op Laptop

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb hiero een internet server waar 4 pc''s aanhangen en alles draait via internet delen op W2000pro op 100MB via een Dual-speed hub
(alle netwerk-kaartjes zijn 10/100MB)... dit werk allemaal perfect met alles zoal internet als thuisnetwerk... nou heb ik vandaag voor Laptop vd zaak een 10/100 Dynalink netwerk-kaartje gekocht en geinstalleerd en TCP/IP gewoon op automatisch IP krijgen en hij krijg gewoon een IP-adres en Subnetmask van het netwerk... Nou werkt internet gewoon kei goed (zit nou dus op die laptop) alleen ik kan op me andere computers deze computer niet vinden en op deze niet eens netwerk doorzoeken!!! :( Wat mij is opgevallen is dat ik op me bureaublad niet dat Icoontje van netwerk-omgeving zie en bij eigenschappen daarvan zie ik nergens "bestand en printer, -deling".... Nou is het wel het geval dat ik wel windows95 erop heb staan en die niet kan/mag upgraden ivm beveiligings programma''s enz die er voor het werken opzit... Een collega heeft ook gewoon een netwerk-kaartje erin en bij hem doet alles het gewoon dus ligt niet aan de programma''s die al staan geinstalleerd... Ik zelf denk dat het toch iets is met dat ik geen netwerkomgevings-icoon''tje op me desktop heb want ik kan in Windows-Commander ook geen netwerkomgeving aankiezen.....

Iemand hier een oplossing ofzo voor???

BVD......ce moi >:)

Ik ben ook vergeten te vermelden dat ik in WindowsCMDR/WindowsVerkenner geen mappen/schijven kan delen (als ik met me rechterknop op een file ofzo druk dan staat er nergens "delen" tussen)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is het probleem gewoon dat je niet genoeg netwerk onderdelen hebt geinstalleerd, zoals ''Client voor Microsoft Netwerken'' en ''Bestands en Printer deling''.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• BC3 Victim
Client voor microsoft netwerken is geinstalleerd.... alleen bestand en printerdeling staat er niet bij als ik toevoegen pak... ik dacht/denk dat dit komt omdat er w95 opstaat???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

''Bestand en printerdeling voor microsft-netwerken'' is geïnstalleerd?

edit:
Zag dat je de optie onder de verkenner niet hebt dus dan zal je inderdaad deze optie moeten installeren.

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik heb bij windows ME ook zitten zoeken maar daar kan je de optie Virteule private netwerk installeren ik weet niet of dat er bij op zit in WIN 95.

Staat bij software toevoegen en deinstalleren zoeken en gij zult vinden

• BC3 Victim
De benaming zegt het al: VIRTUEEL netwerk.. dwz een niet fysiek netwerk maar koppelingen via internet en dergelijke.... maar toch bedankt >:)

Pagina: 1