Toon posts:

[BC3] even iets over een kabelmodem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kabelmodem deze staat in de meterkast loopt met een cat5 netwerkkabel naar de comp logisch maar nou komt het

Ik heb drie comp''s wil deze alle drie gebruik laten maken van een en het zelfde kabelmodem.

Nou was mijn conclusie er word gebruik gemaakt van een netwerkkabel tusssen de comp en de modem is het nu ook mogelijk om hier een 10mbit hub tussen te hangen en ze de boel te sharen of is hier een andere manier voor.

(k wel geen gebruik maken van een proxy)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dat is zeker mogelijk, modem in de uplink en internetten maar. Let wel dat er nu meerdere IP adressen aangevraagd worden bij de provider (als het al kan kost het meestal extra) en daar zijn ze meestal niet blij mee. Beter om er een ouwe 486 tussen te gooien met Freesco of zo.:)

Kijk ook eens in de search het is al een aantal keren langsgekomen hiero.

Succes

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Snel en efficient:

ICS van win 98 se en win 2000

Maar hang je hub niet meteen op je Cat5 vanaf je modem. Je provider kan je scannen op aantal computers aan die account.
Een computer maken met 2 netwerk kaarten.
Een voor je ISP lijn en een naar je hub.
En die share je.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Of je koopt een router.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
maar je dan zit ik dus met het probleem dat een comp constant moet draaien

Verwijderd

Wie zijn die chicks?

Verwijderd

Als je wil internetten moet ie draaien jah.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 mei 2001 18:01 schreef Dirk-Jan het volgende:
Of je koopt een router.
wat voor een router heb ik hiervoor nodig

INFO PLEASE

• BC3 Victim
Je kunt een hardware router kopen (een soort internet verdeel doos) of zoals ik hierboven al zei: je kunt er een van een 486 maken (softwarematig). Van de hardeware variant heb ik geen verstand.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

• Oblii
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Oblii

Op dinsdag 15 mei 2001 17:53 schreef the_executor het volgende:
Ik heb een kabelmodem deze staat in de meterkast loopt met een cat5 netwerkkabel naar de comp logisch maar nou komt het

Ik heb drie comp''s wil deze alle drie gebruik laten maken van een en het zelfde kabelmodem.

Nou was mijn conclusie er word gebruik gemaakt van een netwerkkabel tusssen de comp en de modem is het nu ook mogelijk om hier een 10mbit hub tussen te hangen en ze de boel te sharen of is hier een andere manier voor.

(k wel geen gebruik maken van een proxy)
nee het is niet mogelijk hier een hub tussen te hangen omdat de kabelmodem afhankelijk is van een netwerkkaart (dus met MAC adres en ip adres)

je moet een server bak opzetten met daaraan een 2e NIC met die hub, voor je overige computer, of gewoon 3 NIC''s in 1 computer, die computer moet uiteraard dan wel altijd aanstaan om te kunnen internetten.

But I don't care, I'm in a hurry going nowhere

Verwijderd

Precies wat ik zeg ...

Verwijderd

Topicstarter
dus dit zuigt gewoon allemaal

Verwijderd

Vind je?

Ik heb op die manier 8 systemen draaien.

• BC3 Victim
[quote
[..]

nee het is niet mogelijk hier een hub tussen te hangen omdat de kabelmodem afhankelijk is van een netwerkkaart (dus met MAC adres en ip adres)
[/quote]

@home werkt met elke netwerkkaart (dus niet op basis van je NIC''s MAC). Ik heb me zelfs laten vertellen dat ze IP''s op basis van het MAC adres van het modem uitgeven (correct me if I''m wrong)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het hier over chello

Verwijderd

@home werkt met elke netwerkkaart (dus niet op basis van je NIC''s MAC). Ik heb me zelfs laten vertellen dat ze IP''s op basis van het MAC adres van het modem uitgeven (correct me if I''m wrong)
CORRECTIE!

Verwijderd

Je moet gewoon een bak als server draaien..
Believe me.. It''s FUN!

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 18:24 schreef _LOSS_ het volgende:

[..]

CORRECTIE!
Hoezo, bij mij werkt het echt zo alleen dat tweede gedeelte weet ik niet zeker. Weet je daar meer van?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 mei 2001 18:25 schreef _LOSS_ het volgende:
Je moet gewoon een bak als server draaien..
Believe me.. It''s FUN!
Ik geloof je gelijk maar het is voor een klant niet voor mij anders hat ik dit echt wel gedaan

• BC3 Victim
Ach doe niet zo moeilijk man gebruik gewoon ICS van 98 ofzow en draaien maar met die kabel modem ;). Ik heb hier nooit enig probleem mee gehad

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:21
Op dinsdag 15 mei 2001 18:20 schreef Marcus22 het volgende:
[quote
[..]

Ik heb thuis mijn eigen netwerkkaartje aan mijn modempje hangen, dus niet die ik bij mij kabel kreeg! >:)

BTW ik heb Chello

Verwijderd

Voor een klant?

Dan zou je als ondernemer toch wel moeten weten wat er mogelijk is.
Wat zijn de eisen van je "klant"?;)

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 18:48 schreef Klovan het volgende:

[..]

Ik heb thuis mijn eigen netwerkkaartje aan mijn modempje hangen, dus niet die ik bij mij kabel kreeg! >:)

BTW ik heb Chello
Ik ook, beter lezen denk ik. (het was al een quote waar ik het laatste ] vergeten ben)

BTW: ik gebruik @home

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 mei 2001 18:51 schreef _LOSS_ het volgende:
Voor een klant?

Dan zou je als ondernemer toch wel moeten weten wat er mogelijk is.
Wat zijn de eisen van je "klant"?;)
Wij zorgen alleen voor de bekabeling

Die oplossing van jou wist ik zelf ook al wel

dacht dat ik het op een eenvoudige manier op kon lossen maar ja gaat niet op dus

Verwijderd

Doe zo moeilijk toch eens niet... een router kost enorm veel geld, voor een goede toch... neem gewoon de snelste pc in huis, (dus met het meeste aantal ram) pomp daar 2 netwerkkaarten in, instaleer internet verbinding delen dat bij win98se zit en klaar is ie... en eum, die zever van providers die afhankelijk zijn van mac''s? lolz gelooft ge da nu echt? da''s nen fabel... da kost hen veel te veel tijd en werk als iemand een nieuwe pc koopt, of z''n netwerkkaart loopt kapot of weet ik veel, 2sec logisch nadenken kan ook geen kwaad he... Weet wel, dat als je met 3mensen op 1 modem zit dat het soms enorm traag gaat he, wij zaten hier thuis ook eerst met 3 op 1 modem, bij telenet in belgië, en die zijn een pak sneller of chello, en op sommige momenten was het toch ook persen voor bandbreedte ze... nu 2modems in huis, en 2x internet delen en opgelost :)

Verwijderd

Dan moet je maar een ouwe 486 met linux fixen om het zooitje te later routen. Das het simpelste.

Verwijderd

Topicstarter
he iedereen thanks ik weet voor dit moment genoeg (kabels leggen enn ik ben verder klaar >:) )

• BC3 Victim
ik snap dat moeilijke gedoe niet, je kunt met de microsoft besturings systemen binnen een hand omdraai internet delen :? je hebt alleen een extra netwerkkaart nodig en een hubje of cross cable, dat ligt aan het aantal computers dat je op die verbinding wil laten draaien.

Pagina: 1