[BC3] NDPS Update ?

Pagina: 1
Acties:

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Wete iemand of er al eens een update uit is (die ik dan heb gemist!) welk het mogelijk maakt om NDPS Printers te associeren met workstations? (workstation objecten)

E.

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dacht ''t niet...

(maar je kunt wel NDPS printers aan een ZEN workstation policy toevoegen natuurlijk)

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Op dinsdag 15 mei 2001 18:02 schreef Onno het volgende:
Dacht ''t niet...

(maar je kunt wel NDPS printers aan een ZEN workstation policy toevoegen natuurlijk)
Kweet het aleen vind ik het niet zo''n puike oplossing. Ik heb ook nog steeds de indelingen per lokaal op stapel staan...

Ik heb alleen eens gelezen dat er al meerdere enhanchementaanvragen waren geweest bij novell voor dit.

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:11

Jaymz

Keep on moving !

Op dinsdag 15 mei 2001 17:37 schreef Elroyv het volgende:
Wete iemand of er al eens een update uit is (die ik dan heb gemist!) welk het mogelijk maakt om NDPS Printers te associeren met workstations? (workstation objecten)

E.
Helaas voor jouw houd mijn collega zich daar mee bezig. Dus ik kan er niet al te veel over zeggen.

Het is mogenlijk om een Workstation package aan te maken (ZEN1 of ZEN2, weet ik ff niet zeker), met daarin een NT computerprinter action enabled, waaraan je een NDSP-printerobject hangt. (verder weet ik het dus niet), de printer bij ons op de afdeling werkt zo iig wel.

Dit betekend wel dat je je client en ZEN goed geconfigureerd moet hebben. (Wmsched.exe)

''t is een behoorlijk klussie om dat aan de praat te krijgen. Uiteindelijk is het redelijk simpel, je moet alleen een stuk of wat objecten in je NDS-boom goed geconfigt, en met elkaar geassocieerd hebben, en een aantal settings in je Netware client for NT juist hebben.

Je kunt dan ook bijvoorbeeld applicatieobjecten aan werkstation-objecten hangen. (persoonlijk vind ik de Nal Application Service erg OK, je distribueerd een apllicatie. Deze distro wordt op het (NT) werkstation uitgevoerd door System, echt supercool (maar waarschijnlijk al bekend bij jullie)

(Ps. In dit forum kom ik niet zo vaak, heb je toevallig vragen, en het duurt een tijdje voordat ik hier antwoord op geef: Jaymz@tweakers.net)

Ps. is het geen idee om een howto voor zen (2 in mijn geval) ism Windows NT Wks te schrijven.

Mijn ervaring is dat het redelijk interresante materie is, je moet alleen de tijd (en de machines) hebben om het uit te zoeken (de Nwadmin32 help is een goede richtlijn)

GaMeoVer: mail me ff, mocht er interesse zijn, maar niemand die het op zich wil nemen. Ik heb eerlijk gezegd momenteel andere dingen aan m''n hoofd, dus snel zal ''ie er zeker niet komen. (zeker omdat ik niet zo goed in howto''s ben)

(sorry voor de lange reply, ik ben volgens mij in m''n lange replies-periode)