Toon posts:

[BC3] Goedkope coaxkabels?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik wil in mijn studentenhuis een coaxnetwerk aanleggen. Weet er iemand een winkel waar de coaxkabels niet zo duur zijn? We hebben er nogal veel van nodig...
Oja, als het even kan: kant-en-klare kabels.

Thanks! :)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Als je nu een nieuw netwerk aan gaat leggen, ga je toch geen coax gebruiken ???

Zeker in een studentenhuis... Dat wordt lekker troubleshooten als er ooit eens iets niet werkt...

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, maar het is één lange gang en als je daar allemaal utp-kabels gaat leggen, dan wordt het vrij duur.
En studenten hebben nou eenmaal niet zoveel geld...

Verwijderd

bij mijn zijn ze het goedkoops mail maar ff over hoe een wat en de lengtes r.c.a.breurman@hccnet.nl

Verwijderd

kan ook UTP als je wil

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 15 mei 2001 13:42 schreef mophor het volgende:
Klopt, maar het is één lange gang en als je daar allemaal utp-kabels gaat leggen, dan wordt het vrij duur.
En studenten hebben nou eenmaal niet zoveel geld...
Mwoah, maar UTP heb je ook al voor 0.85 per meter...

Aannames zijn fataal.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik zou toch proberen om te gaan voor UTP. Is tenslotte niet veel duurder en haal je er gemakkelijk weer uit.

Goedkope coax levert alleen maar problemen op. Als je toch voor coax gaat moet je echt niet besparen hierop, want dan blijkt goedkoop toch weer eens duurkoop!

En ga aub niet, zoals die ''slimmerds'' naast ons, naar de Gamma voor coax!! |:( :Z

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
UTP kan niet meer. Dat had ik eerder moeten bedenken. Iedereen heeft nu een coaxnetwerkkaart.
Bovendien kost een HUB voor 10 computers ook vrij veel en je legt de kabels een heel eind dubbel, dus ik denk eigenlijk wel dat coax goedkoper is...
Maar weten jullie een winkel waar de coaxkabels niet zo duur zijn? (nee, ik ga inderdaad niet naar de gamma)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 mei 2001 13:49 schreef GaMeOvEr het volgende:
Mwoah, maar UTP heb je ook al voor 0.85 per meter...
Waar wil je die zo goedkoop halen dan?
En weet je ook hoe duur de HUB is?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik ga gewoon naar Casema voor de coax...

en op bouwterreinen is ook een hoop te vinden...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Coax :? in welke tijd leef jij? UTP mag dan wel wat duurder zijn, maar is wel veel beter...

Als je goedkope kabels wilt moet je gewoon ff alle pc boeren in de omgeving langsgaan, dat is het makkelijkst.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Die 0.85 is als je een doos van 100 meter koopt. Bij gistron hebben ze 10/100 Mbit devices (Ze zeggen dat het een switch is, maar ja...) voor 159,- het stuk. Die hebben 8 poorten. Daar heb je er dus 2 van nodig. Dan heb je 14 poorten (2 ben je kwijt, want per device ééntje gebruiken voor het doorlussen) voor 320,- piek. 10/100 Mbit.

Waar je kabel kunt kopen ? Euh... inmac of zo.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Neeeee, alsjeblieft geen coax. Die fout heb ik ook gemaakt. Het nadeel is bovendien dat alle computers aan moeten staan voor een optimaal netwerk en niet iedereen zal dat hebben. UTP valt wel mee in de prijs en een simpel 10Mbit hubje kost ook geen drol meer tegenwoordig. 2x 70 piek voor de hubs, 10x 10 meter (?) UTP kabel (250 piek maximaal) en de netwerkkaartjes vallen denk ik nog wel om te ruilen, een 10MBit utp kaartje is ook maar 25 piek. Dus in totaal 650 pieken, wat dus 65 piek per persoon is en dat is nog wel op te brengen!!
Pagina: 1