Toon posts:

[BC3] Windows 2000 netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis twee computers met elkaar verbonden via twee netwerkkaarten. Op de éne pc staat win 2000 en de andere 98 se. Bij het opstarten zie ik dat windows 2000 een verbinding maakt, maar als ik de andere pc ga zoeken vindt hij hem niet. De pc met windows 98 vindt de pc met win 2000 ook niet. Ze werken via de protocol TCP. Wat is nu het probleem?

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
heb je de goede ip adressen en de zelfde werkgroep?

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 22:21

ChUcKiE

Dus........

Uhmmm het protocol TCP?? Je bedoelt TCP/IP?

Heeft wellicht met DNS/WINS/IP instellingen te maken...misschien kun je iets meer info geven over:
- gebruikte IP-adressen
- DNS

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Need more input........

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

probeer beide pc''s te pingen (ping 0.0.0.0) waarbij de nullen het ip adres is van de pc die je wilt pingen, werkt dit niet dan moet je je kabel nakijken als het UTP is, moet je als er geen HUB tussen zit een crosswired kabel hebben, (d.w.z. pin 7+8 gekruist) deze kun je kant en klaar krijgen. Als je COAX gebruikt kijk dan of bijde terminators dezelfde weerstand hebben (bijv. 50 OHM) dat staat erop. als het dan NOG niet werkt kijk dan of je ethernetkaartjes wel goed zijn, is dat allemaal goed, en het werkt nog niet probeer dan eens of de pc''s wel in hetzelfde subnet zitten (d.w.z. dezelfde ip-range hebben)bijvoorbeeld een pc heeft ip 192.10.10.1, dan moet de andere het ipadres 192.10.10.2 hebben, of zo, het laatste octed (laatste cijfer in de reeks) moet verschillend zijn.
Succes

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Lees even de FAQ door, daar staat onder andere in wat we allemaal graag van je netwerk willen weten. De info die je nu geeft is gewoon te weinig.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Tanx ik heb hem.

PC1 heeft adres 192.168.1.1/255.255.255.0 en PC2 192.168.1.2/255.255.255.0 gekregen waarna ze het deden.
Pagina: 1