Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)
Welk OS.
Welke protocolen.
Hoe ingesteld.
DHCP
DNS
Geef eens wat meer info plz
Welke protocolen.
Hoe ingesteld.
DHCP
DNS
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Op maandag 14 mei 2001 21:33 schreef DarkSide het volgende:
Welk OS. 2x me en 1x 98
Welke protocolen. tcpip
Hoe ingesteld. met vast ip
DHCP nope (nog niet de router is nog niet aangesloten)
DNS nope
Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)
misschien NETBEUI erbij installeren?
realtek netwerkkaarten?
kabelbreuk?
extreem veel dataverkeer? (kopieren van films, ed)
kabelbreuk?
extreem veel dataverkeer? (kopieren van films, ed)
if broken it is, fix it you should
Kijk, daar hebben we wat aanOp maandag 14 mei 2001 21:42 schreef Koekie007 het volgende:
[..]
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Alles (protocollen en netwerkkaarten)weggooien en opnieuw installeren.
Goed zorgen dat ze in dezelfde werkgroep zitten, en dat ze gebruik maken van een juist IP nummer en subnetmask. En NetBEUI kan er idd voor zorgen dat het netwerk wat beter in kaart gebracht word. Maar is niet noodzakelijk
Goed zorgen dat ze in dezelfde werkgroep zitten, en dat ze gebruik maken van een juist IP nummer en subnetmask. En NetBEUI kan er idd voor zorgen dat het netwerk wat beter in kaart gebracht word. Maar is niet noodzakelijk
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Nee netbeui is niet noodzakelijk maar mijn ervaring met windows netwerken zonder (linux)dhcp server is dat ze het haast niet doen zonder dat protocol. Het is mijn in ieder geval nog nooit gelukt mijn netwerk alleen op tcp/ip te laten draaien voordat ik mijn linux server ertussen had terwijl dat wel moet kunnen zeggen ze.Op maandag 14 mei 2001 21:56 schreef DarkSide het volgende:
Alles (protocollen en netwerkkaarten)weggooien en opnieuw installeren.
Verwijderd
zet hem eens op Aanmelden bij windows netwerk ofzo.. ipv Windows aanmeldingOp maandag 14 mei 2001 21:30 schreef Koekie007 het volgende:
mijn netwerk doet wazig ik heb sinds vandaag alles aan gesloten maar nu ziet de ene pc de andere soms maar soms ook niet (heb 3 pc''s)
het wisselt elkaar af ..... hier bedoel ik mee dat ik ze helemaal niet kan zien niet pingen ed. alle lampjes branden gewoon op de netwerkkaarten/switch
plz help me
of hoe dat ook mag heten
iig geen Windows aanmelding
Dit lijkt mij geen echt probleem met je instellingen, maar maak eens een netwerk met een Crosslink tussen 2 machines en test die, en dan de verbinding tussen de andere machines...
Wat voor CAT bekabeling gebruik je ? Hub ? 2 netwerkkaarten ? Ik zou zeggen zoek het eens in een van deze componenten, met een werkende !! crosslink kun je dit wel best makkelijk testen.
Wat voor CAT bekabeling gebruik je ? Hub ? 2 netwerkkaarten ? Ik zou zeggen zoek het eens in een van deze componenten, met een werkende !! crosslink kun je dit wel best makkelijk testen.
Freelance tweaker
Haal dit progje eens van mijn server af:
http://www.minddigger.com/netcps.zip
Hiermee kun je de snelheid meten tussen twee pc''s. Dit gaat puur op het tcp/ip protocol dus misschien wel nuttig in dit geval. Mocht die test ook niet lukken dan zou ik zoals ik al zei zeker Netbeui onder windows installeren.
http://www.minddigger.com/netcps.zip
Hiermee kun je de snelheid meten tussen twee pc''s. Dit gaat puur op het tcp/ip protocol dus misschien wel nuttig in dit geval. Mocht die test ook niet lukken dan zou ik zoals ik al zei zeker Netbeui onder windows installeren.
Pagina: 1