Op maandag 14 mei 2001 17:32 schreef 001Michael het volgende:
Whhaaaaaaaaaaaaaaah ik heb het maar geprobeert dat sygate ipv ishare maar ik krijg het maar niet voor elkaar om de pc beneden weer te voorzien van internet (ouders pissed)
Ikk heb een kabel modem en dat vereist extra instellingen maar wat waar hoe en wanneer !?
Alles werkte met ishare en de ip adressen kloppen wel maar het wil maar niet lukken
Ik heb nog geen gataway en al die shit geprobeert want dat zou niet nodig zijn please help me :'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(

Hee, als je nou gewoon eerst eens de instructies op hun site volgt hoe je het moet configureren voor kabelmodem. Daarom schrijven ze nou handleidingen.

Het is simpel:
Server:
1 netwerkkaart waarop internet binnenkomt: niks veranderen
1 netwerkkaart naar andere PC: invullen in properties van netwerkconfiguratie van die kaart: IP: 192.168.0.1, subnet mask: 255.255.255.0, gateway: leeg laten.
Client:
1 netwerkkaart waar internet binnen moet komen: IP: 192.168.0.20 (of whatever ander nummer als laatste: als het maar hoger is dan 1), subnet mask: 255.255.255.0, gateway: 192.168.0.1 (het IP van de server! want daar komt het internet door naarbinnen)
Geef je client dezelfde workgroup-naam als de server, maar een andere eigen naam. (zoals @home, als je bij @home bent: kijk maar op de server naar zijn domain/workgroup config)
Laatste versie van sygate installeren op server (client niet nodig), eventueel beide pc''s rebooten: klaar.
Verder DNS-jes enzo: niks invullen. Gewoon standaard-instellingen van als je kaart nieuw installeert.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen