Toon posts:

[BC3] Onderhoud netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat stellen juliie je voor bij onderhoudswerkzaamheden die je dagelijks en/of wekelijks moet uitvoeren aan een netwerk?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Backup tapes verwisselen

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reply''s ..

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Op maandag 14 mei 2001 13:09 schreef Crush het volgende:
Wat stellen juliie je voor bij onderhoudswerkzaamheden die je dagelijks en/of wekelijks moet uitvoeren aan een netwerk?
Je hebt geen zin in je huiswerk voor school???

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Switches en hubs modden om ze te voorzien van blauwe LEDjes >:)
Baybus op je eigen bak maken om de fans in je switches over het netwerk op 7V en 12V te kunnen zetten >:)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 13:15 schreef Whizzer het volgende:

[..]

Je hebt geen zin in je huiswerk voor school???
Dit is geen huiswerk, ik vraag mij gewoon af wat een groot bedrijf nu allemaal moet doen dagelijks/wekelijks. Hierbij kan je dus denken aan backuppen, virus scannen enz.

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Op maandag 14 mei 2001 13:45 schreef Crush het volgende:

[..]

Dit is geen huiswerk, ik vraag mij gewoon af wat een groot bedrijf nu allemaal moet doen dagelijks/wekelijks. Hierbij kan je dus denken aan backuppen, virus scannen enz.
Oke, neem ik m''n woorden terug. Uuuhm, regelmatig eventjes de event-viewer (MS) of andere log bestanden controleren op fouten.

Kijken of er weer nieuwe methodes zijn om de boel te tweaken >:)

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Dingen als virusscannen en backup instellen doe je dus NIET! Dat heb je natuurlijk allang geautomatiseerd, daar ben je automatiseerder voor.
Dus logfiles eens checken, en dingen monitoren, GOT lezen en nieuwe programma''s installeren, oude verwijderen, mensen in en uit groepen gooien, kijken of er geen "vreemden" in de administrator groep zittened, internetten, proxybuffer bekijken met Thumbs+ >:).

Verwijderd

het kan ook handig zijn de database van exchange even in de gaten te houden.. hij is zoooo maar 20 gig:) (heb net nog even diskarray uitgebrijd met 40 gig, is nu totaal 60 gig, en ik denk dat we over een half jaar weer te weinig hebben :(

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 15 mei 2001 11:07 schreef Ventje het volgende:
het kan ook handig zijn de database van exchange even in de gaten te houden.. hij is zoooo maar 20 gig:) (heb net nog even diskarray uitgebrijd met 40 gig, is nu totaal 60 gig, en ik denk dat we over een half jaar weer te weinig hebben :(
Misschien een idee om een offline defrag van je exchange db te doen?
Pagina: 1