[BC3] Internet via de gateway niet bereikbaar!

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op mijn computer kan ik met mijn 3com netwerkkaart (3COM905c-TX) de gateway (naar het internet) gewoon pingen. Stop ik een andere (nieuwe) netwerkkaart in (maakt niet uit welke) dan werkt alles, behalve dat ik niet door de gateway kom. Hoe kom ik er achter waar dit aan ligt?

Als ik dus een ping commando geef naar de gateway krijg ik een timeout.
Pingen naar alle andere pc''s in het netwerk lukt, ook naar het loopback adres.

Alle instellingen staan helemaal goed.

pc''s: allemaal Compaq''s voornamelijk Deskpro EP667 met 128Mb Ram

WinNT 4.0 met SP5UK op de servers
Router: Cisco 760 hangt aan de Lotus Notes server

packetfiltering is niet actief op mac-adres in de router.
We gebruiken 2 hubs en 1 switch, allebei van 3COM.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• yodax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 08:47
Het zou kunnen dat de Cisco de hardware adressen opgeslagen heeft en die nog niet geflushed heeft als jij een nieuwe netwerk kaart met het zelfde ip in je pc doet.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op maandag 14 mei 2001 11:37 schreef yodax het volgende:
Het zou kunnen dat de Cisco de hardware adressen opgeslagen heeft en die nog niet geflushed heeft als jij een nieuwe netwerk kaart met het zelfde ip in je pc doet.
We hebben de router al meerdere malen aan en uit gezet. Dus die moet niets onthouden hebben. :'(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen