[BC3] UTP kabel kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 16:17

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Ik heb een pc op een hub hangen, de hub hangt op een kabelmodem. Als ik de kabel in De NIC steek dan gaat bij 1 van de 20 keer het lampje branden op de hub, dan is er dus verbinding. Dit terwijl er niks gebeurd/veranderd is met de kabel...

Zou het storing kunnen zijn van buitenaf?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Storing van buitenaf denk ik niet, want dan gaat meestal het lampje altijd branden. Of het moet je cavia zijn die aan de kabel zit te vreten. :)
Maar probeer es gewoon een andere kabel, en zie of het daar aan ligt. Misschien een draad breuk, of de UTP aansluitingen zitten een beetje los ofzo.

Gewoon ff een andere kabel proberen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Goed, ik heb de kabel nagemeten en alle verbindingen zijn 100% maar het werkt nog steeds niet terwijl het al langer dan een jaar gewerkt heeft ... ik snap het nie

Situatie: Kabelmodem verbonden met hub daarop drie pc''s met elk een ip adres van @home.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Kan ook zijn dat de poort op de hub vreemd doet.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Op zondag 13 mei 2001 23:22 schreef Beaves het volgende:
Kan ook zijn dat de poort op de hub vreemd doet.
7 poorten en 1 uplink, geen een die werkt. Terwijl de andere pc''s geen problemen hebben.

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Ter aanvulling, de netwerkkaart kan het ook niet zijn want ik heb de kabel verbonden gehad met een pc die met een andere kabel wel werkte en daar ook niks.

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 23:27 schreef Innercitynl het volgende:
Ter aanvulling, de netwerkkaart kan het ook niet zijn want ik heb de kabel verbonden gehad met een pc die met een andere kabel wel werkte en daar ook niks.
:?
zeg dat nog eens?
En waar gaat het nou om...? Wat doet het nou niet? Die PC of de kabelmodem?

- Als die ''kapotte kabel'' het wel doet op een andere PC is ie toch niet kapot?
- Als een kabel die *wel* werkt op een andere PC geen verbetering geeft, dan moet het toch aan de NIC liggen?

het zal wel laat zijn maar het zou helpen als je wat duidelijker was.

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Oke, ik zal proberen het goed uit te leggen.

Ik heb een kabelmodem, daarachter de hub en daarop drie pc''s. Dit werkt al sinds jaar en dag goed. Gister wilde 1 van de drie pc''s geen verbinding meer maken (te zien op de hub). Ik heb dus de kabel nagemeten en deze was nog goed. Toen heb ik de kabel tussen een andere pc en de hub aangesloten en daar werkt het ook niet terwijl de kabel 100% is en die andere pc het met een andere kabel wel doet. Conclusie de NIC van de eerste pc is dus goed en de kabel is 100%....

volgens mij spookt het bij mij thuis

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Volgens mij zit er gewoon ergens een breukje in je kabel, waardoor je een wisselend aan/uit effect hebt. Gewoon kabeltje vervangen, nix aan de hand.

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1