Toon posts:

[BC3] win200 pro en lokaal netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server waar windows 200 pro op is geinstaleerd. en 2 clients met win98. Nu kan ik het niet voor elkaar krijgen dat het netwerk werkt. de server heeft ip adres 192.168.0.1 met subnetmask 255.255.255.0 en de clients 192.168.0.2/3 met subnetmask 255.255.255.0. ze kunnen de server niet pingen. en de server de clients niet. maar de clients elkaar wel.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Vertel eens wat meer over je server?
Configuratie, Service Packs e.d.
BTW Waarom Windows200, je weet toch dat Windows2000 al lang uit is? :P

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel natuurlijk win2000. Configuratie? PentiumIII 600. Maar heeft dit iets te maken met het netwerk? en ik heb die service pack 1 geinstalleerd. wat moet je nog weten??

Verwijderd

Kan de server zichzelf wel pingen.
ping localhost of 127.0.0.1 of 192.168.0.1?

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op zondag 13 mei 2001 10:42 schreef brianpepejeans het volgende:
ik bedoel natuurlijk win2000. Configuratie? PentiumIII 600. Maar heeft dit iets te maken met het netwerk? en ik heb die service pack 1 geinstalleerd. wat moet je nog weten??
Het gaat mij erom of te kijken of er een conflict tussen jouw netwerkkaart (op je server) en andere hardware is ontstaan. Windows2000/NT is iets critischer wat de hardware aangaat dan Windows9X.
Verder is de vraag van Dax een hele belangrijke!!! Probeer dat maar eerst ff.

Heal the internet ...

Verwijderd

Topicstarter
het pingen lukt alweer en ik zie ook ineens de andere computers in het netwerk. Alleen gaat het browsen door netwerk nog traag. Toch vaag dat ie het ineens doet ik heb alleen computer naam even veranderd en gebruikers aangemaakt.

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Toch wil ik 1 standaard ding weten.
Heb je jouw servertje gecontroleerd op kabelbreuk naar je hub toe? Misschien dat je ook daaraan had gefrunnikt en dat daardoor jouw probleem nu is opgelost. Computernaam veranderen en users aanmaken zou namelijk geen invloed op pingen mogen hebben.

Heal the internet ...

Verwijderd

Topicstarter
het groene lampje achter op me netwerkkaart brandde gewoon dus dan zit er geen breuk in de kabel toch? of brandt ie ook als er een breuk in de kable zit? hij brandde constant groen.

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op zondag 13 mei 2001 11:37 schreef brianpepejeans het volgende:
het groene lampje achter op me netwerkkaart brandde gewoon dus dan zit er geen breuk in de kabel toch? of brandt ie ook als er een breuk in de kable zit? hij brandde constant groen.
Aan die ledjes heb ik nog nooit een touw kunnen vastknopen! :P
Mare door wat kabels om te wisselen kun je daar natuurlijk snel genoeg achter komen.
Voorlopig kun je het beter met rust laten, maar als je weer problemen krijgt zal ik zeker dit in je achterhoofd houden.

Heal the internet ...

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt in ieder geval

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zondag 13 mei 2001 11:01 schreef brianpepejeans het volgende:
het pingen lukt alweer en ik zie ook ineens de andere computers in het netwerk. Alleen gaat het browsen door netwerk nog traag. Toch vaag dat ie het ineens doet ik heb alleen computer naam even veranderd en gebruikers aangemaakt.
Misschien een domme vraag, maar ik heb namelijk hetzelfde probleem dat mijn w2000 server de 98 clients niet ziet en omgekeerd terwijl localhost wel reply geeft.
IS het eigenlijk nodig om op w2000 gebruikers aan te maken? En zo ja wat moet je dan instellen? En moet je de c-schijf ook standaard delen op w2000 wil je met een client op de server komen?
Dat hoor ik namelijk maar het werkt nog steeds niet

Mario

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Op maandag 14 mei 2001 09:34 schreef Mario12 het volgende:

[..]

Misschien een domme vraag, maar ik heb namelijk hetzelfde probleem dat mijn w2000 server de 98 clients niet ziet en omgekeerd terwijl localhost wel reply geeft.
IS het eigenlijk nodig om op w2000 gebruikers aan te maken? En zo ja wat moet je dan instellen? En moet je de c-schijf ook standaard delen op w2000 wil je met een client op de server komen?

Mario
Voor het stukje shares benaderen, kijk even in de FAQ.

Met betrekking tot het pingen, kun je alleen de localhost pingen, of ook het IP-adres wat je aan de server hebt gegeven ? Je kunt dus geen van de client PC''s pingen, en die elkaar onderling wel ?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 09:34 schreef Mario12 het volgende:

[..]

Mario
Als je gewoon simpel weg windows file sharing wilt hebben. Dan hoef je alleen maar het guest account aan te zetten. (control panel -> Administrative tools -> computer management). Dit account zit standaart in win2k je moet het dus alleen ff aanzetten.
Pagina: 1