okay ik ga hier mijn netwerkje opnieuw opzetten omdat hij altijd na een paar dagen het altijd niet meer doet, volgens mij heeft dit te maken met de IP''s
Ik heb 2 computers (comp1 - comp2)
comp1 is eigenlijk de server, hierin zit een standaart netwerkkaart die ik van chello gekregen heb (chello-netwerkkaart).
En vervolgens zit hier ook de netwerkkaart in die voor comp2 is (comp1>2-netwerkkaart).
In comp2 zit ook een netwerkkaart (comp2-netwerkkaart).
De computer zitten dus met elkaar verbonden met een utp kabel.
Als ik bij de lan-verbinding kijk van de (chello-netwerkkaart) zie ik dat die automatisch een IP en DNS adres verkregen krijgen, hier kan het probleem volgens mij niet aan liggen.
Maar wat voor IP''s en DNS gegevens moet ik invoeren bij de andere twee netwerkkaarten? Ik wil voor comp2 het ip adres 192.168.0.1 hebben (dus niet automatisch verkrijgen) ik snap niet echt wat die DNS is en wat moet ik bij Subnetmask invoeren??
------
Dus ff kort
kan iemand onderelkaar ff zeggen welke gegevens ik moet invoeren
ohja, ik gebruik op bijde comp''s win2k pro
Ik heb 2 computers (comp1 - comp2)
comp1 is eigenlijk de server, hierin zit een standaart netwerkkaart die ik van chello gekregen heb (chello-netwerkkaart).
En vervolgens zit hier ook de netwerkkaart in die voor comp2 is (comp1>2-netwerkkaart).
In comp2 zit ook een netwerkkaart (comp2-netwerkkaart).
De computer zitten dus met elkaar verbonden met een utp kabel.
Als ik bij de lan-verbinding kijk van de (chello-netwerkkaart) zie ik dat die automatisch een IP en DNS adres verkregen krijgen, hier kan het probleem volgens mij niet aan liggen.
Maar wat voor IP''s en DNS gegevens moet ik invoeren bij de andere twee netwerkkaarten? Ik wil voor comp2 het ip adres 192.168.0.1 hebben (dus niet automatisch verkrijgen) ik snap niet echt wat die DNS is en wat moet ik bij Subnetmask invoeren??
------
Dus ff kort
ohja, ik gebruik op bijde comp''s win2k pro