[BC3] kan TTL snelheid beïnvloeden ?

Pagina: 1
Acties:

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 00:03
Hey,

ik had al gemerkt dat via een freescorouter mijn internetsnelheid wat trager lag. Kan dit te maken hebben met de ttl die freesco gebruikt ? Als ik de lokale nic ping geeft hij een ttl van 64 terwijl dit bij mijn windowsmachines 128 is.

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 16:40

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Kort antwoord: Nee. ;)

Langer antwoord:
TTL is een waarde in de IP-header die door elk routerend apparaat wordt verlaagd met 1. Zodra TTL=0, dan wordt IP-pakket weggeflikkerd (om ''eeuwig rondhangen'' op het netwerk te voorkomen).

Of je apparaat nou van 128 één aftelt, of van 64... ik denk niet dat het uitmaakt. ;)

... en oranje! :P

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 00:03
Juist, groot gelijk, had ik even niet aan gedacht, cursus computernetwerken zit op sommige momenten een beetje te ver :)
Op zaterdag 12 mei 2001 15:51 schreef iNSaNe-oNe het volgende:
Kort antwoord: Nee. ;)

Langer antwoord:
TTL is een waarde in de IP-header die door elk routerend apparaat wordt verlaagd met 1. Zodra TTL=0, dan wordt IP-pakket weggeflikkerd (om ''eeuwig rondhangen'' op het netwerk te voorkomen).

Of je apparaat nou van 128 één aftelt, of van 64... ik denk niet dat het uitmaakt. ;)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 09:59

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

Het kan in sommige gevallen wel de snelheid beinvloeden. Wat hiervoor al gezegd werd, elke router die het pakketje passeert, trekt 1 TTL eraf, als de teller op nul komt, gooit de router het weg, en stuurt een bericht naar de afzender. Je applicatie wacht op een antwoord, en als je een hoge TTL opgeeft, kan het een tijdje duren voordat ie het doorheeft dat een adres niet reageert, waardoor jij dus ook langer moet wachten.

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 16:40

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Het kan in sommige gevallen wel de snelheid beinvloeden. Wat hiervoor al gezegd werd, elke router die het pakketje passeert, trekt 1 TTL eraf, als de teller op nul komt, gooit de router het weg, en stuurt een bericht naar de afzender. Je applicatie wacht op een antwoord, en als je een hoge TTL opgeeft, kan het een tijdje duren voordat ie het doorheeft dat een adres niet reageert, waardoor jij dus ook langer moet wachten.
Euj, misschien wel. Maar nu ga jij er van uit dat het pakket NIET aankomt. Als routeringen op routers niet goed ingesteld staan, is het meer waarschijnlijk dat de TTL expired.

Maar, als alles GOED is geconfigureerd op routers, dan maakt het geen ene fl*kker uit of een TTL-veld nu op 128 of 64 staat. :)

En voor throughput op eindsystemen die met elkaar praten, heeft TTL instellen op een specifieke hoge of lage waarde geen enkele zin (OK, hij moet niet op 1 staan. >:) ).

... en oranje! :P