[BC3] Site onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 17:14
Ik zit met een groot probleem..

Sinds 1,5 week kan ik niet meer (met mijn adsl verbinding) op mijn site komen die bij Widexs draait.. Ik heb Widexs al enkele keren gemaild maar ik krijg maar geen zinnig antwoord. Van mijn provider XS4ALL evenmin..

Als ik gewoon inbel met een modem / isdn kan ik de site gewoon bekijken.. Het is natuurlijk onzin dat ik mijn modem / isdn moet gaan gebruiken om er mijn site te bekijken, ik heb niet voor niets adsl..

Ik heb de instellingen van mijn firewall al tig keer bekeken, niets.. Het ligt niet aan mijn firewall want als ik mijn firewall uit zet kan ik er evenmin op..

Hier als laatste nog even een traceroute:

Bezig met tracen van route naar [...][212.204.193.***]

voor maximaal 30 hops:

1 2 ms 1 ms 1 ms 192.168.0.1

2 31 ms 33 ms 32 ms 195.190.241.82

3 55 ms 40 ms 39 ms ge-1-2-0.52.xr1.pbw.xs4all.net [194.109.5.133]

4 43 ms 129 ms 41 ms ge-0-3-0.xr1.sara.xs4all.net [194.109.5.14]

5 74 ms 128 ms 99 ms ams-ix.widexs.net [193.148.15.118]

6 44 ms 45 ms 39 ms hfd1.s3-0-ams.widexs.net [212.204.214.149]

7 * * * Timeout bij opdracht.

[enz]

30 * * * Timeout bij opdracht.

Trace voltooid.

Weet iemand hier een oplossing voor?

p.s. ik draai win2k, 2 3com nics, alcatel adsl modem, xs4all basic

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ehm... wat draait je firewall, en wat draait die server daar?

Bij ons op het werk is er iets dergelijks vreemds aan de hand, wij krijgen startpagina.nl niet binnen.

De Firewall (FW-1) draait op Solaris (oudere, ik meen 2.5) en de proxy (squid) staat op een 2.2.x kernel.
In een van de twee zit een probleem met de TCP/IP stack (i.i.g. de implementatie) want met een 2.0 kernel deed het probleem zich niet voor.

Kijk je onder lynx op de proxy zelf dan zie je de headers wel maar de verbinding valt gewoon stil...dusje krijgt geen pakketjes meer binnen (valt ergens een ACK weg:?)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Steije
Mijn firewall draait win2k (kuch) en die server daar draait linux.

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• Steije
Op zaterdag 12 mei 2001 10:50 schreef BackSlash32 het volgende:
[..]

Kijk je onder lynx op de proxy zelf dan zie je de headers wel maar de verbinding valt gewoon stil...dusje krijgt geen pakketjes meer binnen (valt ergens een ACK weg:?)
Ja, dat heb ik ook gedaan vanaf mijn linux pc, ik krijg geeneens headers terug want mijn verkeer wordt gewoon gestopt bij hfd1.s3-0-ams.widexs.net [212.204.214.149] zoals je ziet in de traceroute.. En een andere website die ook op die server draait kan ik dus ook niet bekijken en een vriend van me die ook adsl heeft (met xs4all) kan er dus wel op komen.. Ik begrijp er dus helemaal niks van |:(

Verwijderd

ik had hetzelfde probleem met
het gebruiken van winroute
startpagina.nl kon ik op de client niet zien
maar op de host wel
en zo waren er nog een aantal pagina''s
die op de client niet te zien waren
ik heb toen sygate geinstaleerd en ik was gelijk van het probleem af zonder iets in te stellen, niet dat ik voor het gemak kies
maar winroute was niet op mijn pc goed te krijgen dit kwam denk ik door enternet software die ik nodig heb voor wanadoo

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
misschien sta je op een ban list in de router?

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• Steije
Mars2010 -> Ik draai hier Sygate..

MoBi -> zou kunnen, maar ik zou niet weten waarom..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zitten jij en die vriend van je in hetzelfde IP blok, of hebben jullie *echt* verschillende IP''s?

Kan een foutje zijn in een access list op die router.
Ik heb het meegemaakt dat er een hele IP range van Dial-up IPs nix binnen kreeg omdat bij KPN IPservices een router met een rotte accesslist stond |:(

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Steije
Op zaterdag 12 mei 2001 12:16 schreef BackSlash32 het volgende:
Zitten jij en die vriend van je in hetzelfde IP blok, of hebben jullie *echt* verschillende IP''s?

Kan een foutje zijn in een access list op die router.
Ik heb het meegemaakt dat er een hele IP range van Dial-up IPs nix binnen kreeg omdat bij KPN IPservices een router met een rotte accesslist stond |:(
nee, ik heb 213.84.41.* en hij heeft 213.84.42.* maar ik zal widexs wel weer een keer mailen

Pagina: 1