Toon posts:

[BC3] Hub naar de hoere?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wilde even mijn hub boven neer hangen om mijn andere pc waar tb&muis het niet meer doen via vnc te configgen, doet dat ding het niet!

Ik hub wer terug gehangen waar die vandaan komt: doet ie het nog niet, bleek de kabel van de modem naar het inplug kassie in de muur kapot te zijn. Nou ja, no prob, die vervang ik maandag wel.

Maar om toch op 2 pc''s internet te hebben, heb ik dus een utp kabel van de modem naar mijn hub lopen. Vanaf de hub een kabeltje naar m''n laptop en een kabeltje naar m''n pc. Gaan alleen maar de twee lampjes van mijn pc''s branden en niet van m''n kanbel naar de kabelmodem.

Kabel is in orde, want als ik die gewoon in mijn laptop ros, kan ik gewoon internetten. Maar zodra ik die tuerg in de hub stop en zo wil internetten, werkt net niet meer. LNK-lampje op de kabelmodem gaat ook uit als ik de kabel in de hub stop.

Hub = Compex TP1008C
Kabelmodem: Com21, essent.

Detail: pc twee pc''s zien elkaar wel als ze beide op de hub hangen. Hub reset werkt niet, uplink/normal ook niet.

Iemand een leuk idee hierover??

Verwijderd

cross/gewone kabel door elkaar??
poort op hub stuk??
10/100mbps probleem??
kabelmodem naar de pleures??

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 mei 2001 17:40 schreef Belegen_Kaas het volgende:
cross/gewone kabel door elkaar??
poort op hub stuk??
10/100mbps probleem??
kabelmodem naar de pleures??
Nope, alles gewone UTP cat.5
Poorten verwisseld: maakt niet uit: allen de lampjes van de 2 poorten waar m''n pc''s inhangen gaan branden, de andere niet.
10/100 ook geen prob, heeft het ook gewoon gedaan. Internet word nu gewoon herkend als 10,0Mbit Lan verbinding (laptop, Win2k), via hub herkend ie ook gewoon 10,0Mbit verbinding, cross naar 2e NIC in PC wordt gewoon als 100Mbit herkend.
En ik zit nu ook op i.net, dus die kabelmodem doet het gewoon.

Schijnt dat ik wel vaker van die vage problemen heb waar niemand uit komt :? :?

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

wil je iets wat niet kan?
Ik heb nog nooit gehoord dat je met 2 nic''s een netwerk kan bouwen voor internet delen:

Of:
1 router
2 NIC

of:
1 hub
3 NIC''s

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

even wat duidelijker:
Als je internet wil delen, moet je internet op een pc binnen laten komen, dan in die pc ook een tweede netwerk kaart zetten, en dan die naar de hub leiden.

En dan van de hub naar de tweede pc.

Een router kan echter wel dit verkeer (van de modem) delen.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Topicstarter
Kwestie van een goede provider. Ik kan gewoon een kabeltje tussen modem en hub hangen en daar daar wer m''n pc''s insteken. Het enige dat ik moet doen is het nummer van de NIC''s aan de provider doorgegeven zodat ze me binnen een dag een extra ip''tje hebben gegeven. Ik heb ook vier nic''s gereged, en die kan ik allemaal direct an internet hangen >:)

Om maar even door te gaan met de praise-de-provider: het kost me ook nog eens 42 guldens per maand >:)

Verwijderd

Topicstarter
Oftewel: ik weet dat het bij de andere providers niet kan, ik moet voor m''n laptop bij mijn ouders ook een pc als server laten dienen, maar ik hoef dat dus voor alle duidelijkheid niet. :)

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Okee hier de oplossing (heb zelf ook 3 ip adressen op mn kabelmodempje via een UTP hub):

Tussen de kabelmodem en de HUB prik je een CROSS LINKED CABLE (anders zal ie nooit werken.. lampje gaat dan dus niet aan inderdaad..).

Van de hub naar de computers gewone UTP kabels.
Om op deze manier meerdere computers op internet aan te sluiten moet je dus wel meerdere IP adressen geregistreerd hebben bij je proivder. 8-) . heb er zelf drie bij @home.

Dit werkt dus met een COM21 kabelmodem. Of t ook met andere merken werkt weeknie

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dus toch cross tussen modem en hub :?

Effe proberen dan.

Verwijderd

Topicstarter
Idd, hij doet hij (wel ff de hub naar "normal" moeten schakelen).

Maar eerst stond de hub op uplink en hing en een utp naar de kabelmodem, toen deed ie het wel :?

Maar goed. kan me niet schelen hoe, maar hij doet. Bedankt

Dusse: iemand een idee waarom de hub het wel doen met cross op normal en niet met utp op uplink, wat ie al een paar maanden goed heeft gedaan???
Pagina: 1