[BC3] 1 voor de systeem/netwerkbeheerders onder ons

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ok deze iz voor de Systeem/netwerkbeheerders onder ons (waar ik er ook 1 van ben maar ik kom er niet uit)

Wij hebben via een DHCPserver een netwerk met de pdc/bdc structuur.
dus er is een server die ipnummers uigeeft en de wachtwoorden valideerd

maar nou krijg ik soms de melding "geen domeinserver die wachtwoord kan valideren. geen toegang tot netwerkbronnen"

ik vroeg me af wat het probleem is en wat daar aan te doen is.
Soms helpt het om een kaart opnieuw te installeren. Maar soms geeft hij die melding ineens terwijl daarvoor het allemaal gewerkt heeft.

voor meer specs mail ff naar mijn E-mailadres

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Ja we gaan niet lopen mailen naar je! Anders heeft de rest er niets aan :) En deze vraag is heus niet voor alleen systeembeheerder hoor. Je kan de server gewoon niet bereiken, of de server jou niet. Geef jij nou maar wat meer info over je TCP/IP settings etc. Kan je pingen? lees anders even de FAQ door wat handig is om te vermelden.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

1. Client met stiekum statisch IP-adres in verkeerde subnet?
2. DHCP-scope geconfigt maar server zit niet in hetzelfde subnet als subnet aangegeven in de scope?
servers met subnet 255.255.255.0 zien clients met subnet 255.255.254.0 bevoorbeeld niet.

3. Netwerkkabel zit in NIC?

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Kwootje van de FAQ van dit forum:
Wat te doen voordat ik een vraag stel?

De volgende informatie is behoorlijk essentieel zodat anderen zich een beeld kunnen vormen van jouw netwerk, en dit voorkomt dat er in een nieuwe draad als eerste 20 postings komen om achter al die gegevens te komen. Zorg dus dat je deze gegevens bij de hand hebt voordat je een nieuwe thread maakt.

Welke protocollen gebruik je ? (TCP/IP, IPX/SPX, NetBEUI, enz.)
Wat voor bekabeling gebruik je ? (UTP, Coax, Token Ring, enz.)
Wat voor OS draai je ? (Op de diverse machines.)
Wat voor type netwerkkaarten gebruik je ?
Wat zit er voor de rest voor Hardware in je netwerk ? (Type Hubs, Switches, Routers, enz..)
Wat voor overige Software gebruik je ? (Proxy/Firewall/enz)
Wat is/zijn de foutmelding(en) die je krijgt ?
Wat voor stappen heb je zelf al ondernomen ?

Aangezien de meeste vragen met betrekking tot troubleshooting vaak betrekking hebben tot TCP/IP, is het handig om eerst de volgende zaken te checken voordat je een vraag stelt met betrekking op TCP/IP.

Kunnen de machines elkaar pingen ? (Ook al zien ze elkaar bijvoorbeeld niet in Network Neighborhood)

Kun je de localhost pingen ? ( 127.0.0.1 / machinenaam) De volgende die je pingt is de IP van je eigen machine, en daarna probeer je de rest van het netwerk. (Zo kun je verifiëren of je TP/IP stack goed geladen is.)
Zitten de machines wel in dezelfde IP-range ?

Voorbeeld van een goede en een foute configuratie:
PC1= 192.168.1.1 / 255.255.255.0 en
PC2= 192.168.1.2 / 255.255.255.0 is goed,
PC1 = 192.168.2.1 / 255.255.255.0 en
PC2 = 110.168.1.1 / 255.255.255.0 is niet goed, die gaan elkaar niet zien

Zorg dat je altijd je volledige IP adressen en subnetmaskers post, deze info is erg belangrijk.
Lees dit eerst even door dan :) dan help ik je graag.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Laat me raden net over gegaan van een hub netwerk naar een switched netwerk zeker ?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
het kan ook een simpele netwerk time out zijn
het kan ook zijn (hang van het aantal users en bdcŽs af) dat als het bijv alleen sochtends en bijv net na de luch gebeurt dat je te weinig bdcŽs heb om alle aanvragen te beantwoorden

MvG

da FearLess

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Heb je in het netwerk een WINS server draaien?
Hebben de dc''s zelf de WINS server ook in de TCP/IP properties staan?
Geeft de DHCP server de WINS server opties mee? (optie 44 - server, en optie 46 - node type 0x8 )
Zo ja, dan weet ik het ook zo niet zonder verder gegevens.
Zo nee, stel dit dan eens in.

Verwijderd

De client met problemen zit gewoon in het verkeerde subnet.

Probeer de client eens een statisch IP-adres in hetzelfde subnet als de dhcp-server te geven.

dus als serverip=10.0.0.1 en subnetmask=255.255.255.0, geef dan de client bijvoorbeeld het IPadres 10.0.0.50 EN subnetmask 255.255.255.0

Mijn gok is dat de subnetmaskers niet kloppen, ergo, de client heeft een statisch IPadres dat niet hetzelfde subnetmasker heeft als de dhcp-smurfer.

Verwijderd

Mischien is de scope wel vol en kan de dhcpserver geen ip''s meer uitdelen. Dan krijgt de client dus geen ip en dus geen netwerk toegang etc. Had ik van de week ook last van. Scope uitbreiden (het aantal ip-adressen dat uitgedeelt kan worden) en probleem opgelost.

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 20:00 schreef RainbowBears het volgende:
Mischien is de scope wel vol en kan de dhcpserver geen ip''s meer uitdelen. Dan krijgt de client dus geen ip en dus geen netwerk toegang etc. Had ik van de week ook last van. Scope uitbreiden (het aantal ip-adressen dat uitgedeelt kan worden) en probleem opgelost.
Optie. Zolang we geen extra gegevens krijgen, kunnen we gissen totdat we een ons ofwat wegen. Kunnen we beter met onze bleke smoeltjes in de zon gaan zitten.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Ik denk zelf dat komaki in de zon zit en ons laat zwoegen....

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:59
-=L:)L=-

zeroxcool.net - curity.eu

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:40
dat probleem zit ik nou ook mee te stoeien maar ja ik dacht het is vrijdag dus ben eerder weg gegaan :)

maandag maar es naar die scope gaan kijken

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Pagina: 1