Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?
ik zal even een korte uitleg geven van het probleem.
ik zit hier op een school (loop hier stage) en die willen voor alle leerlingen een eigen login en pass maken.
Maar om nu 4000 leerlingen een login en pass te geven is natuurlijk onbegonnen werk.
nu lijkt me dat er ook een programma voor moet zijn die dat coor je kan maken en dat ook meteen voor je kan gaan uitprinten en opslaan in een database
heeft iemand een idee hoe wij dit het beste kunnen aanpakken?
ik zit hier op een school (loop hier stage) en die willen voor alle leerlingen een eigen login en pass maken.
Maar om nu 4000 leerlingen een login en pass te geven is natuurlijk onbegonnen werk.
nu lijkt me dat er ook een programma voor moet zijn die dat coor je kan maken en dat ook meteen voor je kan gaan uitprinten en opslaan in een database
heeft iemand een idee hoe wij dit het beste kunnen aanpakken?
|we live in the history of a mad man Mr. G |
Verwijderd
Met e-directory kun je bulkload gebruiken om snel veel users aan te maken. Je geeft een text bestand met naam, password, context, enz. en bulkload voert het in voor je.
Met dit kun je dus een ander appje dus de textfile laten creëren
Met dit kun je dus een ander appje dus de textfile laten creëren
Ze draaien Novel netware 4.2
ik zelf heb geen evaring met novell
dus ken bulkload ook niet.
is dar freeware??? of kan ik dat ergens d/l??
ik zelf heb geen evaring met novell
dus ken bulkload ook niet.
is dar freeware??? of kan ik dat ergens d/l??
|we live in the history of a mad man Mr. G |
Omdat je novell 4.2 hebt moet je UIMPORT gebruiken.Op maandag 14 mei 2001 10:06 schreef pyravex het volgende:
Maar dan heb ik nog een vraag, met welk proggie kan je passwords maken en die aan een gebruiker hangen en die het password ook nog eens in een database ofzo zet
Hiermee kun je uit een test file gebruikers importeren.
Je moet 2 bestanden maken. 1 om te defineren welke velden je wilt importeren. Dat kan er zo uitzien ongeveer (het is een check file met de extensie .ctl (controle list):
Import control
Name context=.mw.bv.deltion
User template=y
Replace value=y
Import mode=b
Quote="
Separator=,
Create home directory=y
Home directory path="\HOME"
Home directory volume=".BV_SB_01_VOL1.BEH.BV.DELTION"
Fields
Group Membership
Last Name
Given Name
Full Name
Name
Other Names
Vervolgens maak je een .dat file waarin alle informatie staat. De informatie die je wilt importeren (de velden die in de controle list staan)
Voorbeeld:
"BEHEER","de Lul","Jan","Jan LUL","jlul","lullutje"
Suc6 ermee
Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?
Pagina: 1