Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Als je via ghost doet, moet je per machine doen(veranderen van naam)
dus:
1.booten en image opzetten tot je allemaal hebt gedaan.
2.ga naar het begin, reboot je de computer en geef een andere naam.
[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Verwijderd
echter met NT heb je het SID security ID
dat je samen met de machine naam moet veranderen weet dat Drive image een tooltje heeft voor het SID
Verwijderd
en later de naam wijzigen is makkelijk dan een ghost server op te gaan zetten voor 6 pc''s
en is goed te doen
preinstall noemt microsoft het geloof ik..
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu
Verwijderd
syntax: ghstwalk /CN=compunaam
Intikken nadat je een image op de machine hebt gezet lost 2 dingen in 1 keer op.
Vervolgens met ghost LAN bootdisk naar andere PC''s, en image via het LAN overtrekken. (Heb hier Switched 100 Mbit LAN, dus dat is wel te doen.)
Daarna ff naampje en IP-shit aanpassen. (Kost een reboot)
Gaat best wel vlot. Vind ik iig sneller als iedere keer met die harddisk lopen zeulen.
Aannames zijn fataal.
Gregole zei lijkt mij de beste oplossing de images worden ook van het netwerk afgehaald met een bootdisk dan maar ghstwalk werkt dus met Norton ghost? En waar staat het SID nummer voor waar jullie het de hele tijd over hebben en hoeverander je die dan Gregole?
Verwijderd
Ghostserver kan multicasten. Dwz. in burst mode, naar alle machines die je aangeeft, de ghost pompen. Kost je 1 keer de bandbreedte ipv 5 keer.Op vrijdag 11 mei 2001 14:31 schreef cool0 het volgende:
ja we hebben hier ook 100Mbit maar dat ip invullen hoeft niet is DHCPalleen de computernaam en het sid nummer dus wat
Gregole zei lijkt mij de beste oplossing de images worden ook van het netwerk afgehaald met een bootdisk dan maar ghstwalk werkt dus met Norton ghost? En waar staat het SID nummer voor waar jullie het de hele tijd over hebben en hoeverander je die dan Gregole?
SID staat volgens mij door je hele register verspreid. Ghostwalk spit de machine door en verandert voor je de SID. Daarnaast kan je dus met /cn= de compunaam wijzigen.
Dus hier heb ik alleen het pakket Norton Ghost 2001 voor nodig of zit dit ook al bij ghost 2000? en natuurlijk winnt
Maar doormiddel van ghostserver ken ik alles naar netwerk stations pompen maar dan moeten er op die netwerkstations toch active netwerkverbindingen zijn want als er lege systemen zijn dan werkt de ghostserver niet dus dan moet je het over een bestaande installatie gooien toch?
ik weet niet of dit ook bij nt zit.
In iedergeval machine installeren, sysprep draaien en image maken.
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen