[BC3] Een image van 1 pc op het hele netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49
Ik moet een netwerk opnieuw inrichten maar dan op de volgende manier. Er staan allemaal de zelfde pc''s 6 stuks
nu is de bedoeling dat ik van 1 pc een image maakt en die met een bootfloppy via ghost ofzo over het hele netwerk verspreidt nu is dit mogelijk maar als je windows NT gebruikt zit je met de computernamen als er ineens 6 dezelfde namen op een netwerk ziet dan gaat dit niet :( Heeft iemand hier een idee voor dus 1 install van 1 machine moet werken op het hele netwerk.

Ik dank uw vriendelijk

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Xu
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04-2025

Xu

Via ghost of ghostserver??

Als je via ghost doet, moet je per machine doen(veranderen van naam)

dus:
1.booten en image opzetten tot je allemaal hebt gedaan.
2.ga naar het begin, reboot je de computer en geef een andere naam.

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

• cool0
Ja via ghost of een ander programma wat het kan kan ghost server het wel dan? Maakt niet uit wat voor programma het is hoor maar ghost is de enige die ik ken

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

ghost of driveimage van powerquest zijn handige tooltjes hier voor
echter met NT heb je het SID security ID
dat je samen met de machine naam moet veranderen weet dat Drive image een tooltje heeft voor het SID

Verwijderd

gewoon ghost image terug zettenh op de 6 pc''s
en later de naam wijzigen is makkelijk dan een ghost server op te gaan zetten voor 6 pc''s

en is goed te doen

• cool0
Ja maar het moet zo snel mogelijk dus voor de persoon die die 6 pc''s gaat gebruiken. Kijk als het lang duurt met ghostserver dat maakt niet uit die tijd neem ik er wel voor maar kan het daar ook echt mee? want om nou elke dag opnieuw die computernamen in te voeren is ook niet echt een pretje

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
je kunt ook een zgn. rollback doen nadat je klaar bent met installatie, daarna het zaakje met ghost installeren en dan kun je per PC de benodigde data invoeren..

preinstall noemt microsoft het geloof ik..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 15:05

wiewatwaar

whatever

Ghost via het netwerk kan. De snelste methode (en daar houd ik van) is een image met eventueel alle extra drivers op een HD te zetten en die 1 voor 1 op alle machines over te gooien met een ghost opstartflop. Kost voor een gewone install ongeveer 20 minuten per PC.

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

• cool0
Dus jij bedoelt 1 pc preinstallen daar alle extra driver opzetten daar een image van maken en dan per pc alsnog die drivers installeren

Verwijderd

Ghostwalker geeft je de mogelijkheid om 1:Computernaam en 2:SID te wijzigen.

syntax: ghstwalk /CN=compunaam

Intikken nadat je een image op de machine hebt gezet lost 2 dingen in 1 keer op. :)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik maak altijd een image, mik dat op een doos die ik met een Ghost LAN bootdisk boot, en als "Server" laat werken. (Bedoelt men dit met "GhostServer" ?)

Vervolgens met ghost LAN bootdisk naar andere PC''s, en image via het LAN overtrekken. (Heb hier Switched 100 Mbit LAN, dus dat is wel te doen.)

Daarna ff naampje en IP-shit aanpassen. (Kost een reboot)

Gaat best wel vlot. Vind ik iig sneller als iedere keer met die harddisk lopen zeulen.

Aannames zijn fataal.

• cool0
ja we hebben hier ook 100Mbit maar dat ip invullen hoeft niet is DHCP :) alleen de computernaam en het sid nummer dus wat
Gregole zei lijkt mij de beste oplossing de images worden ook van het netwerk afgehaald met een bootdisk dan maar ghstwalk werkt dus met Norton ghost? En waar staat het SID nummer voor waar jullie het de hele tijd over hebben en hoeverander je die dan Gregole?

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 14:31 schreef cool0 het volgende:
ja we hebben hier ook 100Mbit maar dat ip invullen hoeft niet is DHCP :) alleen de computernaam en het sid nummer dus wat
Gregole zei lijkt mij de beste oplossing de images worden ook van het netwerk afgehaald met een bootdisk dan maar ghstwalk werkt dus met Norton ghost? En waar staat het SID nummer voor waar jullie het de hele tijd over hebben en hoeverander je die dan Gregole?
Ghostserver kan multicasten. Dwz. in burst mode, naar alle machines die je aangeeft, de ghost pompen. Kost je 1 keer de bandbreedte ipv 5 keer.

SID staat volgens mij door je hele register verspreid. Ghostwalk spit de machine door en verandert voor je de SID. Daarnaast kan je dus met /cn= de compunaam wijzigen.

• cool0
Dus met Ghostwalk(zit dat standaard bij Ghost 2001?) Installeer ik de ghostserver en nadat ik de image heb teruggezet doe ik /cn computernaam ongeveer

Dus hier heb ik alleen het pakket Norton Ghost 2001 voor nodig of zit dit ook al bij ghost 2000? en natuurlijk winnt

• cool0
Ok Ghostwalker zit er al bij vanaf versie 4.0
Maar doormiddel van ghostserver ken ik alles naar netwerk stations pompen maar dan moeten er op die netwerkstations toch active netwerkverbindingen zijn want als er lege systemen zijn dan werkt de ghostserver niet dus dan moet je het over een bestaande installatie gooien toch?

• Xtremelead
  • Laatst online: 23-08 21:16

Xtremelead