[BC3] Laptop aan mijn netwerk

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo allemaal,

Ik heb thuis een netwerkje waar ik een laptop aan wil hangen.
Mijn PC''s hebben allemaal een 10/100 netwerkkaart. Moet ik nu voor de laptop ook een 10/100 pcmcia halen, of voldoet een 10 mbit ook? Ik gebruik de laptop alleen voor internetten(@HOME) en het ophalen van mijn e-mail.
Nu heb ik op de server mijn email-berichten staan in outlook 2000. Kan ik deze berichten (is 1 file) sharen vanaf de laptop, zonder gevaar van buitenaf? Ik heb wel een vuurmuur, maar ik heb op dit moment filesharing uitstaan.

Tnx.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Ligt eraan wat voor hub/switch je hebt. Oftewel, wat voor hub heb je? Op wat voor snelheid draaien de andere kaarten 10 of 100. En 10 is snel genoeg voor email en een beetje internetten.

• BC3 Victim
Alles is 100 Mbit.
Stel dat ik een 10 Mbit kaart in mijn laptop druk, is het hele netwerk dan 10 Mbit? Maw wordt dit 10 Mbit kaartje de bottleneck?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Die HUB die je hebt is dat met autosensing 10/100? Zo ja...denk ik dat het geen prbleem zal zijn ... Alle andere kunnen wel op die snelheid blijven zitten.. maar naar de bestanden over en weer naar de laptop toe.. ja dat is wat langzamer dus.

• LAN
  • Niet online

LAN

Euh, bedoel je niet een dualspeed hub icm autosensing?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Wat bedoel je met icm?

• LAN
  • Niet online

LAN

in combinatie met, misschien niet de goeie woord keuze. Volgens mij is auto-sensing, het vermogen van de hub om te bepalen wat voor snelheid de verbinding moet zijn, dual speed daarentegen is het vermogen om een 10 mbit poort met een 100mbit poort in de hub te verbinden. Correct me if i''m wrong.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Ja uuh... Autosensing zonder dualspeed is onzin :? ...dus nou weer terug naar de vraag.. heb je een dualspeed hub MET autosensing of zonder??

edit: wat grammar..

• BC3 Victim
Autosensing, idd, ik heb het ff gecheckt....
Alles werkt inmiddels, thanks...

Verwijderd

Hoe kan je controleren of je Hub auto-sensing heeft?
Ik heb thuis namelijk ook een netwerkje met een 100 Mbit hub met daaraan 2 10/100 Mbit kaartjes. Ik wil mijn laptop er ook opaan sluiten, maar ik weet niet wat voor kaartje ik moet kopen...
Ik weet niet of hij auto-sensing is, maar volgens mij niet, want toen ik een 10 Mbit kaartje in een van die PC''s had zitten, toen werkte het netwerk niet...

Groet,
:+

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Het hele netwerk werkte niet?? Very strange..
Pagina: 1