[BC3] Server Sneller Als Client ?

Pagina: 1
Acties:

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
welke besturings sytemen?
Als het windows is, kan het zijn dat de server de data gewoon niet sneller kan doorvoeren aan de client

(trekt CPU het niet meer, Realtek kaarten vreten CPU kracht)

www.kuiphuis.nl

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hey,

ik heb thuis een servertje staan *win98 | p2 350 | 128ram * hier werkt me pa ook op. met deze pc staan nog 2 andere pc''s in verbinding, het netwerk doet het goed en internet werkt ook perfect, maar aan de snelheid valt nog het een en ander op te merken; als ik op de server een file download *van internet* gaat dat met ongeveer 250 kb/sec en als ik hetzelfde bestand probeer te downen vanaf me eigen pc, haal ik maar 70 k/sec terwijl mijn pc sneller is dan de server...

verder gebruik ik een interne lan adapter van RealTech en 2 NIC''s van Planet *ja crap kaarten ik weet het*

BVD :)8-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Nowhere
Euhmm sorry

dat gedeelte van realtek heeft nix met windows te maken hoor!!

Alleen als de PC het wel aan kan qua CPU dan gaat het aan windows met TCP/IP liggen *D

www.kuiphuis.nl

• BC3 Victim
ze draaien allemaal win98 is het misschien handiger de server te upgraden naar 2k ?? of blijven die realtech dingen dan nog steeds stroom zuipen ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Nowhere
geen stroom!
CPU cycles

Realtek kaarten heb over het algemeen zelf geen rekenkracht aan boord, dus gaan ze dat lenen van de CPU
Als de CPU dan aan zijn max. zit dan kan de netwerkkaart dus ook niet sneller zijn data over het netwerk sturen

Om CPU gebruik te meten in Win98 kun je Statbar van B. gebruiken

In search ff zoeken op statbar geeft wel een linkje

www.kuiphuis.nl

• BC3 Victim
okay dat zal ik ff doen, maar zelfs als de compu helemaal alleen gelaten wordt *dus er draaien geen andere programma''s dan sygate op de server* krijg ik deze lockups

als het aan de tcp/ip zou liggen, wat moet die dan zijn ?? ik heb op alle clients een gateway en dns geconfigureerd

• Nowhere
Heb je er een HUB of SWITCH tussen zitten?

Als dat een hakkitakki geval is kan dat wel eens de bottleneck zijn.

Mijn target switch kan bijvoorbeeld ook niet het maximun van mijn netwerkkaarten aan.
Daar is hij niet snelgenoeg voor terwijl het toch een 100 mbit full duplex is.

of

Misschien zijn het brakke drivers op client of op de server die de netwerkkaart aansturen.
Download eens een update.

Weer genoeg?? *D

www.kuiphuis.nl

• BC3 Victim
drijvers heb ik al voor alle kaarten en het installeren lukte ook nog *D het waren wel van die vage drivertjes maar bij sysconfiguratie geeft hij tenminste aan dat de drivers van dit jaar zijn... dat is al 2 jaar later dan de vorige drivers en het is een hub... naja.... hub... het is een plank met 4 gaten er in.. en een paar lampies... hij was ook niet spetterend duur... ik had hem voor 40 piek ofzo

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Server Sneller Als Client ?
Server sneller dan Client

Ga je schamen ergens in een hoekje :D

• BC3 Victim
smart ass :)

• Nowhere
Op vrijdag 11 mei 2001 11:15 schreef RsP het volgende:
drijvers heb ik al voor alle kaarten en het installeren lukte ook nog *D het waren wel van .......................
drijvers ?????
wat zijn dat :?:?:?:?

kun je dat eten?

www.kuiphuis.nl

Pagina: 1