Toon posts:

[BC3] Kabel stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo menschen,

Ik heb vandaag een hubje gekocht, een NIC (Realtek) en 30 meter UTP-kabel ;)
Moest aan alle kabels nog connectoren plaatsen, maar vond gelukkig in de FAQ een overzichtje van hoe ik de kabels moest aansluiten...
Heb nu dus 2 NIC''s in m''n ene comp, 1 NIC in de andere... vanuit m''n ene comp een UTP-kabel naar de hub (1e poort) en dan een UTP-kabel vanuit de 2e poort naar de NIC in de tweede comp. Maar ik krijg geen netwerk of wat dan ook. Heb alles goed ingesteld (IP=192.168.1.1 en 192.168.1.2 en Sub= 255.255.255.0, werkgroep is ook hetzelfde)
Nu zie ik op de hub alleen een LED branden bij m''n 1e poort... dacht dus dat m''n UTP-kabel van m''n 2e poort kapot was... dus nieuwe connector erop gezet, dat werkt dus ook niet...
Nu vroeg ik me af: heb ik iets fout gedaan? kan ik de kabels ''controlleren'' of doormeten? Om te kijken of ze goed zijn?

Groet,

:+

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
probeer es te pingen

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Verwijderd

hmmz, wat ik zou proberen is om je kabel eens in een andere poort van je hub te stoppen. kun je zien of het hub is.
daarna kun je proberen de kabels om te wisselen (dus van pc1 -> hub verwisselen met pc2 -> hub).

hiermee kun je waarschijnlijk wel kijken welk apparaat er defect is (als dit alles geen resultaat oplevert switch je netwerkkaarten eens)

Verwijderd

Topicstarter
Uhm... pingen werkt niet, hij vind de andere computer niet :-(

Ik moet ff kijken of het lukt met het verwisselen van de kabels, want ik heb een kabel door een muur getrokken :-S

Is er geen mogelijkheid om die kabels te ''testen'', om te kijken of de kabels ok zijn?

Groet,

Verwijderd

wil wel met testapparatuur, is vrij expensive, je hebt adertjes goed zitten? niet te ver afgestript?

Verwijderd

Topicstarter
Uhm... wat bedoel je met de adertjes tever uitgestript?
Ik heb zo''n tang gekocht en daarmee gestript... Heb alle adertjes in de juiste volgorde erin gedaan... maar ik zie niet wat het probleem is... :-(

Groet,

Verwijderd

je mag de omhulsing max 1 cm afstrippen, kheb eens gezien dat iemand de aders 5 cm bloot had liggen, werkt niet.... *GRIN*

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het gevaar dan? Dat je die adertjes dichtknijpt met het onderste stuk van de connector ofzo?
Want die tang stript gewoon dat kabeltje... dus weinig anders kan ik doen...
Maar ik zag vanochtend dat die metale dingetjes voorin de connector niet door die adertjes heen waren, kan dat het probleem zijn? Dat ze niet goed contact maken ofzo?

Verwijderd

het zit um echt in de kabel, je moet echt goed drukken met zo''n krimptang!!! je moet 8 kg kunnen trekken, adertjes moeten tegen de achterkant van de rj45 connector aanliggen. Wat ik meestal doe is iets langer afstrippen, vervolgens op volgerde leggen, en vervolgens op maat afknippen, zodat alles op 1 lengte is. Ps. kabel op andere pc getest? gaat dan wel een lampje branden? dan zou ik het probleem zoeken in een evt. defecte netwerk kaart

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik eerst ff het probleem zoek in de kabeltjes, want nu ik ze goed bekijk, zie ik dat ze geen contact maken...
Nou, iig bedankt en ik kijk wel ff wat het probleem is...

Groet,

Verwijderd

Topicstarter
Woops...
Ben erachter gekomen dat een 10 Mbit kaartje het niet doet op een 100 Mbit netwerk... dat wist ik niet :(
STOM STOM STOM :'(
Ik heb nu een 10/100 Mbit kaartje gekocht en alles werkt perfect!

Allemaal bedankt!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

uit je fouten moet je het leren

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Is het geen combo kaart? Ik heb wel is gehad dat een combo op coax ingestelt stond en niet up utp. gebruik de driver disk om dit goed te zetten.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1