Toon posts:

[BC3] Draadloos Netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff een vraagje,

ik wil een netwerk aanleggen tussen 2 computer 1 op zolder en 1 beneden. nou wil mijn moeder absoluut geen kabels erbij hebben. ik zag laatst een draadloos USB netwerk, het kan tot 75 meter binnenhuis gebruikt worden, wel handig. Hebben jullie daar toevallig ervaring mee. zo ja welke.

Er staat ook op de doos dat er internet mee gedeeld kan worden, dit is helemaal beter omdat vanaf 3e kwartaal 2001 adsl er is.

Al vast bedankt voor jullie antwoord.

Marcel Stokman
www.nantasquad.cjb.net

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 13:44

Shift

[] Dual crazy []

Volgens is dat traag systeem, ik kan je beter een wireless PCI kaarten aanbevelen, 11Mbit, verbinding 100 meter bereik.

Verwijderd

ik heb zo''n sitecom WHN-kitje (USB) gehad. Max. snelheid is 1 MBit en dat als je ontvangst/zendvermogen op beide PC''s ongestoord 100% is. Heb je storingen zoals verwarmingspijpen, dikke muren dan zal de snelheid stukken lager liggen.
Heb het setje gelukkig zonder probleem weer teruggebracht naar de shop.

Als je echt goed draadloos wilt netwerken, moet je veel harder met centen smijten dan voor dit setje.

Verwijderd

Topicstarter
En hoeveel kost zo''n PCI setje.

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 13:44

Shift

[] Dual crazy []

Het is wel duur ik dacht dat je rond de 600 per PCI kaart(inc, PCMIIA kaart) betaal.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Inderdaad die draadloze netwerken kaarten zijn best prijzig.. Je hoeft geen Acces Point te hebben maar wel twee draadloze netwerkkaartjes.. Kosten zijn iets van 500 gulden voor een PCI.. Kan ook duurder Cisco, kan ook goedkoper SiteCom. Suc6

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1