[BC3] vage netwerk"stopcontact"

Pagina: 1
Acties:

• Dr. Vork
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-02 00:36

Dr. Vork

Moet ik hier iets tiepen?

Topicstarter
Ik ben even een netwerk aan het aanleggen, heb ik netwerk"stopcantacten".
je zou zeggen:
1: oranje/wit
2: oranje
3: blauw/wit
4: blauw
5: groen/wit
6: groen
7: bruin/wit
8: bruin

wat staat er op dat ding:
1: oranje/wit
2: oranje
3: groen/wit
4: blauw
5: blauw/wit
6: groen
7: bruin/wit
8: bruin

Iemand uitleg?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-08 14:10
De draadjes worden op het printplaatje van dat ''stopcontact'' naar de goede pinnen op de connector geleidt. Sluit dus gewoon aan zoals erop staat.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Dr. Vork
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-02 00:36

Dr. Vork

Moet ik hier iets tiepen?

Topicstarter
Normaliter zou je aan 2 kanten zo''n vrouwtje (stopcontactje) hebben en zou het waarschijnlijk werken. Dat heb ik dus niet, ik heb aan de andere kant een mannetje (stekkertje) zitten, en die heb ik gewoon via het bovenste schema gemaakt, dus werkte het eerst niet goed. Nu heb ik ook ook het vrouwtje via het bovenste schema gemaakt (3 en 5 omwisselen). Nu weet ik eigenlijk niet of ik het nu zo moet laten of bij het vrouwtje als aangegeven (onderste schema) en bij het stekkertje 3 en 5 omdraaien.

• FatalError
Ehm.. ik heb niet helemaal goed gelezen, maar de volgorde op jouw stopcontact klopt en gaat volgens de 568B afspraak.
Zie de volgorde hier:
[img]"http://members1.chello.nl/~a.ossendrijver01/utp[/img]
Dat jouw eerste stelling over de kleurvolgorde niet klopt is omdat dan de aderparen niet intakt worden gelaten, en dat is nou juist de bedoeling (ga ik nu niet uitleggen). Als je het volgens het plaatje doet klopt het in ieder geval.

Wil je het hebben zoals het zou moeten, dan moet je de kleuren aansluiten zoals op je stopcontact staat.
Als je nu die kabel ''recht'' wilt hebben moet je dezelfde volgorde gebruiken in de stekker als aan het stopcontact, volgens 568B dus.
Wil je dat de kabel een cross kabel wordt (waarschijnlijk niet), dan moet je in de stekker de aderen volgens 568A doen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• FatalError
Als ik het goed begrijp klopt het zoals je het nu hebt zitten.