[BC3] Paar vragen over SMC Barricade

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik overweeg om zo''n ding uit Amerika te halen. Maar voor ik dat doe wilde ik het een en ander nog even zeker weten:

1. Het configureren gaat toch via de clients? Werkt het handig?
2. Heb ik de Chello netwerkkaart nog nodig die nu in mn server zit?
3. Kan je ook poorten mappen zoals in Winroute?
4. Hoe zit het met de veiligheid, moet elke client z''n eigen firewall hebben?
5. Dingen uit Amerika werken op 110 volt. Is dat een probleem, of hoe kan ik het oplossen?
6. En last but not least, komt Chello erachter?

Een hoop vragen, alvast bedankt!!

Verwijderd

Ik kan alleen vraag 6 beantwoorden. Ik heb zelf ook ongeveer 2 jaar chello en 1,5 jaar daarvan draai ik een netwerkje met een p75 met linux als routertje en ik heb nog nooit ook maar iets van chello gehoord daarover.
So far so good dus :)

Verwijderd

Dan neem ik punt twee voor mijn rekening. ( heb het ding net 2 dagen dus ben nog niet echt overal achter )
Heb ik de Chello netwerkkaart nog nodig die nu in mn server zit?
ja, die heb je nodig zodat de barride je MAC adres kan klonen.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 10 mei 2001 19:14 schreef TJEERDOO het volgende:
ja, die heb je nodig zodat de barride je MAC adres kan klonen.
Ok, maar waar moet ie inzitten? Als ik zo''n Barricade neem dump ik mn servertje, dus daar kan ie dan niet meer in.

En wat heb je eigenlijk aan zo''n router als je alsnog een server ernaast hebt staan?

edit:
Ik bedoel dus eigenlijk, kan de kabel die van de COM21 komt niet direct in de router?

Verwijderd

Download gewoon even de handleidingen van SMC, daar staat alles in wat je wilt weten.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Op donderdag 10 mei 2001 16:22 schreef Artcore_Trooper het volgende:
1. Het configureren gaat toch via de clients? Werkt het handig?

Ja, je browst gewoon naar het IP van de router en je kan alles via een website managen. Errug makkelijk!

2. Heb ik de Chello netwerkkaart nog nodig die nu in mn server zit?

War je moet doen, is als je hem uitpakt en aansluit (de smc) dat je als eerste even de PC met de chello NIC in 1 van de schitchpoortjes meot doen (als enige!) en dan vanaf die client browsen naar de router en voor "clone mac" kiezen. Dan kan je gewoon dat chello NICje nog op je LAN gebruiken, aangezien hij dat MAC adres kloont naar de externe router interface (ander subnet, geen MAC conflict)

3. Kan je ook poorten mappen zoals in Winroute?

Yep, het enige nadeel vind ik is dat je max. 10 poorten kan mappen (daar red ik het wel mee) maar je kan geen binnenkomende poort forwarden naar een andere interne poort. Da''s wel jammer.

4. Hoe zit het met de veiligheid, moet elke client z''n eigen firewall hebben?

Nee, want het is een NAT router en je bent goed genoeg beveiligd met die router allen (doet hetzelfde als winroute qua firewall)

5. Dingen uit Amerika werken op 110 volt. Is dat een probleem, of hoe kan ik het oplossen?

Geen probleem. Je hebt vast wel een standaard PC voedingkabel over, die kan je er gewoon inpluggen en hem daarmee aanzetten. no problems dus.

6. En last but not least, komt Chello erachter?

Chello boeit het ten eerste geen aars! de montuer kwam laatst me kabelmodem omruilen en ik heb hem uitgelegd hoe me router werkt en hoe me netwerkje in elkaar zit etc. Daar doen ze echt niets tegen, MITS jij een excessief dataverkeer hebt (misschien), dan zouden ze misschien wat gaan checken. Maak je daar maar geen zorgen over.

Een hoop vragen, alvast bedankt!!

Alsjeblieft!
Een tevreden SMC barricade klant :)

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1