Toon posts:

[BC3] Newbe: adsl, hardware-router en een netwerk, help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de blije bezitter van mxstream adsl basic. Nu is het zo dat ik internet wil kunnen delen, wat niet verboden is overigens, zodat niet een server hoeft aan te staan, aangezien dat te veel stroom kost.

Ik heb als oplossing een hardware-router in gedachte, bijvoorbeeld de netgear rt314.

Nu is mijn vraag: moet ik als ik hem heb op beide computers dezelfde inlogprocedure gebruiken zoals ik nu bij één computer heb (win2k, de ander is 98SE), of moet ik een ip van de router opgeven? Ik wil eigenlijk wel weten hoe dat hele gebeuren dan in elkaar steekt, aangezien de router ook nog eens hub tegelijk is.

De belangrijkste vraag is dan: Kan ik het netwerk nog gebruiken als ik het internet gebruik, aangezien het over dezelfde kaart gaat dan en ook de ptpp (oid) over die kaart moet, lijkt me lastig.

Wie mij helpt ben ik eeuwig dankbaar. Andere tips voorgoede routers van rond de 500 á 600 gulden zijn ook welkom, er moet wel een hub bijin zitten (of switch).

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Je router krijgt een intern IP welke je op je windows bakken moet invullen als gateway...volgens mij... (8>

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, nog meer mensen??

Moet ik die VPN verbinding instellen in de modem dan??

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 17:27
De router zorgt voor de VPN verbinding, je vult gewoon een gateway en dns in en klaar. De router instellen zal meer werk kosten...

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik ben de blije bezitter van mxstream adsl basic. Nu is het zo dat ik internet wil kunnen delen, wat niet verboden is overigens, zodat niet een server hoeft aan te staan, aangezien dat te veel stroom kost.
Computer gebruikt nauwelijks stroom.
Gewoon aan laten staan voor je }:O

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 14:24
Let even heel goed op of die NetGear het juiste protocol ondersteunt!

De linksys BEFSR41 kan het bijvoorbeeld niet. Daarbij kan maar 1 computer tegelijk het internet op, omdat de client de vpn op moet zetten.

Voor meer info zie: www.linksys.nl, http://www.linksys.nl/adsl.htm en ik heb op m''n eigen pagina ook wat info hierover verzameld.

Zoek dus een router uit die het juiste protocol ondersteunt en zelf de ADSL verbinding op kan zetten.

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

Beter een vigor 2200 kopen, perfect apparaat, firewall, port mapping, NAT, ISDN Backup mogelijkheid.

Is wel 710.- piek inc verzendkosten

Kep er nu twee weggezet en ik moet eerlijk toegeven, het is een hokipoki behuizing en het ziet er behoorlijk el-cheapo uit, maar het werkt als een trein
Zie ook:
http://www.atstore.nl/manual/vigor_mxstream/

Grtz

En toen was m'n signature weg :(

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen daar heb ik wat aan, bedankt.
Pagina: 1