[BC3] dhcp op NT workstation

Pagina: 1
Acties:

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Ivm de routering van en naar een nieuw ethernet-netwerksegment met ons IBM token ring netwerk hebben wij 2 nic''s in een NT4 Workstion gezet. Dit omdat het niet lukte een en ander op een NT server aan de praat te krijgen.
In ons TRnetwerk doet de AS400 DHCP uitdelen. Omdat onze huidige range (192.168.0.xx te klein is voor het aantal pc''s dat wij nog verwachten willen we over naar 172.17.xxx.xxx. Omdat het TR segment uitgefaseerd wordt, maar we nog geen bridge mogen kopen willen we eigenlijk in het ethernet deel een eigen DHCP server gaan draaien, liefst op het WS dat nu ook router speelt.
Het duurt nog enige tijd voordat er een server voor het nieuwe segment komt, dus tot die tijd moeten mensen in het ethernet segment gewoon de oude TR servers kunnen gebruiken.
Nu zoek ik een freeware (mag nix $$) dhcp service die op een NT workstation werkt, om de tijd te overbruggen. Een 30 dagen trial is waarschijnlijk te kort.

Iemand een idee? Een site waar je freeware kunt downloaden is ook goed, ik heb al de search en tucows en Cnet bekeken.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wingate en sygate enzo hebben toch allemaal een build-in DHCP servertje?
Werkt zelfs op een W98 , dus zal ook wel op een NT4ws werken.

Suc6
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Ja met winntwrk is het niet mogelijk om een dhcp service te starten dat kan alleen op een winnt4 serverier

• Boogie
Haal ik met die programma''s niet meer elende op mijn nek? Op zich werkt het heel goed, verkeer wordt gerouteerd, DHCP requests worden niet doorgelaten. Alleen wil ik de nieuwe pc''s statisch IP adres geven.

• Boogie
Ik heb wel een pakketje gevonden dat alleen DHCP draait op een NT workstation, maar dat is een 30 dagen trial. Uiteraard vindt men het hier niet goed als ik er een "patch" overheen draai.

• Boogie
^^^schop^^^ niemand?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:55

TeeDee

CQB 241

Winroute Lite...???

ik d8 dat die ook wel een built-in dhcp had.... d8 ik hoor...

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Is het niet handiger om de AS400 alvast te voorzien van een ethernetkaart (als die er al niet in zit) en hierop DHCP te activeren
Dit is vrij eenvoudig te doen via Operation Navigator.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Tja wat moet ik hier nog over zeggen

http://www.khouzam.net/dhcp/

have fun with it

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Waarom supernet je niet gewoon? Het boeit toch niet met die interne adressen. Hoef je ook niet meteen zo een omnummerplan te bedenken. Alleen het subnet veranderen en voila nog een paar ID''s erbij.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Boogie
Het subnet aanpassen kan wel, maar we willen nu we de boel gaan uitbreiden (fusie) meteen alles netjes maken en dus een legale range gebruiken. Bovendien als je buiten de range gaat zitten doen bepaalde internet pagina''s het niet omdat de ip adressen dan verkeert gerouteerd worden.
Een Ethernet kaart in de AS400 zou wel kunnen, maar als we in de toekomst een bridge hebben wilden we eigenlijk de AS400 daar achter laten zitten, omdat onze fusiepartner HP-UX servers heeft, en we waarschijnlijk toch naar hun systeem over gaan stappen, en de AS400 dus over een jaar of 2 afgestoten wordt. Bovendien is een losse Ethernetkaart voor de AS400 niet echt goedkoop en de fusie is vooral om kosten te sparen zodat we weer winst kunnen maken..
Niemand kent een dhcp-only progje dat gratis is, en onder NT wil draaien?

• efan
  • Niet online
ShareTheNet... mini linux server proggie met dhcp ondersteuning etc etc
mischien is dat wel iets... staat volgens mij gewoon op www.sharethenet.com
suc6!

• Boogie
Tja wat moet ik hier nog over zeggen
http://www.khouzam.net/dhcp/
have fun with it
Hé dat was dat ene progje waar ik een trial van had. Ik had hem via Cnet, maar op de homepage van de maker staat niets over trials en kosten. Toch maar ff proberen wat hij zegt als ik hem instaleer.

Alternatieven zijn welkom
Pagina: 1