Toon posts:

[BC3] Adsl modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis adsl met standaard win98 ics(een oude p100)als servertje.
Alles werkt perfekt enige nadeel is dat die p100 24/24 staat te draaien nou heb ik vaag iets gehoord over het instellen van de adsl modem als router,waarbij ik dus geen extra pc meer nodig heb die 24/24 staat te stampen.
Weet iemand hier meer van???????

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
De vraag is wil je dat?

Ik laat het ook over een P200 lopen. Alleen al om het gegeven dat een router nog geen firewall maakt.

Zet op dat oude bakie Linux of WINNT4 met een firewall progje. Niemand komt er dan meer in.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Zet op dat oude bakie Linux met een firewall progje. Niemand komt er dan meer in.

Verwijderd

Topicstarter
Toch zou ik dat graag willen ,ik install dan gewoon firewalls op de clients.
Tevens heb ik dan geen pc meer 24/24 draaien

• BC3 Victim
[b]Zet op dat oude bakie Linux........ of WINNT4 met een firewall progje Wingate Winroute. Niemand (behalve jij) komt er dan meer in.
8-)

Sorry Mig-01 deze was voor j3p

Maar wil je die router wel continue laten draaien. Wat voor een router BTW?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Je kan je adsl modem wel rechtstreeks aansluiten op de Uplink van je hub, maar daarmee stel je jezelf heel erg open voor hackers e.d.

• BC3 Victim
Klopt maar hij wil op alle clients een firewall zetten. Kan ook.

Verwijderd

Topicstarter
Als je bij de instellingen van je adsl modem
kijkt zie je dat hij in te stellen is als router.
Je kan dan bijvoorbeeld op elke client in het lokale netwerk inloggen bij je provider en vervolgens vanaf elk willekeurig station in je netwerk gebruik maken van internet.
Mb.Er is een router tabeltje in je adsl modem

• BC3 Victim
Ja klop, maar zijn die instellingen ook door het guest account te veranderen. Je moet namelijk op je modem inloggen met guest/guest.
De KPN zal toch niet zo gek zijn.

Die instellingen zijn er voor als je een pakket hebt voor vier computers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het je mag hier nooit direkt naar dingen vragen maar ik dacht als mensen weten waar ik het over heb,krijg ik vanzelf antwoord.
Die guest account moet te omzeilen zijn.
Zijn we tweakers of nie :7

• BC3 Victim
:o

• BC3 Victim
Stel je voor,

De KPN ziet dat iemand met een Basis pakket ineens vier connecties heeft.

De KPNer in kwestie zal die dan niet na gaan denken denkje????? :Z

Verwijderd

4 connecties met 1 ip adres?

ehh...

Verwijderd

Topicstarter
Nee wacht ff,met het fast abbo zitten al je clients met een eigen ip op internet dus in de 10 range.
Ik wilmet me basic abbo al me clients een intern ipadres toewijzen (192.168.0.x)en dan in het routertabelletje de boel zo instellen dat de modem tevens als gateway/router diend.
Ik moet dus alleen van die guest account af.

• BC3 Victim
Op donderdag 10 mei 2001 15:12 schreef bwe het volgende:
4 connecties met 1 ip adres?

ehh...
NAT

Verwijderd

en dan met rip de hele wereld vertellen wat jij achter je adsl modempje hebt zitten?

zou ik knap vinden

was 192.168.0.* bijdeweg niet ''non routable'' voor het internet?

volgens mij moet je nat draaien, en dat kan die adsl-box niet...

kom je toch weer bij proxy etc terecht

• BC3 Victim
YES!!!!! He knows

Verwijderd

Topicstarter
Duh !!!!Ik zeg toch "intern"192.168 is inderdaad niet routable.
Luister een normale router heeft een isdn poort en een lan poort bijv.!
Op de lan poort gaat het interne netwerk en op de isdn poort komt de verbinding naar internet.
Zo kunnen al de clients op het interne netwerk het internet op.
Aangezien mijn adsl modem een adsl verbinding heeft en een ethernet verbinding,en ook nog eens de mogelijkheid om routertabelletjes te maken moet hetzelfde mogelijk zijn.

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 13:32 schreef CyberJ het volgende:
Zet op dat oude bakie Linux of WINNT4 met een firewall progje. Niemand komt er dan meer in.
Zet op dit bakje Windows XP en er komt helemaal NOOIT meer iemand in... :)

Verwijderd

[quote]Op donderdag 10 mei 2001 15:30 schreef mig_01 het volgende:
Duh !!!!Ik zeg toch "intern"192.168 is inderdaad niet routable. etc.

maar hoe wil je dan dat iemand jou kan vinden?
stel je voor dat iemand in Tokio iets van jouw pc''tje af wil halen...

dan zal je toch een bekend ip adres moeten hebben, iig voor hem bekend.
als jij zomaar ip''s gaat routeren denk je dat die provider in Japan die ook kent?

Verwijderd

De modem heeft inderdaad routing opties. Ga maar eens op je server naar http://10.0.0.138/ dan kun je de routing tables aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt zit ik alleen nog met het probleem dat ik sommige opties niet inkom met de guest account

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Op donderdag 10 mei 2001 15:30 schreef GRiMLoCK het volgende:

[..]

Zet op dit bakje Windows XP en er komt helemaal NOOIT meer iemand in... :)
Doe je dit om mij te laten reageren ? >:) hoop dat je een grapje maakt ;)
Pagina: 1