[BC3] TCP/IP werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Een vriend van mij zit met dit probleem:
Ik zit al erg lang met een probleem tussen 2 computers,
beide hebben een 3com kaart in de computer zitten. Het probleem is dat het TCP/IP protocol niet goed werkt voor Local Area Network. Dat merk ik bij spellen (bijvoorbeeld unreal tournament en age of empires 2). Om een of andere manier werkt het niet, want ik kan niet de server zien. Ik heb al bij allebei de computers het IP adres handmatig aangepast, ik heb ook al veel meer geprobeerd maar niks baat. Waar ik denk dat het probleem bij zit is dat wij ISDN hebben, want meestal wanneer ik iets start met het TCP/IP protocol wil de computer verbinding met internet maken.
Please help me!!!
Op hardwareforum.nl nog geen nuttige reactie gekregen, ik d8 de tweakers weten wel een antwoord! niet waar? :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Ga in je netwerk naar TCP/IP->voor de 3com kaart. Bij eigenschappen (onder geavanceerd) een vinkje zetten bij ''dit protocol instellen als standaard protocol''.:)

Indien het nog niet werkt moet je even nagaan of beide computers een naam hebben gekregen(onder identificatie, in het netwerk tabblad) en of de ''primaire netwerk aanmelding'' op client voor MS- netwerken staat...bij het herstarten ook op "OK" drukken bij het inlogscherm:Y)

Heb je dezelfde subnet maskers ingevoerd?

Goedluck, P.

PS: misschien moet je de search ff proberen!?

Verwijderd

volgens mij heb je windows98 draaien. Dat probleem had ik namelijk ook. Gewoon 2000 erop. Dan ben je dat kwijt. Alleen gaan sommige spelletjes dan wat minder of niet.

Verwijderd

alle protocollen die de netwerkkaart gebruikt eruit halen, en dan weer installeren
(toewijzen aan de netwerkkaart)

Windows en netwerken is af en toe flinke ellende.

• BC3 Victim
Thnx 4 the replies guys, nu we hebben weer genoeg dingen om te proberen :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

uhm
wat minder drastisch: Bij IE, internet options / connections (of verbindingen, whatever), "never dial" ofzo kiezen. Precieze termen weet ik niet maar goed.
Moet je dus voortaan wel zelf je dial-up starten

Verwijderd

Als je TCP/IP zonder DNS/WINS gebruikt, moet je de IP-adressen in C:\Windows\System32\Etc\Drivers\hosts koppelen aan de host-namen. Dit moet geschieden op beide systemen.

Edit dit bestand en laat het er als volgt uitzien:
127.0.0.1 localhost
192.168.0.1 <naam PC1>
192.168.0.2 <naam PC2>
enz.
enz.

Verwijderd

mjah eerst die van catequil proberen!

• BC3 Victim
Ok hij heeft Catequil''s id geprobeerd maar dat bestand bestaat niet op beide comps zegt ie...:?

BTW Beide comps draaien idd win98, en upgraden naar 2000 zit er niet in

(Hij kreeg het niet voor elkaar een account te maken voor dit forum...vandaar dat ik alles doorvertel)

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 18:22
bestand bestaat standaard ook niet, deze moet je zelf maken (owkee owkee er is wel een hosts.sam die je kan aanpassen maar vergeet dan niet dat .sam weg te halen).

Slash Care
Mementô

Pagina: 1