[BC3] Hub werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:40
Beste twiecers :)

ik heb hier 2 computers staan waarvan er maar 1 in het netwerk hangt. Nu is mij gevraagd of ik die andere er ook in kon hangen..ik met de gedachte sure no prob koop een hub (AMIGO SWITCH-HUB, 8-Poorts(UTP), 1xUplink, Dual 10/100Mbit) kabel van de computer die in de comp. zat net de netwerk verbinding in de uplink en 2 nieuwe kabels van de computers naar de hub.

Nu log ik in maar helaas het mocht niet baten :(

de kabels werken alledrie want ik heb ze alledrie getest

de netwerkkaarten (3Com FastEtherlink 10/100) draaien zowel op 10 mbit als op 100 mbit niet

de netwerkkaarten draaien op de goede drivers

ligt het nou aan mij of aan de hub?

Alvast bedankt
Taco

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
staan de ip instellingen goed? Dus 192.168.1.1 voor de ene 192.168.1.2 voor de tweede??? En op allebei subnetmask op 255.255.255.0
O ja |:(, allebei in de zelfde workgroup met een ándere naam?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Zorg
yeps staat allemaal goed ingesteld

Verwijderd

Als je er 100% zeker van bent dat alles goed is ingesteld, kan er iets kapot zijn.
Denk toch dat er bij je instellingen iets fout zit. Hebben je nic''s wel gewerkt?

Verwijderd

De uplink kabel moet cross zijn of bij de meeste hubs moet je een knopje naast de uplink port omgooien dan wordt er door de hub
van binnenuit "gecrossed".
Dus als er een knopje naast zit het knopje gebruiken en anders de kabel vervangen door een cross.

• Zorg
beide nic`s werken 100 %

ik zal em nog even bij zo`n zelfde opstelling ergens anders in het bedrijf testen als ie daar niet werkt dan breng ik em weer terug en koop ik nooit meer amigo :P

• BC3 Victim
Op donderdag 10 mei 2001 12:12 schreef mig_01 het volgende:
De uplink kabel moet cross zijn of bij de meeste hubs moet je een knopje naast de uplink port omgooien dan wordt er door de hub
Dus als er een knopje naast zit het knopje gebruiken en anders de kabel vervangen door een cross.
Luister nou eens hiernaar voor je hem wegdoet, hij heeft gelijk.......

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
je hebt dus een server en 2 "gewone" pc''s (correct me if I''m wrong, maar anders had je toch ook geen 3 kabels nodog |:(??) dan moet de server in de uplink, en de rest in de anders links....

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Zitten er geen link-lampjes enzo op die hub ?

Je hebt twee PC''s zeg je, hoezo stop je er dan eentje in de Uplink, en niet alletwee in de gewone poorten ? Uplink is namelijk een cross-poortje, du als je daar een gewone kabel in doet, met aan de andere kant een PC, gaat dat niet werken.

Aannames zijn fataal.

• BC3 Victim
Werkwijze:
De UTP kabel die in de netwerk pc zat vervangen door cross-cable.
Die druk je dan in de uplink van de hub.
De 2 pc''s druk je daarna in de utp poorten van de hub.

• BC3 Victim
Op donderdag 10 mei 2001 12:19 schreef KillerAce_NL het volgende:
Werkwijze:
dan moet het inderdaad werken

Verwijderd

Het is heel simpel:
Veel goedkope hubs hebben een extra poort (poort8 vaak)Die je voor twee toepassingen kan gebruiken,nl a)Gewoon als normale poort
of b)Als uplink poort,zit er een knopje naast die poort kun je hem zelf schakelen tussen Uplink(crossed) of normal(Gewone poort)
Heeft jou hub geen knopje kun je hetzelfde doen alleen dan dmv een crosskabel(Uplink)of een straight kabel (Normal)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Op donderdag 10 mei 2001 12:19 schreef KillerAce_NL het volgende:
Werkwijze:
Ben ik nou gek of tiept hij niet dat hij maar twee PC''s heeft ?

Aannames zijn fataal.

• BC3 Victim
Op donderdag 10 mei 2001 12:23 schreef mig_01 het volgende:
Het is heel simpel:
Veel goedkope hubs hebben een extra poort (poort8 vaak)Die je voor twee toepassingen kan gebruiken,nl a)Gewoon als normale poort
of b)Als uplink poort,zit er een knopje naast die poort kun je hem zelf schakelen tussen Uplink(crossed) of normal(Gewone poort)
Heeft jou hub geen knopje kun je hetzelfde doen alleen dan dmv een crosskabel(Uplink)of een straight kabel (Normal)
Pcies of 2 gesharede poorten (zitten naast elkaar)die je
OF uplink/leeg
OF leeg/uplink
moet gebruiken.

• BC3 Victim
Op donderdag 10 mei 2001 12:24 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Ben ik nou gek of tiept hij niet dat hij maar twee PC''s heeft ?
Hij heeft idd 2 pc''s DAAR, waarvan er 1 in een NETWERK hangt, die ene connectie met het netwerk moet dus geshared worden.

Verwijderd

Volgens mij schrijft hij dat hij een pc had die al in het netwerk hangt,en hij dmv een hub een tweede pc erin wil hangen.
Of wordt ik nou :?

Verwijderd

Volgens mij is hij de boel aan het verplaatsen en heeft hij de reply''s niet bekeken :z

• BC3 Victim
looks like it...

• Zorg
sorry dat ik niet meer gereageerd heb maar ik was lekker op middag pauze van de zon aan het genieten
Klopt ik kwam er net ook achter dat het geen cross maar een gewone utp kabel was maar volgens de technische dienst zou ik dan gewoon in een andere kunnen steken en dan zou het wel moeten werken (en werkte dus niet). En helaas zit dat knopje er niet op :(
Luister nou eens hiernaar voor je hem wegdoet, hij heeft gelijk.......
Sorry dat bericht stond er nog niet toen ik mijne plaatste
Je hebt 2 pc`s? (werdt 2x gevraagd)
Nee er staat hier een netwerk en dat was de verbinding die eerst in de gewone pc zat maar omdat daar nog een pc op dat kantoor staat en die ook op het netwerk moest heb ik dus die hub aangeschaft.

Nu hebben wij ergens anders in het gebouw ook dezelfde opstelling..dus ik heb de hub even omgewisseld (dus die nieuwe in de plaats van de ouwe neer gezet) en daar doet ie het ook niet.

edit: de boel is nog niet verplaats omdat die hub uit leeuwarden komt en ik werk in drachten..

Verwijderd

Kijk even wat voor een kabel er gebruikt is in de oude opstelling en of er een knopje op de hub zit.
Of koop gewoon een crosskabel____>dat is zeker het probleem

• Zorg
is crosskabel
geen knopje
kan em niet vervangen omdat ie het hele gebouw door gaat :(

conclusie: of kabel vervangen of hub vervangen voor 1 met een knopje :)

wie weet welke dat is?
het liefst bij
www.homeshop-productions.nl
www.norrod.nl

of een andere compu winkel in leeuwarden

Verwijderd

"Ik kan hem niet vervangen omdat hij het hele gebouw doorloopt"Is het een losse kabel zonder outlets ertussen knp de kop eraf en zet er een nieuwe gecrossed op,zit er een outlet in die kamer dan zet je daar toch een cross tussen de outlet en de hub tussen????

• Zorg
ik heb het dus ook geprobeerd met een cross er tussen (zoals jij als 2de optie verteld) maar dat werkte ook niet :(

en om nou te knippen en een nieuwe kabel er aan te monteren moet ik een tang hebben die ik niet heb. Die zou ik dan moeten kopen...dat geld + het geld voor deze hub = nieuwe hub en ik hoef niet te knippen hehe

• Zorg
maar weet iemand dan welke hub het wel ondersteunt dat ie cat5 omzet naar cross (bij norrod of homeshop) en het liefts voor 5 uur vandaag want ik moet nog met de bus naar leeuwarden en dan kan ik nog snel langs 1 van de 2 winkels :)

Verwijderd

Meeste 3coms hebben het,maar je kan in de winkel toch even kijken of het erop zit????

• Zorg
ja dat is mogelijk

maar ik betaal de hub niet :) dus is het wel makkelijk om ff een schatting te maken van hoeveel ik mee moet nemen

ben maar een arme student :) dus kan em niet even voorschieten (stage)

Verwijderd

Neem rond de 400,- mee heb je zekers genoeg

• Zorg
naja laat ik dat maar doen dan

in ieder geval bedankt voor de hulp!

Pagina: 1