[BC3] heel wazig router probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ehv_BramBo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-04 22:30
Ik heb hier een freeBSD router staan die aan chello hangt met daarachter een win2k machine (ja ik weet dat dat helaas niet mag). Verder draaid de freeBSD machine een web, ftp en telnet server (en ook dat mag inderdaad niet).

Nou heb ik sinds gister het volgende (heel vage) probleem. Mijn internet verbinding valt na een half uurtje of zo bijna compleet weg (pingen naar ftp.chello.nl levert dan tijden van boven de 1200ms op). De unix bak rebooten helpt dan helemaal niks.
Maar wanneer ik mijn win2k bak direct aan chello hang loopt het weer als een trein. Stop ik de netwerk kaart vervolgens weer terug in de unix bak dan werkt het dus weer ff maar dan begint het weer van voor af aan.

WTF is hier aan de hand ik snap der echt helemaal niks meer van :'(, en ik hoop dat iemand hier weet waar het probleem kan liggen.

Verwijderd

ja brambo je bent gewoon een scheve hond haha nee ik weet het echt niet maar dit moest ik echt effe zeggen wel heel vaag ik hoop dat je het opgelost krijgt >:)

zie je van de week wel weer :)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
waarom gooi je die 2k bak niet aan het net? Kun je die FreeBSD doos formatteren en voor betere doeleinden gebruiken ;)

Sorry, moest er ff uit.. Ben MS fan..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Ehv_BramBo
Op donderdag 10 mei 2001 00:49 schreef axis het volgende:
waarom gooi je die 2k bak niet aan het net? Kun je die FreeBSD doos formatteren en voor betere doeleinden gebruiken ;)

Sorry, moest er ff uit.. Ben MS fan..
eeeeuh ik ben van mening dat je een oude pc(p200) niet voor betere doeleinden kan gebruiken dan als server.

denk dat het wel algemeen bekend is dat UNIX ruled als OS voor een server.

• Ehv_BramBo
ik hoop dat iemand het weet heb nog nooit zoiets wazigs gezien en dat wordt weer heel de nacht wakker liggen zo

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je op je freeBSD bak zelf zit, ben je daar dan ook de verbinding kwijt, of zit het in de verbinding tussen win2k en je FreeBSD bak?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ehv_BramBo
Op donderdag 10 mei 2001 00:56 schreef BackSlash32 het volgende:
Als je op je freeBSD bak zelf zit, ben je daar dan ook de verbinding kwijt, of zit het in de verbinding tussen win2k en je FreeBSD bak?
ben de verbinding dan helemaal kwijt (pingen vanaf de unix bak levert net zo''n klote tijden op als vanaf de win2k bak). onderlinge verbinding blijft gewoon goed.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Over welke FreeBSD hebben we ''t? 4.2 of 4.3?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Kijk hier eens op: lijkt er een klein beetje op maar daar helpt een reboot wel maar in de oplossingen staat waarschijnlijk wel wat nuttigs.

[topic=171006]

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Ehv_BramBo
Op donderdag 10 mei 2001 01:00 schreef Oinki het volgende:
Kijk hier eens op: lijkt er een klein beetje op maar daar helpt een reboot wel maar in de oplossingen staat waarschijnlijk wel wat nuttigs.

[topic=171006]
ja maar het wazigste vind ik nog dat het wel werkt nadat ik mijn win2k machine aan chello heb gehangen.

Is chello niet aan het kloten??

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op donderdag 10 mei 2001 00:58 schreef Ehv_BramBo het volgende:

[..]

ben de verbinding dan helemaal kwijt (pingen vanaf de unix bak levert net zo''n klote tijden op als vanaf de win2k bak).
Logisch, natuurlijk.
onderlinge verbinding blijft gewoon goed.
Dan zou ik je firewall config als verdachte willen aanmerken.

Check de aangegeven draad hierboven, en kijk indien nodig eens in Non-windows OS.

• BC3 Victim
Ik denk niet dat Chello aan het kloten is, denk dat er iets niet helemaal pluis is met 1 vd instellingen van die machine.. Wat heeel misschien zou kunnen is dat je explicit network congestion hebt meegecompileerd in je kernel en dat hij daar een beetje over valt.. Dat schijnt te kunnen met bepaalde routers die dat niet goed ondersteunen...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Ehv_BramBo
Op donderdag 10 mei 2001 01:08 schreef Oinki het volgende:
Ik denk niet dat Chello aan het kloten is, denk dat er iets niet helemaal pluis is met 1 vd instellingen van die machine.. Wat heeel misschien zou kunnen is dat je explicit network congestion hebt meegecompileerd in je kernel en dat hij daar een beetje over valt.. Dat schijnt te kunnen met bepaalde routers die dat niet goed ondersteunen...
Die unix bak die draaid (nou draaide) al weer meer dan een half jaar. En ik heb geen instellingen verandert. Dus dat lijkt me niet het probleem.

Het werkte zo mooi tot gister :'(

• Ehv_BramBo
Op donderdag 10 mei 2001 01:12 schreef BackSlash32 het volgende:
Over welke FreeBSD hebben we ''t? 4.2 of 4.3?
FreeBSD 4.1.1

• BC3 Victim
Misschien is het morgen weer over maar misschien zijn ze aan het scannen geweest op hun netwerk naar mensen die diensten draaien.. schakel eens de extra services uit en probeer het dan gewoon eens als "browsmachine" als het het dan toch niet doet is het wel wat anders. Ik heb wel eens wat gezien over het voorkomen van scans maar weet bij god niet meer waar.... zal ''ns mijn ogen open houden mocht dat het zijn...
Suc6

• Ehv_BramBo
Op donderdag 10 mei 2001 01:37 schreef Oinki het volgende:
Misschien is het morgen weer over maar misschien zijn ze aan het scannen geweest op hun netwerk naar mensen die diensten draaien.. schakel eens de extra services uit en probeer het dan gewoon eens als "browsmachine" als het het dan toch niet doet is het wel wat anders. Ik heb wel eens wat gezien over het voorkomen van scans maar weet bij god niet meer waar.... zal ''ns mijn ogen open houden mocht dat het zijn...
Suc6
Dat is een heel goed idee ja. Dat is morgen het eerste wat ik ga proberen (moet eerst netwerk weer aansluiten en aankijken hoe lang het dan draaid).

Ik laat morgen wel weten of het gelukt is

Morgen om 7:00 gaat de wekker weer LIFE SUCKS

• Ehv_BramBo
mischien trouwens wel tot zo (zal toch wel weer niet kunnen slapen)

• BC3 Victim
/off topic/
Is goed, ik wacht wel een beetje af. Heb 5 uur achterstand op je is hier niet zo laat *D
/eind off topic/

• Ehv_BramBo
Ik heb op mijn server telnet en webserver gekilled. Ftp heb ik ook uitgezet in config file. Voor allezeker heid heb ik in win2k ook maar wat services dichtgegooid (gebruik ik nu toch niet en mischien storen die ook wel).

Alles draaid nu al weer een uur of zo toppie. Nu maar hopen dat het zo blijft.

Volgende stap dalijk even de webserver weer starten.

Verwijderd

heb je de config van je router al eens bestudeerd?
zo kon ik eerst geen gerbuik van NAT maken omdat me router niet terug pingde
Ff wat instellingen veranderen en alles doeetet weer
Pagina: 1