De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Misschien dat de monteur er een ISA-kaart in wilde duwen (toen ik me liet aansluiten wilde hij ook een 3com ISA-kaart erin stoppen a raison van 175 piek, niet dus).
Met iedere UTP PCI-netwerkkaart werkt Chello in principe. Heb hier bij overgang van K6 naar Duron ook een of ander vaag PCI-kaartje erin geduwd.
Gewoon een 10 MBIT-kaartje van 35 piek halen & internetten maar
Omdat de bios geintegreed op het mobo zit kan de normale chello netwerkkaart er niet op !!
BULL alle biossen zitten op het Mobo, en wat heeft die netwerkkaart nu met de bios te maken ??
volgens mij wil die vent er gewoon een slaatje uit slaan....
gewoon chello bellen (eerst ff vragen of het echt niet zo is (maar lijkt me niet)) en die vent zn naam doorgeven !!
[update]
Volgens mij krijgt iedereen er tegenwoordig een PCI kaart in. Iedereen die ik ken iig wel.
Verwijderd
Dan moeten ze gewoon of een ISA of een PCI netwerkkaart erin stoppen, zonder 75 piek aan de monteur te betalen...
Van www.chello.nl:
inclusief software, ISA/PCI-ethernetkaart, installatie van het kabelmodem, het leggen van maximaal 15 meter kabel en een korte instructie van de installateur.
Deze kaarten passen in IEDERE PC, vanaf een 286 kun je al netwerkkaarten erin duwen, en jouw Socket A past gewoon een standaar PCI-netwerkkaart op.
Je niet laten besodemieteren dus...
Zelf heb ik vlak na de installatie door een Chello monteur de modem aan een Linux-bak met NE2000 ISA-kaartje gehangen, terwijl de zooi geconfigureerd was met een 3COM PCI. No problemo. Heb naderhand zelfs nog het MAC-adres van die kaart doorgegeven, "dank u meneer, staat genoteerd"
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
gewoon ff een PCI-netwerkkaart halen bij de computerwinkel op de hoek.
Have a wheelie good weekend!
meld het ff aan upc zelf dan zet je die monteur mooi op straat
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Hij zei: "tegenwoordig plakken de moederbord fabrikanten de bios''en erop vast, daardoor ziet de netwerkkaart niet dat het internet verkeer is en doet hij er niks mee!"
Dit klopt dus niet, volgens jullie.
Elke, echt elke, netwerkkaart kan er bij mij in, dus? (het moet wel werken natuurlijk!|:( )
Dan was mijn moeder dus bijna opgelicht!
Ik weet wel dat ik en mijn vader er volgende keer zelf bij zijn
Verwijderd
tegenwoordig plakken de moederbord fabrikanten de bios''en erop vast, daardoor ziet de netwerkkaart niet dat het internet verkeer is en doet hij er niks mee!"
Gelul
Verwijderd
Beter zelf doen, gaat het zeker goed.
Suc6
Ik weet niet.. maar dit heb ik nog nooit gehoord. Wat een drama''s daar zeg. Ik verkoop in een pc-winkel b(beginnend met de letter V....) zelf ook chello accounts.. Maar ik raad den klanten altijd aan om gewoon een PCI kaartjhe te kopen a 35,- dan weet je zeker of dat het werkt.. Laat je niet op naaien door chello met hun bagger kaartjes van veel geld...Op woensdag 09 mei 2001 17:17 schreef rjwonder2000 het volgende:
....
Hij zei: "tegenwoordig plakken de moederbord fabrikanten de bios''en erop vast, daardoor ziet de netwerkkaart niet dat het internet verkeer is en doet hij er niks mee!"
....
ik zal het even voor je vertalen...Op woensdag 09 mei 2001 17:17 schreef rjwonder2000 het volgende:
ik was er zelf niet bij, mijn moeder was er
Dit klopt dus niet, volgens jullie.
Elke, echt elke, netwerkkaart kan er bij mij in, dus? (het moet wel werken natuurlijk!|:( )
Dan was mijn moeder dus bijna opgelicht!
betekent ongeveer zoiets als:
"Tegenwoordig zit er een motorkap op de auto en daardoor kan de benzine er niet in."
Je kan beter een hele goede kaart van mij kopen, in verband met een netwerk dat je vast wel wil aanleggen, dan zit je zeker goed!
Verwijderd
Najah, wie wordt er anders thuismonteur. Als je d''r echt verstand van hebt zou je wel een andere baan zoeken...
wat grappig....officieel mag dat niet eens van chello.Op woensdag 09 mei 2001 17:26 schreef rjwonder2000 het volgende:
oh dat zei hij ook nog:
Je kan beter een hele goede kaart van mij kopen, in verband met een netwerk dat je vast wel wil aanleggen, dan zit je zeker goed!
..overigens...het is ook nog onzin....
Hij vind UPC en Chello K_T Bedrijven zei hij, klopt niks volgens hem! Vind ik het enige positieve punt bij hem!
hmOp woensdag 09 mei 2001 17:33 schreef rjwonder2000 het volgende:
Daarom zei hij er waarschijnlijk ook bij dat chello dit niet weet
Hij vind UPC en Chello K_T Bedrijven zei hij, klopt niks volgens hem! Vind ik het enige positieve punt bij hem!
en hier werken we met goedkope skymasters en die doen het ook
Verwijderd
Wordt systeembeheerder en je maakt ''t een keer mee. Maar je maakt het niet echt vaak mee... 1 op de 50 computers weigert een keer een bepaald netwerkkaartje...Op woensdag 09 mei 2001 20:47 schreef tafmaf het volgende:
nou neem van mij aan dat elke pci/isa kaart het doet heb nog nooit een moederboard gezien die niet werkt
en hier werken we met goedkope skymasters en die doen het ook
"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)
Wat een f**** bullshit ! ! ! !
K zou echt even een klacht indienen bij de baas/manager van de installateur. (HINT ! ! $$$ ! ! )
Als ik dit aan mijn klanten zou durven vertellen word ik er aan kop en kont uitgegooid.
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Verwijderd
leuk is dat. heeft een keer iemand een slechte ervaring gehad en dan is meteen alles en iedereen klote.Op woensdag 09 mei 2001 17:28 schreef TheProspector het volgende:
Ik ga regelmatig bij mensen thuis langs om ze te helpen met hun computer. Ik heb er al veel meegemaakt die door Chello waren aangesloten, maar die monteurs (planhold/getronics/etc) kletsen echt uit hun nek. Als ze n''t niet snappen lullen ze d''r een verhaaltje omheen. Gelukkig zit er bij ons een 3COM PCI kaartje in...
Najah, wie wordt er anders thuismonteur. Als je d''r echt verstand van hebt zou je wel een andere baan zoeken...
en die laatste 2 regels slaan, vind ik, ook nergens op.
wat ik mee help hopen is dat de desbetreffende monteur snel de zak krijgt
Verwijderd
Weer even later.. chello was geinstalleerd enzow, ik ga ff surfen, hij: "Nee nee, dat doe je veel te snel, dat doen al die jongens van jouw leeftijd, die zijn zo snel dat ze van alles fout doen". PFFF ik ben 16 |:(
Soms.................... Beetje wazig.
Btw: direct daarna de boel omgezet naar m''n Linux servertje
Mafkees
Overigens is chello hier op dit moment weer zo plat als een duppie.
Hij wilde ook nog ff kijken hoe ik de routing instelde op een van onze nt servers
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
maar goed dat ik destijds de mogelijkheid had het zelf te doen....iedereen blijft van MIJN kast afOp woensdag 09 mei 2001 22:53 schreef [nielsonline] het volgende:
Was bij mij wel een toffe peer die het kwam installeren, maar een beetje vreemde regels heeft chello wel. Ik zei: "Zal ik de kast vast open schroeven?", hij: "nee, dat doe ik". Even later: "Zal ik ff de netwerk kaart erin duwen?", hij: "Nee, dat ga ik doen. Zodra ik de PC open geschroefd heb mag de klant er niet meer aankomen" |:(, het is notabene m''n eigen PC
Weer even later.. chello was geinstalleerd enzow, ik ga ff surfen, hij: "Nee nee, dat doe je veel te snel, dat doen al die jongens van jouw leeftijd, die zijn zo snel dat ze van alles fout doen". PFFF ik ben 16 |:(, mag ik dan sneller zijn dan iemand van tegen, ik gok, net over de 40? En bovendien, ''t ging perfect
, en ik was al veel langer op internet dan die ene dag |:(
Soms.................... Beetje wazig.
Btw: direct daarna de boel omgezet naar m''n Linux servertje
Mafkees
Overigens is chello hier op dit moment weer zo plat als een duppie.
Maar was wel heel relaxed, netwerkje was geen probleem zij hij, als je maar niet vreselijk veel data gaat genereren.
Een paar weken later en 3com kaartje (hele netwerkje mooi 10/100 3com kaartjes)erin gepropt, gebeld naar de helpdesk, gezegd dat mijn verbinding het niet meer deed.
Begon die kerel te zeuren over dat het down was... mooi niet dus, ik door zeuren tot ik een 2 lijns persoon had, dus ik zeggen: "Ik denk dat mijn mac adres niet goed is...:)
Hup nieuw nummertje bij hun erin, geen problemen meer.
Werkt een stuk beter nu alles dezelfde 3com kaartjes zijn.
Red een boom, eet een bever
Verwijderd
Dat dacht ik dus ook. Maja, ouders hé, denken dat een doe het zelf pakket te moeilijk isOp donderdag 10 mei 2001 10:07 schreef Samor het volgende:
[..]
maar goed dat ik destijds de mogelijkheid had het zelf te doen....iedereen blijft van MIJN kast af
Ik kreeg ''r btw een 3COM bij, en nooit gezeik gehad met MAC-adressen, en toch regelmatig van kaart gewisseld.