Toon posts:

[BC3] 1 netwerkkaart - 2 verschillende IP''s

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 1 netwerkkaart en 2 IP''s. Het ene IP voor het thuisnetwerk en de andere voor het kabelmodem om te internetten. Als ik ga internetten haal ik mijn UTP kabel uit de HUB en stop em in het kabelmodem.

Weet iemand of ik in Windows 2000 met bijv. 2 verschillende users het zo kan krijgen dat als ik inlog met (bijv.) loginnaam "internet" (met de kabel in het kabelmoden) mijn netwerkinstellingen van Chello krijg en dus kan internetten, en als in inlog als "admin" (met de kabel in het HUB) de instellingen van het thuisnetwerk (dus zonder dat ik kan internetten)

of heeft iemand een andere oplossing?

alvast bedankt voor de reacties

Mark

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:28

GaMeOvEr

Is een hork.

Er is een software matig tooltje, dat heet "Netswitcher" of zo, en daar kun je meerdere profiles in aanmaken, met alle IP-settings. (IP-adres, Gateway, DNS, enz...)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
hey, bedankt voor je tip,
maar...
Ik heb het progje gedownload en geinstalleerd, maar krijg steeds een foutmelding en kan ik er alleen voor kiezen het programma weer af te sluiten.

iemand nog andere tips??

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Misschien stom idee he, maar als je nou eens voor drie tientjes een extra netwerkkaart koopt, ben je van het hele gezeik af.. :?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
Op woensdag 09 mei 2001 15:49 schreef _mark_ het volgende:
Hallo,

Ik heb 1 netwerkkaart en 2 IP''s. Het ene IP voor het thuisnetwerk en de andere voor het kabelmodem om te internetten. Als ik ga internetten haal ik mijn UTP kabel uit de HUB en stop em in het kabelmodem.

Weet iemand of ik in Windows 2000 met bijv. 2 verschillende users het zo kan krijgen dat als ik inlog met (bijv.) loginnaam "internet" (met de kabel in het kabelmoden) mijn netwerkinstellingen van Chello krijg en dus kan internetten, en als in inlog als "admin" (met de kabel in het HUB) de instellingen van het thuisnetwerk (dus zonder dat ik kan internetten)

of heeft iemand een andere oplossing?

alvast bedankt voor de reacties

Mark
Ip instellingen van je netwerkkaart.

daar kun je 1 ip instellen

onderaan zit een knop Advanced, daar kun je diezelfde kaart Meerdere IP adressen geven.

succes.

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Waarna meneer arp-shit gaat spuien op het kabelnet wat voor interne lan bedoelt is.. Meeste wat ik block op m''n externe NIC zijn packets uit de 192.168.0.0/16 range, die helemaal niet op m''n externe NIC binnen horen te komen :(

Oftewel: probeer een oplossing waarbij je NIET een intern IP aan je NIC gebonden hebt terwijl je aan je ISP hangt, iets zoals netswitcher..

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
Op woensdag 09 mei 2001 23:29 schreef serkoon het volgende:
Waarna meneer arp-shit gaat spuien op het kabelnet wat voor interne lan bedoelt is.. Meeste wat ik block op m''n externe NIC zijn packets uit de 192.168.0.0/16 range, die helemaal niet op m''n externe NIC binnen horen te komen :(

Oftewel: probeer een oplossing waarbij je NIET een intern IP aan je NIC gebonden hebt terwijl je aan je ISP hangt, iets zoals netswitcher..
Dat klopt helemaal maar hij vroeg of het kon en JA het kan.

maar met 2000 is het helemaal geen probleem wanneer je wisselt even je IP aan te passen.

een Reboot is niet nodig dus dat kan natuurlijk ook gewoon.

alleen wanneer je van intern naar je kabel verbinding gaat even dat interne adres weggooien.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wat je ook zou kunnen proberen is op je thuisnetwerk (op een andere PC) een DHCP-server te installeren, als je dan je lease refreshed nadat je de kabel hebt omgeswitched krijg je gewoon het adres wat je op dat netwerk hoort te hebben.

Hoewel mijn oplossing zou zijn om er gewoon nog een realtekje van 30 piek bij te zetten ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 22:38 schreef axis het volgende:
Misschien stom idee he, maar als je nou eens voor drie tientjes een extra netwerkkaart koopt, ben je van het hele gezeik af.. :?
hee bedankt, niet eens aan gedacht :)
ik kies voor deze oplossing, zit ik ook niet steeds die IP en DNS adressen te veranderen.

thnx
Pagina: 1