Toon posts:

[BC3] Waar zijn goedkope RJ45 tangen te koop ?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet hier thuis wat UTP kabeltjes maken, maar ik heb geen RJ45 tang :(
Maar ik hoor van iedereen dat die tangen vet duur zijn. Maar zijn er tangen die meer van plastic gemaakt zijn ? Ik hoef maar 8 stekkertejs ofzo erop te knijpen...
De winkels hier in de buurt hebben geen van beide...
En nee, kant en klare UTP kabels is helaas geen oplossing omdat ze nog door alle muren heenmoeten enzo....
Weet iemand waar die (online liefst) te koop zijn ?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Je hebt al redelijke tangen voor een tientje of 5-6. Die profi dingen kosten idd rond de 300 piek.

Volledig plastic tangen voor RJ-45 ? Ik ken ze wel voor RJ-11 (Telefoonstekkertjes) maar ik heb ze nog nooit voor RJ45 gezien. Ik heb zelf ook zo''n 5 tientjes ding, die kan RJ11 en RJ45 knijpen, al veel mee geknepen, doet het prima. Heb ik alleen via een kennis besteld. Die had hem geloof ik bij MC-Dos besteld. (Niet voor particulieren helaas...)

Aannames zijn fataal.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-08 14:10
Zo''n tang is vast wel te leen in de buurt.
De lokale electronicaboer heeft er vast wel een. ISDN gebruikt precies dezelfde stekkers als TP kabels, dus als ze UTP niet snappen moet je maar naar een ISDN tang vragen, dat is ook goed.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb ooit eens een metalen tang gekocht op een compu beurs, kostte me iets van 15,-.
Kijk dus eens op een beurs. een andere optie is de tang-loze stekkers van de primafoon, ik weet alleen niet hoe de kwaliteit is weet wel dat ze vrij prijzig zijn....

Verwijderd

Ik heb volgens mij bij de lokale elektroboer een tang gezien voor fl 30,=. Wel zuur omdat ik net daarvoor bijna dezelfde voor 100 piekies had aangeschaft...

(locatie: delft)

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Bij een pakketje ADSL (mxstream) van Planet Internet (m''n neef had er een aangeschaft, "kun jij die nie effe aansluiten?") zit zo''n tang bij zelfs! Tis wel een goedkoop plastic frutding, maar als je voorzichtig bent kun je daar best even mee doen!

Misschien ken je dus iemand die ook zoiets gekocht heeft, dan kun je die tang vast lenen..

Verwijderd

bij mij bij de gamma zijn ze te koop. gewoon n goed ding is het

die voor alleen telefoonstekkertjes voor 25,- en die waar ook isdn stekkertjes mee kunnen zijn 50.- . tenminste als die ook rj45 zijn. heb niet echt veel verstand ervan. maar je zou s kunnen gaan kijken bij de gamma in de buurt

Verwijderd

Bij het pakket van mxstream zit een tang voor rj-11,althans dat was 5 maanden geleden nog wel zo.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
bij somige computer zaken kun je deze tangen voor een dag huren!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
een andere optie is de tang-loze stekkers van de primafoon, ik weet alleen niet hoe de kwaliteit is weet wel dat ze vrij prijzig zijn....
Ze zijn redelijk van kwaliteit (ik heb er zowel ISDN als UTP mee gedaan en geen problemen) ze zijn alleen ontzettend duur (2 voor 12,95) en groot. ALleen een waterpomptang nodig. (let wel op dat je geen sluiting maakt met de adertje op het metalen (!) mesje). Succes

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik heb een tangetje van de lokale electronicaboer, kostte me 79,-

Maar die kan wel RJ45 en RJ11 krimpen... :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Op woensdag 09 mei 2001 22:34 schreef axis het volgende:
Ik heb een tangetje van de lokale electronicaboer, kostte me 79,-

Maar die kan wel RJ45 en RJ11 krimpen... :)
Met de mijne ook, ook van de lokale elektro-boer, maar die was 4 tientjes...

Oh, bij Mxstream, dat is inderdaad alleen voor rj 11. Heb onlangs thuis gedaan, inderdaad een rj11 tang (analoog). 1 maand daarvoor bij m''n vorige werkgever, die had isdn en daar zat geen tang bij...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Als het er een paar zijn dan kan het ook goed met een Fitting schroevendraaiertje.

De trekontlasting zit dan ook beter vast:9

Alleen als je misprikt in je vinger gaat die schroevendraaier er best wel diep in:(

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

fl 29,- bij de Gamma

Kan RJ11, RJ11r, RJ12, RJ12r, RJ45 knijpen

http://www.hroling.nl

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, allemaal bedankt voor reply''s :)
Ik heb em bij ECL besteld, kostte me 39,- inc. btw en die komt als et goed is vandaag binnen.
Ik zal nog wel posten wat voor kwaliteit et is.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb een metalen voor 7 tientjes gekocht bij Memo systems in den bosch. kan ook rj11, rj45 en noem het maar op knijpen. Inclusief UTP kabelstripper :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, zoals beloofd zou ik even vertellen hoe de tang is.
Ik heb em net dus binnen en het is een goed ding! Hij is van metaal, geen plastic, zit ook een kabel knipper en stripper enzo op.
Is een mooie ding.
Pagina: 1