Toon posts:

[BC3] router progje, @home, hoe http://www/

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een freesco router gemaakt en die werkt prima. Moet nog een paar poortjes mappen, maar verder is alles goed. Alleen nu kan ik niet meer gewoon in de browser www intikken en dat ik dan de @home pagina krijg. Hetzelfde geldt voor mail en news, nou is adt niet zo erg, want daar kan ik wel het ip-adres van de server invullen. Alleen met die startpagina van @home is het lastig.

Kun je op 1 of andere manier niet voor mekaar krijgen dat ie die DNS request gewoon doorstuurt?

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 17:45

dijkmane

biertje ?

startpagina van @home is
212.120.66.201 als je daar een bookmark van maakt ben je dr ook

specs : wil je niet weten

Verwijderd

Topicstarter
Maar volgens mij krijg je dan gezeur als je verder gaat surfen in @home en wilt downloande,

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04:56

Kettrick

Rantmeister!

Staat je DNS search domain wel op home.com (of zoiets...)

Verwijderd

Topicstarter
uuuh, wat voor ding? :?
Leg es uit als je wilt. please

Verwijderd

Je moet in kunnen stellen dat DNS requests doorgestuurd worden, als dat niet zo is, moet je ff de DNS van @home op alle computers instellen...

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04:56

Kettrick

Rantmeister!

Als je search domain op home.com staat zoekt je PC, als je www intikt, naar www. en dan naar www.home.com (je search domain...)
Staat hier niks, dan zoekt je PC naar www. en dan nergens meer naar..

moet je even naar je DNS instellingen kijken...

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 11:18
hmm ik kan gewoon er komen en verder geen problemen alleen adres is anders bij mij is het
http://raalt1.ov.nl.home.com
als je hier je eigen dingen invult moet ie het doen..

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer het eert met die DNs, en als dat niet lukt dan moet het maar met zon naar ip-adres

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:53
http://www is geen FQDN (Full Qualified Domain Name) dus of je zult het op IP moeten doen, of je zoekt het echte adres of je maakt zelf een entry in je DNS (als freesco dat kan iig).

Verwijderd

Topicstarter
Hoe met je een entry in je dns maken dan? Dat zit niet in de standaard remote beheer van freesco.....moet zeker met van die lastige linux commandos

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
Ok, wat te doen?

Euhm hier in zwolle moet ik een DNS suffix en prefix invullen in mijn TCP/IP instellingen van mijn netwerk kaart.

in zwolle is dat : zwoll1.ov.nl.home.com

als ik dat bij prefix & suffix invul kan ik vanaf elke computer (Waar ik dat invul ;) ) op de WWW komen

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
je kan op je nic die aan het internet hangt wel een dns suffix hangen, maar dat heeft geen nut... je kan het beste inderdaad gewoon het ip-adres of een fqdn gebruiken zoals www.tilbu1.nb.nl.home.com.

suc6.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Harrie666
  • Laatst online: 08-05 00:31
mischien is het al gevraagd hoor maar

waarom gaat @home zo''n tering Irritante startpage ontwerpen

en het Wiel opnieuw uitvinden ???

ze maken een back button enzo allemaal gewoon in die pagina en schakelen de Explorer knoppen uit enzo

het is fucking traag en crasht vaak en diezelfde opties zitten ook gewoon in IE of Netscape of weet ik veel welke andere browser.

weet iemand waarom ze dat zo doen ??

ontopic

wat ik meestal doe als ik het IP adres even niet kan vinden in mijn bookmarks dan zet ik proxy snel ff aan en surf ff over de @SLOOM page en daarna proxy weer uit.

en het IP van de proxy hier staat gewoon standaard ingevult alleen als ie uit staat is ie grijs, hoef ik het niet te onthouden.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
haha, heeft die pokkestartpage ook nog iets te bieden dan? ik heb hem gezien toen de monteur de kabel erin prikte, en dat was het :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Harrie666
  • Laatst online: 08-05 00:31
Op woensdag 09 mei 2001 23:47 schreef axis het volgende:
haha, heeft die pokkestartpage ook nog iets te bieden dan? ik heb hem gezien toen de monteur de kabel erin prikte, en dat was het :)
Ik moest een mail adres aanmaken en dat schijnt daar te moeten.

ben toen zo geschrokken dat ik hem op mijn firewall geblocked heb. Vannuit hier thuis MAG niemand er mee rop van mij.

sinds ze poort 25 op hun netwerk geblocked hebben is alles waar home.nl en home.com achter staat verboden gebied.

stelletje eikels.

ze snappen het gewoon NIET.

Verwijderd

Proxy aanpassen, poort 80 of 8080 misschien?
(@Home helpdesk even bellen hoe je de www-pagina te voorschijn krijgt, niks over netwerk vertellen natuurlijk!)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil geen proxy, das alleen maar slomer, helft van de tijd staat de boel die ik wil hebben er toch niet in.
Pagina: 1