Toon posts:

[BC3] Computer "not accesible" in Network Neighborhood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil via Network Neighborhood op een computer van een huisgenoot.
Als ik met Find-->computer zoek op zijn computernaam (Bas) dan vind ik hem met mijn computer niet.
Als ik in Network Neighborhood kijk dan zie ik hem wel staan, maar als ik er op klik, dan krijg ik de volgende foutmelding:
"\Bas is not accessible.
The computer or sharename could not be found. enz."
Hij kan met zijn computer wel op de mijne en ik kan via de server (de 3e computer dus) ook op zijn computer, maar niet via de mijne. Ik zit wel in een andere werkgroep, maar dat moet toch niks uitmaken?
Ik kan zijn IP adres (192.168.1.3) wel pingen.
Iemand een idee waar het aan ligt?

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

je zou het eens kunnen proberen door in dezelfde werkgroep als deze persoon te stappen. is het IP trouwens dynamisch (dus via DHCP) aangelegd of statisch ?? misschien dat je DHCP dit ip dan even moet vrijgeven en alles opnieuw moet refreshen, dit kan weleens helpen.

mvg, KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 13:53 schreef KeeZ.TI het volgende:
je zou het eens kunnen proberen door in dezelfde werkgroep als deze persoon te stappen. is het IP trouwens dynamisch (dus via DHCP) aangelegd of statisch ?? misschien dat je DHCP dit ip dan even moet vrijgeven en alles opnieuw moet refreshen, dit kan weleens helpen.

mvg, KeeZ
Hij krijgt zijn IP van een DHCP server (wel altijd dezelfde). Dat vrijgeven ed. dat werkt niet. Ik ben er wel achtergekomen dat als ik in Windows Explorer \192.168.1.3 intyp dat het dan wel werkt, terwijl als ik \Bas intyp dan werkt het niet.
Ik kom nu dus wel op zijn computer maar alleen via zijn IP en niet via zijn computernaam.

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Ligt Dus aan DNS, of installeer Netbui

There is no art to find the minds construction in the face

• Dennis
  • Laatst online: 00:07
Gebruikt hij Windows 2000?

• Dennis
Ja, dat van die server is dan wel vreemd. Misschien zoals eerder is gezegd je netwerkconfig nakijken, alle protocollen dus, en het beste kun je op ALLE machines precies dezelfde protocollen installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 14:43 schreef dennisdotcom het volgende:
Gebruikt hij Windows 2000?
Nee, op de server staat windows 95 met Winroute Pro, op mijn computer staat windows 98.

• Dennis
Op woensdag 09 mei 2001 14:59 schreef Michiel_H het volgende:
Nee, op de server staat windows 95 met Winroute Pro, op mijn computer staat windows 98.
Daar heb je het al..... Winroute Pro.
Zet die eens uit.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 15:01 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Daar heb je het al..... Winroute Pro.
Zet die eens uit.
Dan kan ik toch niet meer internetten! Daar deel ik de kabel mee.
Waarom kan ik dan vanuit Bas wel mijn computer vinden? En vanuit de server ook alles.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 15:04 schreef dennisdotcom het volgende:
Ja, dat van die server is dan wel vreemd. Misschien zoals eerder is gezegd je netwerkconfig nakijken, alle protocollen dus, en het beste kun je op ALLE machines precies dezelfde protocollen installeren.
Dat is volgens mij ook allemaal hetzelfde. Maar ja, het werkt nu via het IP adres, en gelukkig weet ik dat IP adres ook, voor mij is het nu dus voldoende.
In ieder geval bedankt.

• Dennis
Op woensdag 09 mei 2001 15:06 schreef Michiel_H het volgende:
Dat is volgens mij ook allemaal hetzelfde. Maar ja, het werkt nu via het IP adres, en gelukkig weet ik dat IP adres ook, voor mij is het nu dus voldoende.
In ieder geval bedankt.
Heb je geen firewall opzo die fout staat ingesteld? Want het moet gewoon kunnen uiteraard!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 15:08 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Heb je geen firewall opzo die fout staat ingesteld? Want het moet gewoon kunnen uiteraard!
Alleen op de server staat een firewall en die houdt volgens mij alleen dingen van buiten tegen, daar heb ik verder niet zoveel aan ingesteld (alleen poort 21 en 80 effe opengehad voor FTP en webserver).

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Heb je al wel iets gedeelt bij ''Bas''?

(Rechter-klik op map -> delen)

(Sorry, weet niet hoe newbie je bent...)

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 15:13 schreef theJKid het volgende:
Heb je al wel iets gedeelt bij ''Bas''?

(Rechter-klik op map -> delen)

(Sorry, weet niet hoe newbie je bent...)

8-)
Nee, zo newbie ben ik niet. Had je kunnen weten door even te zoeken.
Over newbie gesproken.... als Bas niks gedeeld heeft en "Bas" is gewoon te benaderen, dan krijg je die foutmelding niet, maar een andere. Heb jij ook weer wat geleerd.

• Dennis
Ik begrijp het toch goed als ik zeg dat het internet via Bas z''n pc gaat?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 15:19 schreef dennisdotcom het volgende:
Ik begrijp het toch goed als ik zeg dat het internet via Bas z''n pc gaat?
Nee, Bas is net als ik een werkstation. De server/eigenlijk dus router (met Winroute Pro)is een andere computer.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:30

GaMeOvEr

Is een hork.

Check eens wat er gebuerd als je met vaste IP-adressen gaat werken. Gewoon nu het IP met de hand ingeven, wat je anders iedere keer weer van DHCP krijgt.

Aannames zijn fataal.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op woensdag 09 mei 2001 14:34 schreef -Muppet- het volgende:
Ligt Dus aan DNS, of installeer Netbui
Hmm Netbios werkt dus niet. Computernames zijn netbios namen...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Volgens mij los je het op door netbieu te installeren op je lan, dan werkt het wel...

PS let effe op je win95 bak dat je netbios niet op je netwerk kaart naar buiten installeert, dit is meer een security puntje.

Succes

Oh ja hebben win9X bakken ook zo''n host filetje???

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:30

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 09 mei 2001 16:01 schreef Rismo het volgende:
Volgens mij los je het op door netbieu te installeren op je lan, dan werkt het wel...
Da''s niet het probleem oplossen, da''s het probleem omzeilen. (Er is nu iets mis met TCP/IP...)
PS let effe op je win95 bak dat je netbios niet op je netwerk kaart naar buiten installeert, dit is meer een security puntje.
Dat staat op de server, dus geen 2 Nics in zijn eigen PC''s
Oh ja hebben win9X bakken ook zo''n host filetje???
Yup. "hosts" en "lmhosts" in \Windows\system

Aannames zijn fataal.

• beauco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2024
Heb jij op jou machine ook file & print sharing aangevinkt? Als niet probeer dat dan us....

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 16:16 schreef beauco het volgende:
Heb jij op jou machine ook file & print sharing aangevinkt? Als niet probeer dat dan us....
Ja, tuurlijk, dat heeft er ook niks mee te maken (probeer je aan een minimum aantal posts per dag te komen). De server (computernaam: server, IP: 192.168.1.1) kan ik ook wel normaal benaderen, maar Bas (computernaam: Bas, IP: 192.168.1.3) niet.
Pagina: 1