Toon posts:

[BC3] Knipperende NIC = kapotte kabel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde 2 computers op elkaar aansluiten d.m.v. 2 NIC''s en 1 Cross-cable.
Alles goed ingesteld. Heel even zagen de computers (win95 en ME) elkaar, maar daarna niet meer. Wel zichzelf in de netwerk omgeving, maar de ander niet...

Dus ben ik de kabel gaan checken, maar die zat er goed in. Het viel me om dat het lampje van 1 van de kaartjes knipperde. Toen ik de kabel omdraaide, dus deze stekker in de andere kaart, en de andere stekker in deze kaart, knipperde het lampje van de andere kaart!!

Zou het kunnen dat de kabel kapot is?
Het is net een nieuwe :?

Verwijderd

Het is wel heel vreemd er zou kortsluiting in een van de connectoren kunnen zitten. Meet het ff met een multimeter.

Ik had dit ook met een ovislink 10/100 switch me switch was gaar.

Sebastiaan

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 16:42

Dries Arnolds

*bling bling*

De als de lampjes op de nic knipperen betekent dat, dat er communicatie mogelijk is. Zegt verder niks over kabels of win config.

Als je die kabel omdraait en de andere nic gaat knipperen is er misschien maar communicatie in 1 richting mogelijk. Weet je zeker dattie crosswired is? Ik ben wel eens van een winkel thuisgekomen met een gewone.. :(

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Het lijkt er inderdaad op of je een standaard UTP kabel het ipv een cross. Veel winkels (vaak de grote ketens) maken deze fout.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Verwijderd

Dit is geen kabelprobleem... dit is gewoon een probleem in de kaart of in de driver...
komt hier ook wel eens voor op mn werk, en het rare is, als je em fixed op 10 of 100 zet met half duplex, dan doet ie het wel gewoon...

ander pci slot doet ook nog wel eens wonderen... kijk ook of je bus mastering aan heb staan.

mzzl
;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga t dalijk nog wel eens proberen emt een kabel waarvan ik zeker weet dat ie cross is en goed! Hopen dat het dan werkt.

Anders zit ik mooi met de gebakken peren... Had eigenlijk weinig zin in dit soort gekloot en wilde snel ff dat "netwerkje" aansluiten. Maar ja, ik heb ook nog noooit meegemaakt dat iets wat met computers te maken had gelijk aan de praat te krijgen :)

alvast bedankt! en wie weet tot later ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het lag toch aan de kabel! Een andere kabel erin en :) hij doet ''t! JOEPIE!!!

Met die eerste kabel terug naar de winkel, zeggen ze: We hebben m doorgemeten en er is niks me aan de hand (8>

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
Op woensdag 09 mei 2001 23:00 schreef senders het volgende:
Het lag toch aan de kabel! Een andere kabel erin en :) hij doet ''t! JOEPIE!!!

Met die eerste kabel terug naar de winkel, zeggen ze: We hebben m doorgemeten en er is niks me aan de hand (8>
en dan zeg jij toch wel vreemd dat ie het met een andere kabel wel in 1 keer doet.
  • waarschijnlijk zijn alletwee die PC''s verkeerd en krom geinstalleerd
  • 2 keer de verkeerde driver geinstalleerd
  • alle twee de netwerkkaarten kapot
  • en heb ik zelf niet goed gekeken.
kan NOOIT aan jullie kabel liggen

dan ga je lekker stennis schoppen in die winkel en Tja aardig vinden ze je dan niet maar op zeker dat ze zich behoorlijk klote voelen :)

Sukkels, als ze een verkeerde kabel mee geven kan gebeuren maar dat ze dan gewoon toegeven, sorry zeggen en geld teruggeven dan wel een nieuwe kabel als je die nog nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
haha!

De eerste keer dat ik daar kwam zeiden ze:"Nee hoor, is allemaal goed spul, dat gaat gewoon werken". Ik had al zo mijn twijfels, omdat er gewoon altijd wat tegenzit
(of niet dan>:))

En toen ik terug kwam om die kabel om te ruilen zeiden ze:"Tja, je hebt ook wel wat geluk nodig..."

"Nou, doe daar dan ook maar een doosje van!"
>:):P
Pagina: 1