Toon posts:

[BC3] Switch ------> Switch -------> Switch /Help

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik moet 3 switches aan elkaar hangen, weet iemand hoe dat moet?

moet je gewoon een upload poort aanmaken (en hoe moet dat? en moet er een X-kabel of
=-Kabel

Switch ------> Switch -------> Switch
zien de 1e en 3e Switch elkaar?

het is een 3com met 2x100 en 2xcisco waarvan een 2x100 en de andere helemaal 100, het is dus de bedoeling dat er een 100 backbone komt.

Thank in Advance

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Hebben die switches geen gigaport aan de achterkant, speciaal voor onderling verbinden...?
Anders een gewone (straight) UTP kabel tussen een normale poort van switch1 naar de upload van 2, dan weer vanaf een normale port naar de upload van switch 3.
Zo ziet dus sw1 sw3 ook!!

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
i know, but hoe moet je en dat stomme klote menu een poort upload configgen?

ze hebben geen gigapoort nee ;(

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-08 13:00
je kan ook switch 2 en 3 allebei aan swicth 1 hangen, dan zorgt verkeer tussen 1 en 3 niet voor belasting van switch 2.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Op woensdag 09 mei 2001 08:23 schreef vandijk het volgende:
je kan ook switch 2 en 3 allebei aan swicth 1 hangen, dan zorgt verkeer tussen 1 en 3 niet voor belasting van switch 2.
Dat maakt niets uit want dan zorgt het verkeer tussen 2 en 3 voor belasting van switch 1.

Nuff Said

Verwijderd

als je geen upload heb kan je ze ook mae een crossed-kabel koppelen.

Verwijderd

Topicstarter
dat bedoel ik ja uplink, ga het proberen met cross, maar ze hebben op school geen crosskabels dus gaan we ze maar zelf fabriceren

Thank you all

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 20:57

Macros

I'm watching...

Ik heb nog geen switches gezien met een upload poort. (betekent niet dat ze wel bestaan). Maar je moet dus gewoon tussen 2 switches een crossed kabel doen.
En alle 3 de switches zullen elkaar dan kunnen ''zien''.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 08:35 schreef Macros het volgende:
Ik heb nog geen switches gezien met een upload poort. (betekent niet dat ze wel bestaan). Maar je moet dus gewoon tussen 2 switches een crossed kabel doen.
En alle 3 de switches zullen elkaar dan kunnen ''zien''.
Ze bedoelen hier geen upload maar uplink!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:43
Wat zijn dat voor gekke switches? Standalone?
Als ze stackable zijn is een kabel voor om de switch backbone (switch fabric) te verbinden.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:05
Switches van verschillende merken zijn (met misschien een enkele uitzondering) niet stackable.
Er zijn trouwens niet veel switches die stackable zijn.
Knoop gewoon alles met normale poorten aan elkaar. Gebruik daarbij een 100 mbit switch om alles te verbinden. de maximale snelheid binnen zo''n switch is veel hoger dan de 100 mbit die door een utp kabeltje gaat.
Niet doorlussen dus!

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:33

MnM

ik heb hier 2x een nortel baystack 450-24T staan, die kun je stacken dmv 2 kabels aan de achterkant, ze hebben allebei een Gbit uplink poort waarmee je ze kan uplinken :) maar je kunt er gewoon een crosslink bakel voor gebruiken die je dan in beide switches stopt (dus in een gewoone poort, niet in een uplink poort, mocht een van de 2 er een hebben) dan werken ze ook prima) het is wel handig als ze allemaal autosensing zijn, dan hoef je nix meer in te stellen wat FD/HF en 10/100 Mbit

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:41
als je tussen de normale poort van de ene switch en de normale poort van de andere switch een crosslink kabel hangt hoef je nix aan de switches te configureren :)

is gewoon kabel erin en draaien (die switches denken door de crosslink kabel dat er een normale computer aanhangt)

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

als je 2 switches gewoon met uplink=>poort aan elkaar hangt, gaat er dan niet veel snelheid verloren? Dat alle computers aan switch 1 maar een gemeenschappelijke 100mbit naar alle computers aan switch 2 hebben? Ik ga dat namelijk ook doen, 1 switch in de meterkast voor de huiscomputers, en aan die switch nog een switch op de zolder, voor een eventuele lanparty

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 18:32

Eraser127

Nijkerk

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 11:28:
als je 2 switches gewoon met uplink=>poort aan elkaar hangt, gaat er dan niet veel snelheid verloren? Dat alle computers aan switch 1 maar een gemeenschappelijke 100mbit naar alle computers aan switch 2 hebben? Ik ga dat namelijk ook doen, 1 switch in de meterkast voor de huiscomputers, en aan die switch nog een switch op de zolder, voor een eventuele lanparty
euhh, dit was een subtiel kickje? :? :P check voortaan ff topic datum :)

[ Voor 5% gewijzigd door Eraser127 op 12-01-2003 11:34 ]

My Discogs

Verwijderd

Eraser127 schreef op 12 januari 2003 @ 11:33:
[...]

euhh, dit was een subtiel kickje? :? :P check voortaan ff topic datum :)
ja, heb ik gedaan, maar dit was het recentste topic wat ik tegenkwam over 2 switches aan elkaar knopen

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 11:28:

Er zit dan inderdaad maar een 100mbit kanaal tussen beide switches.

Verkeer tussen alle toestellen op de ene naar de andere moet inderdaad allemaal over die 100mbit

Wil je dat niet moet je ofwel 2 switches met een gigabit uplink (heel stuk duurder) nemen en ze daarmee koppelen ofwel 1 switch met het dubbele aantal poorten...

Maar de volgende keer toch liever geen oud topic schoppen omdat de meeste users gaan antwoorden op de topicstarter en niet op jouw vraag en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.