De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
appletalk is redelijk achterhaald, en de ondersteuning voor windows is ook niet echt top.
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Als je apple talk aan zet op je pc dan werkt het al. Met tcp/ip moet je een ip address toe kennen en een subnet address en een gateway etc. etc.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
maar heb er zelf geen ervarig mee
Kan idd, maar neem dan Dave voor de MAC. Heb er ervaring mee, vandaar.Op dinsdag 08 mei 2001 22:57 schreef elmo22 het volgende:
ik heb ergens gelezen dat je pc mac lan moet insalleren voor mac in windows omgeving.
maar heb er zelf geen ervarig mee
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
ja hoor.Op woensdag 09 mei 2001 00:08 schreef jelmervos het volgende:
Is het AppleTalk routeerbaar naar het internet? (TCP/IP?)
een appletalk netwerk kun je m.b.v. een router gewoon op internet hangen.
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Je kan onder 2k "file services for macintosh" en "print services for macintosh" installeren, samen met AppleTalk, en dan moet het al draaien als een zonnetje.. helaas nog geen hands-on experience..
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
net als een IPX netwerk.Op woensdag 09 mei 2001 09:40 schreef Dirk-Jan het volgende:
[..]
ja hoor.
een appletalk netwerk kun je m.b.v. een router gewoon op internet hangen.
je komt bij de router en die zegt OW jij hebt Appletalk ach ja dan switch ik even en dan ga ik dat voor je regelen.
kom op. Dat is dan toch echt wel op basis van IP als jij gaat internet.
of Appletalk routeerbaar is weet ik niet maar internet over appletalk daar geloof ik niks van.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
-voor alleen internetten en printen op een netwerk printer heb je genoeg aan TCP/IP.
Als je ook wil file sharen of een gedeelde lokale printer wil benaderen heb je 3 keuzes:
-Apple Talk op je PC installeren
-PC-Mac LAN op je PC installeren
-Dave op je MAC installeren
(pc/mac lan en dave doen dus hetzelfde alleen het 1 draait op je mac en het ander op pc)
suuk6
Ook
Wees consequent, maar niet altijd