[BC3] NIC's koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Hey
op het moment van schrijven werkt de search niet.

Ik wil 2 3com''s koppelen(trunken) (ivm FTP Server)
Ik heb 905-TX en 905C-TX
Het enige verschil is volgens mij een WOL functie.

Is het mogelijk op deze 2 te koppelen (trunken)?
Zo ja, met welke software?

Ik had de 905c er al inzitten
toen de 905 erin gedaan, en deze nam de functies van de 905c over, en de 905c zelf staat op non-actief ofzo???

Verder heb ik NIC Express (demo :() om te koppelen, maar deze loopt vast :()

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
In 1 computer of gewoon aan elkaar verbinden?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
hebben de kaartjes hetzelfde ipadres misschien?
Probeer ze allebei een ander ip te geven.

(Waar heb je trouwens NIC Expres vandaan?)

• BC3 Victim
Linux ondersteunt dat wel, het programma van jou ken ik helaas niet.. ben een beetje lui om nu te zoeken *D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Snap je vraag niet helemaal goed...

je wil neem ik aan die twee linken dat ze samen ''doen'' alsof ze één interface zijn?

moet je inderdaad linux hebben, die ondersteunt dat. Moet je zoeken op ''bonding''

suc6

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
Op dinsdag 08 mei 2001 16:41 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
...

Het enige verschil is volgens mij een WOL functie.

...
Network service Boot zit er ook bij als ik me niet vergis. (F10) om via het netwerk te Booten.

Je vraag is me niet helemaal duidelijk.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:52
o.a de Intel Server Adapters doen er ook aan.Intel is een stukje beter als 3Com en volgens mij ook iets goedkoper.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Als je channel bonding bedoelt, dan kan dat voor zover ik weet niet onder windows met die2 3com kaartjes van je (Linux wel, mar dat is een ander verhaal).

Voor hetgeen jij wil heb je 3com 908 kaartjes nodig onder windows en sowieso een switch (of aan de andere kant een client) die dat ondersteund.

• BC3 Victim
Om link aggregation (ookwel resilient links of trunking genoemd) te kunnen doen heb je een server NIC nodig van 3Com. Dit is bijvoorbeeld de 3C980C-TXM. Kost ongeveer 300,- per stuk

Wil je alleen 2 verschillende verbindingen opzetten, dan moet je ze elk een eigen IP adress geven (DHCP uitzetten) om Windows duidelijk te maken dat ze beide gebruikt moeten worden.

Success,

een 3Commer

• BonBon
met NIC Express kun je inderdaad 2 (of meer)
3c90x nic''s koppelen (in NT4 of 2000).
Ik heb het proggie gedownload en in werking gezien. :)

• Gman
Ik wou eigenlijk 2 dingen weten
-Hoe te trunken onder W2K? (het moet kunnen...maar HOE!?)

-Als ik 2 nic''s in 1 pc heb (elk voor een eigen netwerk) hoe zorg ik dan dat ik ze kan gebruiken?
Want als ik er een 2e bijstop, dan werkt de eerste niet meer.
> Hoe zet ik DHCP uit?
Dit wordt d8 ik automatisch ingeschakeld als je 192.168.0.1 als ip neemt...blijkbaar niet.

BDW. Mooi dat je (BonBon) dat proggie heb gevonden!
Na een HD crash weet ik de url niet meer.
IIG is 350$ ofzo echt veel en veel te veel veel om te kopen (voor particulieren), en een crackie is niet te vinden.

• BonBon

• olafhartong
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-02 08:41

olafhartong

Erm...

NT4 enterprise kan het ook (met compaq kaarten in ieder geval deze kun je teamen)

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-07 17:52

No13

/me was here

Crack voor NIC Explress is niet nodig,

hint: serialz2k

huh zei ik da?

• BonBon
nou No13, ik probeer vanalles op die site,
maar ik kan niks vinden hoor...

Verwijderd

Modbreak
en toch stond hier meuk die wie liever niet zien

[ Voor 87% gewijzigd door Predator op 12-10-2003 09:29 ]

• StarLite
  • Laatst online: 14-08 14:10

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Waarom wil je ze samenvoegen¿
ALs ik 2 netwerkkaarten in me PC douw worden ze toch beiden gebruikt¿

Op WAN had ik er FF 2 kaartjes inzitten en die werden beiden gebruikt D8 ik zo.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Gman
In S2K kan ik niets vinden :( (jah ik heb op alle namen gezocht)
Bedoel je niet S2001?

Ah er zijn updates voor
(thanx)

• BonBon
nou probeer ik dus zelf met 2 nic''s een
team te maken: lukt het niet...:'(
Zelfs het MAC adres van kaart nr.2 verdwijnt
volledig, en komt op 00-00-00-00-00 (?)
Steeds krijg ik ''n melding (in event log) dat er voor kaart nr.2 te weinig geheugen is.
Ik heb het programma draaiende in NT4.0 Server, en ik heb NIC Express geregistreerd.

Verwijderd

Hij zal natuurlijk wel zoiets als loadbalancing willen hebben met die 2 netwerk kaarten zodat je bijv via een ftp server lekker snel en veel kan downloaden

<hint> probeer eens met google te zoeken of serials2000 dan heb je hem binnen 1 pagina :) :)

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

ouwe koei uit de sloot mode.

Ik heb nic express (normale versie) succesvol draaien atm. ik heb het vermoede dat de bugs in de loop der jaren zijn gefixed. je zal geen 20 mb/s halen maar een goeie 16 krijg je toch wel, waar ik zeer tevreden mee ben.
mijn server draaid windows 2000 server en heeft ondertussen weer 8 dagen uptime sinds ik het programma heb geinstalleerd.
na veel negatieve dingen wil ik dit programma toch mijn complimenten geven.
ik hoop alleen wel dat in de toekomst deze functie ook in windows zelf word geinstregeerd (server OSen dan)
want uiteindelijk is het toch belachelijk dat je zoveel geld moet betalen voor een windows licentie, en het programma nic express terwijl je het ook met linux kan doen. En dan helemaal gratis

• FatalError
Je kan ook de software die bij n broadcom 5700 gebaseerde kaart zit gebruiken, die werkt met de meeste kaarten.
ftp://ftp.software.ibm.com/pc/pccbbs/pc_servers/90p4995.exe

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

FatalError schreef op 11 October 2003 @ 18:38:
Je kan ook de software die bij n broadcom 5700 gebaseerde kaart zit gebruiken, die werkt met de meeste kaarten.
ftp://ftp.software.ibm.com/pc/pccbbs/pc_servers/90p4995.exe
kan je mischien iets meer over dit stuk software toelichten
IBM spreekt me wel aan :)
hoe werkt het ? wat is de volledige naam (PCCBBS)? dan kan ik zelf ff zoeken

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

de iets duurdere 3c980 ondersteund dit hardwarematig

Alleen:           DE GROETJES

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
--> hier spreekt een n00b:

DIe kaartjes, kan je die wel op 1 switch aansluiten in een LAN ofzo dan? Want die switch moet wel weten waar de data heen moet, naar 2 poorten dus, en daar isie niet voor?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• FatalError
de iets duurdere 3c980 ondersteund dit hardwarematig
Geen enkele kaart doet dit hardwarematig.

Als je dat bestand uitpakt moet je naar de map van je OS gaan (Windows 2003 voor als je XP gebruikt) en dan de map BcmServ en dan Baspinst draaien om het te installeren.
Daarna heb je in je conf scherm n extra optie om trunkjes en vlans te maken.

Een Switch moet inderdaad weten dat er 2 poorten naar dezelfde pc gaan, daarom moet je OF handmatig de switch instellen dat dat zo is, OF je moet n switch hebben die dat zelf uit kan zoeken in combinatie met de trunksoftware, deze laatste methode heet 802.3ad Dynamic.

[ Voor 28% gewijzigd door FatalError op 11-10-2003 19:34 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:09

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoewel dit een oude koe is, ziet het er naar uit dat het nog wel een interssante discussie kan zijn.
Vooralsnog laat ik 'm open.

Let op !!!!!! dit is een oud topic, kijk dus goed naar de datum voordat je op een post replyd!

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:15

Crazy-

Best life ever

zelf heb ik het eens getest met 3x Intel Pro 100 S Adapters
eerst begon ik met nic express, wat niet vlekkeloos werkte etc

toen via intel website, het driver pakket gedownload (incl intel software etc) en dat werkte perfect en vlekkeloos.

van (dmv nic express) 100/150 MBit/s naar 250~300MBit/s (maximaal dus)

ik ben zeer tevreden dus over de Intel software, maar de nic express software vond ik minder

conlcusie hier uit: intel kaartjes heeft dus gratis software ervoor :) en is ruimschoots sneller

[ Voor 3% gewijzigd door Crazy- op 11-10-2003 23:59 ]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Verwijderd

Bijna alle gigabit ethernet nics zijn gebaseerd op de broadcom 57. Superdrivers die supercompatible zijn. tweemaal gigabit ethernet getruncked???? Dat lijkt me erg snel!
Pagina: 1