De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Nu is het de bedoeling dat deze aansluiting gedeeld gaat worden door een stuk of zeven computers. Deze computers hangen nu in een UTP netwerkje met als server een Windows 2000 machine.
Is het mogelijk om een USB modem aan een Windows 98 computer te hangen en dan te delen met bijvoorbeeld Winroute of Sygate?
Zou de Windows 2000 server ook gebruikt kunnen worden om dit USB modem aan te hangen en de internetverbinding te delen?
Als USB een onoverkomelijke hindernis blijkt, zijn er mensen met ervaring in het ruilen van een (ongebruikt) USB dhz pakket van de KPN?
Ik heb al zitten zoeken in de relevante topics maar ik vermoed dat er weinig mensen zijn die een USB modem nemen en dan nog iets meer willen dan gewoon een aansluiting
En daarom moet ik ea dus aanleggen...
En zowaar het lijkt te gaan lukken, met die omwisselingsactie...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De Internetverbinding is gedeeld met ICS (standaard Windows-deling).
Dit werkt perfect, alleen moet je de juiste ip-instellingen meegeven natuurlijk.
Bij nader inzien had ik ook liever de ethernetvariant van Mxstream gehad (... tot dusver geen ervaring met omruilen van het DHZ pakket- wie wil?), maar de USB-modem is dus zeker niet waardeloos als het om het delen van internet gaat !!!
Ligt dat nou aan Win2K dat het werkt?
Verwijderd
ik kan bijvoorbeeld dan geen mailtjes meer sturen met attachtments of veel txt. Ook kan ik dan nix uploaden laat staan iets ontvangen met icq.
We gaan het modem nu defintief ruilen want er blijkt geen normale telefoonlijn te liggen maar ISDN. En voordat iedereen gaat roepen dat we beter hadden moeten kijken van te voren.... De KPN zelf heeft ea op locatie nagekeken en die kwamen met dit apkket aanzetten... Wel een analoog pakket gaat dus niet werken om een ISDN lijn te splitsen.
Verder gaan we de routering waarschijnlijk dmv Windows 2000 Server laten doen.