Toon posts:

[BC3] (Gigabit) Ethernet NIC Auto Negotiation

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Situatieschets:
2 PC''s
2 Intel PRO/1000-T Gigabit Ethernet over Copper NIC''s
1 CAT5-UTP Crosslink kabel van 2 meter

Het probleem is als volgt: ik wil een directe connectie tussen 2 computers maken met een crosslink kabel. Standaard staan de drivers ingesteld op Auto Negotiation. Deze auto negotiation gaat mis, hij maakt geen connectie.

Zet ik deze uit dan kan ik bij Forced Speed and Duplex de gewenste connectie (bv 100Mbps full duplex) selecteren.

Probleem is dat ik die Gigabit Ethernet NIC''s niet voor niets heb en toch echt op 1000Mbps wil connecten. Maar, deze mode vereist dat Auto Negotiation enabled is (en die gaat de mist in, geen error, just no connection) en bij Forced Speed & Duplex kan ik niet 1000Mbps selecteren.

Met andere woorden, probleem!

Heeft iemand enig idee waarom deze Auto Negotiation niet lukt terwijl een Forced verbinding op b.v. 100Mbps Full Duplex wel lukt???

Groetjes,

Sander

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Officieel (en ook naar mijn ervaring) heb je voor Gigabit-ethernet over koper Cat5e nodig.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-08 14:10
voor gigabit moet de kabel met 4 aderparen verbonden zijn, als je een crosskabel koopt hebben ze vaak slechts 2 aderparen gebruikt (is genoeg voor 10 en 100 mbit).
Controleer dus ff of alles volledig verbonden is.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-08 14:10
Eh.. als je die prachtige kaartjes goedkoop hebt gekregen...ik ben wel geinteresseerd in zo''n zelfde aanbod;)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 16:03 schreef FatalError het volgende:
Eh.. als je die prachtige kaartjes goedkoop hebt gekregen...ik ben wel geinteresseerd in zo''n zelfde aanbod;)
Bedankt voor de tips, zal bekabeling eens nalopen.

Enne, kaartjes zijn niet voor privé doeleinden (dus ook niet goedkoop op kop getikt).

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 16:03 schreef FatalError het volgende:
Bij America Direct liggen ze voor net iets meer dan 300 piek. (3com gigabitkaartjes)

Verwijderd

Die 3Com''s niet voor Novell gebruiken !
Heb met mijn 3c985B-SX niets dan probs gehad onder Novell en ben niet de enige!

(Just a warning:) )
Pagina: 1